Vektestimering

Nei, er ikke vanlig. Er bare de med grunn for det som blir innkalt eller får det.

Nei, du kan få det hvis du ligger veldig utenfor vekstkurven på symfyse mål. som oftest ikke så lenge du følger en grei kurve (selv om den er utenfor det grønne feltet), men hvis kurven din synker eller øker unormalt mye. Det er vel den vanligste grunnen. Andre grunner kan være hvis du har fått for store eller små barn før feks :)

Jeg har ligget innenfor normalen hele svangerskapet, men  litt høyt på det grønne feltet. Sist måling var mye høyere enn de andre. I tillegg var mannen veldig stor når han var født og jeg er ei lita jente (1.60). Så derfor fikk jeg innkalling til vekstestimering.

Jordmor mener jeg kan sikkert greit føde ett barn på 4kg men er ungen godt over 4kg må vi undersøke andre muligheter (igangsetting, keisersnitt, eller de må ihvertfall sjekke om de mener jeg kan føde ett barn på over 4kg).

Hei :) vi skal inn på vekst estimering neste uke (37) eller uka etter der, men det er fordi legen og jordmora ikke er enige om sf målet.. skiller 5 cm på de 2 med 1 dags mellomrom i tilegg til at mens termin og ul termin skiller 10 dager.

fru trondrud skrev:
Hei :) vi skal inn på vekst estimering neste uke (37) eller uka etter der, men det er fordi legen og jordmora ikke er enige om sf målet.. skiller 5 cm på de 2 med 1 dags mellomrom i tilegg til at mens termin og ul termin skiller 10 dager.

Jordmor og lege måler helt forskjellig hos meg og... Syns legen måler med "slakt" målebånd ift hva jordmor gjør...

DK82 skrev:

fru trondrud skrev:

Jordmor og lege måler helt forskjellig hos meg og... Syns legen måler med "slakt" målebånd ift hva jordmor gjør...

Er vel sånn det er hos meg også, hadde det ikke vært for flytting av termin x antall ganger (les 5), hadde de sikkert ikke henvist oss.

Jeg har ligget over det grønne feltet hele tiden. Men stabil kurve liksom. Jeg har alikevel vært til vekstkontroll to ganger og skal tilbake 26.mars. Tror det er litt individuelt jeg når de henviser til det.

Back
Topp