Vektestimering

Poohbear

Forelsket i forumet
Er det flere som ligger laaaangt over det grønne feltet på skjemaet?
Var/er baby stor?
Har alltid ligget innenfor feltet (bortsett fra helt på slutten)
JM sendte henvisning til ul, så skal på fredag. :-)
Litt spent på hva de sier.
Eldstemann var 37 cm i hodeomkrets ved fødsel, og kom nesten ikke ut, håper ikke denne blir like stor. De andre to har ligget på gjennomsnittet. ;-)

Yngste var nesten utafor skjema på siste kontroll, uten at det ble undersøkt noe ekstra. Han var nesten 4,5 kg, 54 cm lang og 38cm i hodeomkrets. Litt rart det ikke ble sjekka noe ekstra med tanke på at broren lå innafor normalen på skjema og alikevel var litt over 4 kg (husker ikke målene i farta). Men det gikk da greit, fødselen tok litt lenger tid enn med første bare, ellers ukomplisert og uten ei eneste rift :)

Jeg eller baby har ligget helt i øverste kant på det grønne feltet. Men på kontroll i går lå hun der hun skal ligge i 40 - er nå i uke 34. Jordmor var heldigvis ikke bekymret etter å ha kjent på magen og hvordan hun ligger - og i forhold til hvordan min kropp er bygget. Stor er hun, og hun kommer til å vokse mer. Men det var helt greit sa jordmor ☺
Byttet faktisk jordmor i går, følte meg usikker på hun andre. Så målene kan jo bli litt ulike når forskjellige måler. Men for første gang i dette svangerskapet føler jeg meg trygg og rolig på at plagene mine er ok og at den lille i magen har det helt supert! :)

Vet at jenta mi er 10 % over gjennomsnittet for jeg har allerede hatt vekstestimering pga svangerskapsdiabetes. Skal ha ny måling 23.des. på sykehuset, men mulig gynekologen min gjør det når jeg skal til han neste uke.
Ligger godt an på sf-målene også.

Jeg har alltid ligget litt under - og fått små barn i uke 38 da jeg har blitt igangsatt. Var på ul på onsdag, -12%.

Jeg er helt lost på de målingene i dette svangerskapet. SF målene er over det grønne men ifølge ul så er han -7% på str. Så er spent på neste ul.

Sf måling har jeg ikke så mange å forholde meg til men lå litt over i starten og dette ble bekreftet med ul. Han i magen har ligget ca 20 % gjennomsnittet hele veien. Forrige uke fikk jeg konstatert svangerskapsdiabetes men det er nettopp blitt bekreftet så det er ikke derfor han er då stor. Legene mener det ikke skal være noe problem da jeg har født før men de var bare litt over 3 kg og ikke store rundt hode eller noe. Jeg har litt angst fir denne fødselen. Skal til kontroll neste med gynekolog på svangerskapsavdelingen neste uke men da er jeg 37 uker så vet ikke hva vitsen er helt da jeg føler det begynne å bli litt sent. Skulle i utgangspunktet på kontroll imorgen og da skulle vi snakke om å kanskje sette igang litt før dersom han fortsatt vokser så mye. Er bare lei at på en måte vil jeg bare ha han ut samtidig så hadde vært bra om han ble til januar. Men med alle vondter og plager og inmobiliteten nå så skulle han helst komtmet idag

Lå langt over det grønne feltet ved forrige kontroll, og ble sendt til sykehuset dagen etter for ul. På ul så var hun 2% mindre enn gjennomsnittet - med andre ord helt normal.
Jeg måtte det samme forrige sv. Da var jeg diger, mye større enn nå selv om det ikke føles slik :p Han var 3950 og 38 cm rundt hodet. Satt bom fast og ble tatt ved vakuum samtidig som fødselslege tok spenntak. En aldri så liten syjobb der nede etter fødsel. Håper derfor førstemann har banet god vei :p

Poden ligger godt an, han ligger akkurat på den grønne streken ...Øverst ¤Whoppps¤ han veide ca 2900 g for en uke siden og skal inn på vekstkontroll igjen på Fredag, for å finne ut om dette er normalkurven eller ikke, men regner med at vi vil dra innom sykehuset vær andre uke frem til Januar.

Men både gynekologen og JM mente at kroppen min kontra podens str går opp i opp, men de ønsker ikke at jeg skulle føde 5 kg unge den første gangen, så jeg vil bli satt i gang om jeg ikke har kommet før terminen! :flower

Jeg eller baby har ligget helt i øverste kant på det grønne feltet. Men på kontroll i går lå hun der hun skal ligge i 40 - er nå i uke 34. Jordmor var heldigvis ikke bekymret etter å ha kjent på magen og hvordan hun ligger - og i forhold til hvordan min kropp er bygget. Stor er hun, og hun kommer til å vokse mer. Men det var helt greit sa jordmor ☺
Byttet faktisk jordmor i går, følte meg usikker på hun andre. Så målene kan jo bli litt ulike når forskjellige måler. Men for første gang i dette svangerskapet føler jeg meg trygg og rolig på at plagene mine er ok og at den lille i magen har det helt supert! :)

Tror mye kan ha å gjøre med at den nye jm måler annerledes. Var hos en annen jm for et par uker siden og så til hun jeg har pleid å gå til en uke etter og de målte forskjellig med 3-4 cm enda det var en uke mellom målingene... :-P

Poden ligger godt an, han ligger akkurat på den grønne streken ...Øverst ¤Whoppps¤ han veide ca 2900 g for en uke siden og skal inn på vekstkontroll igjen på Fredag, for å finne ut om dette er normalkurven eller ikke, men regner med at vi vil dra innom sykehuset vær andre uke frem til Januar.

