Vektnedgang og amming

Råsa Muffin

Gift med forumet
Med nr 1 så ammet jeg i 7 mnd, gikk opp 13 kg i svangerskapet og gikk ned 17-18 kg etter fødsel
Med nr 2 så orket jeg såvidt å amme i 2 uker, gikk opp nesten 30 kg i svangerskapet og har igrunn ikke klart å gå ned noen særlige av dem.

Er det slik at det kan ha en sammenheng? At om man fullammer "lenge" så har man lettere for å gå ned i vekt?

Hmm [:-]

Du forbrenner jo mer når du ammer, så ja[:)]

Jeg har gått ned alle kg pluss litt til med begge.
Men nå har jeg fullammet begge da så vanskelig å si hvordan utfallet hadde blitt hvis ikke,,.,

Rappo : Ja, ikke sant. Så svaret er kanskje egentlig ganske logisk [:)]

Jeg gikk opp under amming med førstemann og mangler fortsatt 5 kg igjen med andremann.

Jeg vet ikke - det stemte ikke for min del. Jeg gikk ned en del kilo etter fødsel men de kom raskt på igjen, og jeg ammet alle til de var drøye året. Men så var jeg ikke noe flink med kostholdet heller - hadde vel en tanke om at siden jeg ammet så kunne jeg spise mer[X(]

stemte ikke her, noen kg forsvant rett etter fødsel, men de fleste satt skikkelig mens jeg amma og jeg fullamma begge til de var 6 mnd og i tillegg noen mnd til. med nr 1 forsvant en del kg da jeg slutta å amme, med nr 2 fikk jeg stoffskifteproblemer så de kiloene sitter som støpt enda[:'(]

Back
Topp