Vektnedgang pga støttestrømper?

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Jeg har lagt på meg jevnt i hele svangerskapet, og har heller ikke lagt på meg så veldig mye synes jeg. De siste ukene har jeg imidlertid gått opp litt ekstra i vekt, noe jeg har tenkt er bra. Har kost meg med mye sosialt samvær og restaurantbesøk, hvor jeg har blitt mye sittende. Har ikke vært noe særlig plaget med vann i kroppen, men har kjent på en litt ubehagelig følelse i kroppen i det siste, så tok på meg støttestrømper da jeg tenkte det kunne være vann. Jeg har også vært litt mer aktiv den siste uka. Veide meg i dag, og har plutselig gått ned en kilo på under en uke! Kan det være at jeg hadde vann i kroppen, og at jeg derfor har gått ned så mye? Og at jeg derfor egentlig ikke har mistet noe "ordentlig" vekt? De 3 siste ukene har jeg kun lagt på meg 0,5-1kg til sammen.

Har lagt på meg 9kg og er 37+1 i dag. Synes dette er lite, da jeg lå i nedre sjiktet at normalbmi i utgangspunktet. Er ikke veldig bekymret, men synes det er rart at ikke vekten går opp nå på slutten ettersom at den lille vokser mye for tiden. Flere som har stoppet litt opp nå på slutten?

Stoppet opp for litt siden... Etter å ha begynt med støttestrømper... Da gikk jeg først ned 1,9kg og så ble den stående.. Men har i de siste dagene hvert dårlig på å ta de på når jeg står opp... Så nå er vekta på vei opp igjen...

Jeg bruker støttestrømper på jobb og har i grunn gjort det i store deler av svangerskapet da jeg går og står ganske mye. Her har vekten også stoppet opp, i teorien gått ned siden baby vokser jo, men jeg husker at det stangnerte på slutten ved sist graviditet også....aner ikke hvorfor! Har fremdeles hovne bein hvis jeg har vært veldig aktiv en dag...

Stoppet opp for litt siden... Etter å ha begynt med støttestrømper... Da gikk jeg først ned 1,9kg og så ble den stående.. Men har i de siste dagene hvert dårlig på å ta de på når jeg står opp... Så nå er vekta på vei opp igjen...

Såpass nedgang ja! Da er nok strømpene noe av grunnen her også tenker jeg, til tross for at jeg merker lite til vann i kroppen :)

Jeg har ikke brukt støttestrømper, men jeg også mistet en del vekt da jeg fikk mindre ødemer for en stund siden. Jeg hadde hoppet opp 4-5 kg på to dager da ødemene kom, så jeg visste godt at det ikke var en ekte vektoppgang da. Jeg kunne ønsket meg mer vektoppgang jeg også, men nå har vekten i tillegg stoppet opp og faktisk gått litt ned fordi jeg kaster opp mer også. :sour:

Jeg bruker støttestrømper på jobb og har i grunn gjort det i store deler av svangerskapet da jeg går og står ganske mye. Her har vekten også stoppet opp, i teorien gått ned siden baby vokser jo, men jeg husker at det stangnerte på slutten ved sist graviditet også....aner ikke hvorfor! Har fremdeles hovne bein hvis jeg har vært veldig aktiv en dag...

Så merkelig at vektoppgangen stagnerer på slutten da, lurer virkelig på hva dette kan komme av. Hadde egentlig trodd at kiloene skulle komme nå jeg. Får stadig høre at jeg er så liten til å være så langt på vei, og "bare vent, kiloene kommer på slutten!" Stopper vekten opp nå, vil jeg jo i teorien gå ned i vekt i dette svangerskapet, noe jeg absolutt ikke ønsker. Men fortsatt noen uker igjen, så fortsatt muligheter for noen ekstra kilo da :p

Såpass nedgang ja! Da er nok strømpene noe av grunnen her også tenker jeg, til tross for at jeg merker lite til vann i kroppen :)
Det syns ikke med væske i kroppen min heller.. Ser det bare om jeg bruker noe som strammer eller har fått "ligge mønster".

Jeg har ikke brukt støttestrømper, men jeg også mistet en del vekt da jeg fikk mindre ødemer for en stund siden. Jeg hadde hoppet opp 4-5 kg på to dager da ødemene kom, så jeg visste godt at det ikke var en ekte vektoppgang da. Jeg kunne ønsket meg mer vektoppgang jeg også, men nå har vekten i tillegg stoppet opp og faktisk gått litt ned fordi jeg kaster opp mer også. :sour:

Oi, utrolig at vekten kan endre seg såpass på så kort tid. Så leit at du er så dårlig at du kaster opp da, bra det ikke er lenge igjen nå :) Jeg gikk også lite opp i vekt frem til midtveis i svangerskapet pga oppkast, men har i det siste lagt greit på meg. Er nok ikke krise om jeg ikke går opp veldig mye mer, for er jo normalvektig. Jeg vet imidlertid at jeg ikke legger på meg så lett fra før av, og er derfor spent på hvordan kroppen responderer på amming.