Men både gynekologen og JM mente at kroppen min kontra podens str går opp i opp, men de ønsker ikke at jeg skulle føde 5 kg unge den første gangen, så jeg vil bli satt i gang om jeg ikke har kommet før terminen! :flower

Spurte du hvor mye babyen veide? Jeg fikk bare vite at babyen lå på normalen jeg begge gangene jeg har vært på ul.. :-P

Sf måling har jeg ikke så mange å forholde meg til men lå litt over i starten og dette ble bekreftet med ul. Han i magen har ligget ca 20 % gjennomsnittet hele veien. Forrige uke fikk jeg konstatert svangerskapsdiabetes men det er nettopp blitt bekreftet så det er ikke derfor han er då stor. Legene mener det ikke skal være noe problem da jeg har født før men de var bare litt over 3 kg og ikke store rundt hode eller noe. Jeg har litt angst fir denne fødselen. Skal til kontroll neste med gynekolog på svangerskapsavdelingen neste uke men da er jeg 37 uker så vet ikke hva vitsen er helt da jeg føler det begynne å bli litt sent. Skulle i utgangspunktet på kontroll imorgen og da skulle vi snakke om å kanskje sette igang litt før dersom han fortsatt vokser så mye. Er bare lei at på en måte vil jeg bare ha han ut samtidig så hadde vært bra om han ble til januar. Men med alle vondter og plager og inmobiliteten nå så skulle han helst komtmet idag
Ble du henvist til glukosebeastning pga. sf målingene / ul funn eller har du symptomer?

Spurte du hvor mye babyen veide? Jeg fikk bare vite at babyen lå på normalen jeg begge gangene jeg har vært på ul.. :-P
Det skal stå på den ul utskriften. Jeg får det hver gang jeg er på ul. Men innenfor normalen er ganske mye. Fikk beskjed kun en gang sist om at hu lå på -3%. Nå fikk jeg beskjed siden det hadde gått fra -5% til -7%.

Det skal stå på den ul utskriften. Jeg får det hver gang jeg er på ul. Men innenfor normalen er ganske mye. Fikk beskjed kun en gang sist om at hu lå på -3%. Nå fikk jeg beskjed siden det hadde gått fra -5% til -7%.

Jeg har bare fått ut en kurve, og der ligger babyen på den snittkurven som er laget :-) men kanskje jeg finner noe hvis jeg ser nøyere etter :P

Spurte du hvor mye babyen veide? Jeg fikk bare vite at babyen lå på normalen jeg begge gangene jeg har vært på ul.. :p

Jeg spurte ikke, men det ble mye styr da det gikk opp for JM at poden lå mye høyere på skalaen enn hva hun trodde, da han ligger så langt inn som han gjorde, Så da jeg ble sendt på vekstkontrollen fikk jeg hvite hvor mye han veier (ca) , men ikke noen % som mange her snakker om, deriomot;P

Aa. Hvilken uke tok du glukosebelastning i? Er det kun kost eller medisiner du gar fått?
Jeg tok en test uke 28/30 og da var det normalt. Måtte ta en ny nå i uke 34. Fikk svar forrige uke 35 og da var positiv. Da svangerskapsdiabetes poliklinikken er kun åpen en gang i uken har jeg ikke fått time før neste uke. Så foreløpig er det kun kosthold og det er ekstremt vanskelig

Jeg tok en test uke 28/30 og da var det normalt. Måtte ta en ny nå i uke 34. Fikk svar forrige uke 35 og da var positiv. Da svangerskapsdiabetes poliklinikken er kun åpen en gang i uken har jeg ikke fått time før neste uke. Så foreløpig er det kun kosthold og det er ekstremt vanskelig
Jeg sjønner. Og ja, det er så vanskelig med kosthold, jeg har ofte lyst på søt og da er det umulig å erstatte med noe annet eller mindre søt. Pleier du å spise usunt eller søt?

Jeg sjønner. Og ja, det er så vanskelig med kosthold, jeg har ofte lyst på søt og da er det umulig å erstatte med noe annet eller mindre søt. Pleier du å spise usunt eller søt?
Prøver å spise sunt men er iallfall godtesyk og fruktsyk nå!!! Har lyst på alt det jeg ikke kan spise spesielt når det er grøt, kaker, snop, sjokolade overalt !!!!!!!!og jeg er glad i sjokolade!!!!!

Back
Topp