Vektnedgang med meg

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Da har jeg endelig tenkt at jeg må ta tak i vekta.. har så lenge jeg kan huske alltid vært «stor». Tenkte det kunne hjelpe på motivasjonen min å ha en plass å skrive, og vise.

Kommer ikke til å gjør noe drastisk med tanke på kosthold, utenom å spise mindre (spiser meg alltid stappmett:facepalm:) og holde snop/snacks til kun lørdager. Ammer, og har spist drittmat hver eneste dag siden baby kom..

Har nå kommet meg opp på 75.5kg, noe som er 20kg for mye. Har som mål å gå ned 10kg til nyttår, og håper det går. Har mange mislykkede slankeforsøk bak meg, men denne gangen er motivasjonen litt annerledes; nemlig å være så sunn og aktiv som mulig for lille baby.

Skal prøvd å få gått minst 30 minutter til dagen, og gjerne styrketrening hjemme 2-3 ganger i uken. Må bare ikke begynne for hardt, for da faller jeg rett av:dead: (dette har jeg virkelig ikke gjort:angelic:)

9. oktober: 75.5 kg - bmi: 28,8
21. oktober: 74 kg - bmi: 28,2
30. oktober: 73.8 kg - bmi: 28,1

9. Mai: 69.5 kg - bmi: 26,5
23. Mai: 67.9 kg - bmi: 25.9
29. Mai: 67 kg - bmi: 25.5

6. Juni: 66.5 kg - bmi: 25.3
12. Juni: 66.2 kg - bmi: 25.2
28. Juni: 65.7 kg - bmi: 25.0

20. August: 67.5 kg
 
Last edited:
Prøvd å være flink til å gå tur i det siste, maten er jeg ikke veeeldig flink på.. blir mye rask mat (sjokolade:facepalm:). I dag viste vekta 73.8 kg, så ikke veldig imponerende:bag:
 
Som sagt, er vekten nede på 69.5 (vært det leeenge:shy:).Nå skal jeg prøve å faste 16 timer og å ikke spise meg stapp mett på middag…. I tillegg skriker kroppen min etter sjokolade på kveldstid, så må kanskje skaffe meg noe frukt:angelic:

Hvis noen har tips til å unngå/takle søtsug, skriv gjerne!!
 
Som sagt, er vekten nede på 69.5 (vært det leeenge:shy:).Nå skal jeg prøve å faste 16 timer og å ikke spise meg stapp mett på middag…. I tillegg skriker kroppen min etter sjokolade på kveldstid, så må kanskje skaffe meg noe frukt:angelic:

Hvis noen har tips til å unngå/takle søtsug, skriv gjerne!!

Jeg lærte meg å drikke te hver gang jeg fikk søtsug. Hatet te først, men nå funker det veldig bra, flere år senere. Peppermynte synes jeg funker best, har ikke lyst til å få noe annet i munnen etter det. Ellers pusser jeg tenna, evt spiser mørk 90% sjokolade om det er skikkelig ille. Uff. var litt kjipe svar :hilarious:
 
Som sagt, er vekten nede på 69.5 (vært det leeenge:shy:).Nå skal jeg prøve å faste 16 timer og å ikke spise meg stapp mett på middag…. I tillegg skriker kroppen min etter sjokolade på kveldstid, så må kanskje skaffe meg noe frukt:angelic:

Hvis noen har tips til å unngå/takle søtsug, skriv gjerne!!
Søtsuget mitt var størst de dagene jeg drakk for lite vann på dagtid. Nå som jeg har vendt meg til å drikke mye vann så blir jeg fortere mett pg minimalt med søtsug :)
 
Vekta viste i dag 67.9 kg! Men redd det bare er «vannvekt» og at det snart stopper opp.. Men den burde gå ned med tanke på hvor mye mindre jeg spiser. (Spiser nok altså). Fungerer også såå godt å ikke begrense meg så mye i HVA jeg spiser, men heller hvor mye. Godteri osv holdes til lørdagen, og jeg gleder meg nå ekstra mye til helg pga det. Litt deilig det også:D
 
67 kg i dag. Har et delmål på å komme ned på 66 kg til 8. juni, spennende om det går. Går hele tiden å venter på at det snart skal stoppe helt opp, håper ikke det skjer:angelic:
 
Etter flere dager hvor vekta sto stille på 67 kg, viste den endelig 66.5 kg i dag!
 
Tidenes sprekk i helgen:bag::angelic:
Det er heeeelt lov innimellom!
Jeg sier til meg selv at så lenge man kommer på rett kjør igjen etter en sprekk, så er det helt innafor. Problemet starter om "sprekken" sprer seg utover lengre tid, ikke bare den ene dagen :) Det ER lov til å kose seg også, ellers kan livet bli ganske kjedelig :Heartpink
 
Det er heeeelt lov innimellom!
Jeg sier til meg selv at så lenge man kommer på rett kjør igjen etter en sprekk, så er det helt innafor. Problemet starter om "sprekken" sprer seg utover lengre tid, ikke bare den ene dagen :) Det ER lov til å kose seg også, ellers kan livet bli ganske kjedelig :Heartpink
Åh ja, så sant! Her ble det mer enn en dag… Kan hende at det er pga mensen, får så ekstrem matlyst og søtsug:dead:
 
65.7 i dag, kjenner jeg gleder meg til å komma under 60 kg! Håper ikke det blir aaaltfor lenge til:angelic:
 
Oppe på 67.5 kg igjen, etter altfor mye godt å spise…
 
Back
Topp