Vektnedgang..

BoBBelur

Gift med forumet
Jeg kom hjem fra ferie for et par uker siden, og gikk på vekta... fikk sjokk! + 5 kg siden jeg reiste, og totalt + 11kg siden før jeg ble gravid. Forrige svangerskap la jeg på meg unødvendig mye, og det vil jeg veldig gjerne unngå denne gang... Så, jeg bestemte meg for å stoppe det litt, så det ikke går like fort oppover resten av svangerskapet. Har kuttet alt av snop og snacks, og blitt flinkere med karbohydratinntaket igjen og. (Dette er egentlig kostholdet mitt til vanlig, men det skled veldig ut i ferien.)

Ihvertfall, nå har jeg gått ned 4,7kg de siste to ukene. Er det dumt? Trodde egentlig ikke jeg kom til å gå ned noe, men heller kanskje stagnere for en periode. Skal snakke med jordmor om det og, men er en stund til jeg skal til henne....

Generelt sier man jo at man ikke skal slanke seg når man er gravid.
Men når du da bare kutter ut snop og snacks og passer på hva du spiser, så er det vel helt greit! Man skal jo ikke spise så mye sukker og usunne greier i svangerskapet uansett. Og om du da går ned noen kilo, så er vel det bare en bieffekt av at du spisere sunnere nå. Så jeg tror egentlig ikke at det er så dumt nei.

Enig med hun over! Jeg har gått opp 10 kilo til nå, og er veldig stresset over det.. Gikk opp 32 kilo sist:/ Men å kutte ut snop å sukker, så er det bare fint! Skulle ønske jeg klarte det! dessuten, en venninne av meg gikk ned 10 kilo i sitt svangerskap, men hun var overvektig fra før.. Hun spiste bare sunt å gikk daglie turer:) Hennes jente var helt perfekt :)

Generelt sier man jo at man ikke skal slanke seg når man er gravid.
Men når du da bare kutter ut snop og snacks og passer på hva du spiser, så er det vel helt greit! Man skal jo ikke spise så mye sukker og usunne greier i svangerskapet uansett. Og om du da går ned noen kilo, så er vel det bare en bieffekt av at du spisere sunnere nå. Så jeg tror egentlig ikke at det er så dumt nei.
Signerer denne. Hvis vekstreduksjonen kun har kommet av at du har kuttet ut sukker så er det kjempepositivt for deg og mini :) fortsett i samme stil! Du kan jo si i fra til jordmor om det, men jeg vet at de synes det er bra at man holder seg unna søtsaker!

Takk for svar dere :) Jeg tenker jo igrunn også som dere, har jo ikke slanket meg på noen måte.. Ble bare litt usikker i og med at nedgangen var så stor på kort tid. Men, nå føler jeg meg beroliget ihvertfall! :)

Tror ikke det skal være galt når det er snakk om å kutte ut de usunne tingene, det er jo bare positivt. Men imponerende mye på 2 uker! Hadde du derimot gått ned fordi du spiste mindre så hadde det nok vært verre.

Back
Topp