Vektnedgang i forhold til max graviditetsvekt

Gikk opp 24 kg. Gått ned 14 kg på tre uker.. fortsatt 10 kg igjen.. men jeg stresser ikke! Ikke aktuelt å slanke meg mens jeg ammer.
I samme bås vi da <3 hadde aldri orket å slanke meg mens jeg ammer jeg heller, holder å ha underskudd på søvn og ikke tid til det vanlige "vedlikeholdet" av utseendet hver dag ;) om jeg skulle vært konstant sulten i tillegg hadde jeg blitt helt sprø :)
 
Veide meg ikke før babyen var fire uker. Da var jeg tilbake på vekten jeg hadde før graviditeten. Veldig fornøyd med det :) men helt enig med det andre skriver her: ville ikke slanket meg nå. Har hovedfokus på tiden med den lille, så eventuelle kroppslige forandringer får jeg tenke på senere. Er uansett veldig stolt av hva kroppen min har prestert, så jeg prøver å tenke på det, og ikke på strekkmerker o.l
 
Var tilbake på startvekta noen dager etter fødselen. Gikk bare opp 8kg da. Er tynnere rundt magen etter denne gangen, men fått myye større hofter og rumpe til min fortvilelse (og samboers store glede :p)
 
Gikk opp 20 kg og har gått ned 7. Tre uker siden fødsel. Regner med at resten blir borte så fort jeg kommer i gang med trilleturer :) Stresser ikke med det, men gleder meg til kroppen finner fasongen sin igjen:)
 
Veide meg ikke før babyen var fire uker. Da var jeg tilbake på vekten jeg hadde før graviditeten. Veldig fornøyd med det :) men helt enig med det andre skriver her: ville ikke slanket meg nå. Har hovedfokus på tiden med den lille, så eventuelle kroppslige forandringer får jeg tenke på senere. Er uansett veldig stolt av hva kroppen min har prestert, så jeg prøver å tenke på det, og ikke på strekkmerker o.l

Selv om jeg MÅ ned i vekt, slanker jeg meg ikke. Jeg skjønner at det kan tolkes slik, men det er ikke sånn. Faktisk så er det mulig jeg blir morsmelkgiver hvis jeg blir godkjent, så jeg KAN ikke slanke meg nå. Men med et godt, normalt kosthold og regelmessig trim burde man gå gradvis ned ved amming.

Jeg spiser måltider etter klokka pga dårlig matlyst og lite søvn. Passer på å få i meg vitaminer og frukt.

Jeg begynte også gå trilleturer tidlig til tross for skade, mest fordi det ikke er sunt å ligge så mye som jeg gjør ( skal ikke sitte noe særlig) og fordi det er eneste måten til å finne tilbake til kroppens tidligere styrke.

Det jeg syns er greit å se er at jeg ikke går for raskt ned i vekt, noe jeg ser på andre med min vektøkning og reduksjon her inne at jeg ikke gjør. Så da er jeg ganske fornøyd.
 
Gikk opp 19 kg, hadde gått ned 8 kg da jeg kom hjem fra barsel, og har gått ned 4 til i løpet av uka etter det. Hadde litt vann i kroppen som sikkert har utgjort endel av kiloene. Stresser ikke så mye med de siste kiloene, regner med noen av dem gradvis forsvinner med all ammingen. Har ikke fått trillet så mye tur enda pga mye smerter etter tøff fødsel, men satser på å få litt trilletrim nå når formen er bedre.
 
Jeg gikk lite opp i vekt under svangerskapet. Allerede når jeg kom hjem fra barsel var jeg 6-7 kg under startvekten. 6 uker siden fødsel nå, og ligger fremdeles på den vekten.

Usikkert hva som gjør det. Samme forrige svangerskap. Liten vektoppgang, og lavere vekt etter endt svangerskap enn startvekten. Men barna har heldigvis vært friske og raske :)
 
Har 2-3 kg igjen så er jeg på start... Gikk ned 4 kg de 4 første ukene...
 
Gikk opp 20 kilo, har 9 igjen :/
 
Mye kvalm i starten av graviditeten så gikk ned 12 kg. Veide det samme når jeg var høygravid som før svangerskapet. 8 dager etter fødsel veier jeg 11 kg mindre enn startvekta:happy: (men har nok å ta av:p)
 
Gikk opp ca 16 kg, ned 10 kg den første uka,men det har jaggu stoppa opp, jenta er 5 uker nå.. Men skal ned resten å...må bare jobbe litt for det
 
Gikk opp 20 kg, nå har jeg 6.5 kg igjen til startvekta. Spent på hvor drøye de blir:)
 
Gikk opp 8kg og få dager etter fødsel var jeg fått ned 9kg.. vil veldig gjerne litt opp i vekt da jeg raser ned pga amming og ikke har mye vekt og gå på.
 
Gikk ned ca 15 kg i svangerskapet, og fem til rett etter fødsel. Håper de ikke kryper seg på meg igjen :p
 
Gikk opp 18 kg med begge to.

Med storesøster veide jeg fem kg mindre enn startvekt etter et halvt år. Jeg begynte å gå mest ned i vekt da jeg sluttet å amme :) og mye av grunnen til at jeg veide fem kg mindre var nok fordi jeg hadde mye muskler før jeg ble gravid. Var ikke særlig muskuløs etter det svangerskapet :p

Med lillesøster har jeg gått ned 7 kg på tre uker nå. Har 11 kg til startvekt. Stresser ikke noe med det så lenge jeg ammer iallfall :)
 
3 uker etter fødsel er jeg 1 kg under startvekta. Trodde kanskje det ble annerledes med nr 2, men virker som om kiloene flyr av denne gangen også. En utfordring å få i seg nok næring. Spent på vekta til lillebror på 4-ukerskontrollen neste uke
 
Vekta har tatt kvelden :-D så kan faktisk ikke sjekke :p men passer samme klær som før graviditeten :) men må vel bite I det sur eplet å kjøpe ei ny vekt å sjekke ståa. Målet er vel å gå ned ca 30kg fra startvekta....
 
Gikk opp 11 kg og 1 uke etter fødsel hadd3 jeg gått ned 17kg. 4 uker siden fødsel nå og ligger fortsatt på -17kg :)
 
Back
Topp