Her føler jeg ihvertfall at jeg får i meg mindre mat... Kvalmen er tilbake og har tatt med seg alle de andre vennene sine i form av div vondter. I tillegg er det ikke mye jeg får i meg pga liten plass, det fyller seg relativt raskt :p skal prøve meg på vekta i morgen :p

Her føler jeg ihvertfall at jeg får i meg mindre mat... Kvalmen er tilbake og har tatt med seg alle de andre vennene sine i form av div vondter. I tillegg er det ikke mye jeg får i meg pga liten plass, det fyller seg relativt raskt :p skal prøve meg på vekta i morgen :p

Merker også at det ikke er plass til like mye mat, så spiser nok mindre middagsporsjoner enn jeg vanligvis gjør. Er imidlertid veldig sulten for tiden, så har startet på med spising på nettene...igjen :p Skal virkelig bli deilig å få kroppen for seg selv igjen :) Så kjipt med kvalme igjen da! Jeg har vært heldig og sluppet den de to siste månedene :) Bra vi har målet i siktet nå!

Min vekt har vært på en måte stabil den siste tiden, eneste er at den variere opp og ned 2-3 kg og det har med vannet i kroppen og gjøre.

Merker også at det ikke er plass til like mye mat, så spiser nok mindre middagsporsjoner enn jeg vanligvis gjør. Er imidlertid veldig sulten for tiden, så har startet på med spising på nettene...igjen :p Skal virkelig bli deilig å få kroppen for seg selv igjen :) Så kjipt med kvalme igjen da! Jeg har vært heldig og sluppet den de to siste månedene :) Bra vi har målet i siktet nå!
Nattspising?? Det er litt søtt da :D

I dag har jeg spist to brødskiver, en stripe kokesjokolade (yes da... Snakker tidenes halsbrann etterpå) og venter nå på middag :p nå er jeg suulten :)

Nattspising?? Det er litt søtt da :D

I dag har jeg spist to brødskiver, en stripe kokesjokolade (yes da... Snakker tidenes halsbrann etterpå) og venter nå på middag :p nå er jeg suulten :)

Oh yes, hver natt kl.4 sitter jeg der med brødskiva :p

Jeg fikk sånn innmari halsbrann av sjokolade her tidligere, det holdt meg våken hele natta rett og slett, så har ikke turt å spise det igjen. Flere plater ligger i skapet og venter på meg :D

Vektkurven min har også flatet noe av nå på slutten. Jeg la på meg mye de første 6 mnd og har lagt på meg mindre mellom hver kontroll etter dette. Men akkurat sånn var det i mine to forrige svangerskap også. Det ser også ut som at jeg kommer til å ende opp med å legge på meg omtrent det samme nå som jeg gjorde i da. Nå håper jeg bare at kg går like lett av igjen også denne gangen! ;)

Vektkurven min har også flatet noe av nå på slutten. Jeg la på meg mye de første 6 mnd og har lagt på meg mindre mellom hver kontroll etter dette. Men akkurat sånn var det i mine to forrige svangerskap også. Det ser også ut som at jeg kommer til å ende opp med å legge på meg omtrent det samme nå som jeg gjorde i da. Nå håper jeg bare at kg går like lett av igjen også denne gangen! ;)

Er tydeligvis veldig vanlig dette da. Merkelige greier synes jeg! Vekten står fortsatt helt stille her, så får høre hva jordmor sier når jeg ikke har lagt på meg mellom to kontroller. Ikke noen tvil om at magen vokser i hvertfall :D Og det er jo det som gjelder :)

Oh yes, hver natt kl.4 sitter jeg der med brødskiva :p

Jeg fikk sånn innmari halsbrann av sjokolade her tidligere, det holdt meg våken hele natta rett og slett, så har ikke turt å spise det igjen. Flere plater ligger i skapet og venter på meg :D
Haha, jeg er som regel for trøtt/sliten til å i det hele tatt tenke på mat :p

Jeg spiser til tross for halsbrann :( sjokoholiker... Skal bli andre boller etter fødsel! Forhåpentligvis salatboller :p haha

Gikk forresten på vekta i dag, har gått ned nesten 1 kg siden sist. Så merkes at matlysten har forsvunnet, kvalmen er kommet tilbake og søtsuget er litt dempet :p

Back
Topp