Vektendring?

Tøysejente

Betatt av forumet
Maisløyfene 2024
Hvilken uke er du i og har vekten din forandret seg? Jeg er 9+2 i dag og har lagt på meg 3 kg allerede. Det skyldes definitivt ikke kosespising for jeg er kvalm hele døgnet og sliter både med å få i meg drikke og mat. Det jeg får i meg av mat er stort sett havregrøt og rugbrød. Spiser også noe kjøttkaker. Alt annet blir jeg kvalm bare av å tenke på. Til vanlig spiser jeg lite karbohydrater og beveger meg mye mer enn det jeg gjør nå. Så tenker at det må være grunnen. Etter at jeg fikk Afipran sluttet jeg å kaste opp, men er fortsatt kvalm hele døgnet og må spise ofte for å ikke bli enda kvalmere.

Last edited:
9+0 og gått opp 1 kg, som er veldig merkelig, ettersom jeg hele tiden er kvalm så spiser jeg hele dagen :p men jeg klager ikke :)

Har lagt på meg 2 kg, er 11+5 i dag. Spiser nok litt mer mat enn normalt, og har ikke vært plaget med kvalme. Ved forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg det dobbelte ved samme tid.

11+4 i dag, har ikke lagt på meg noe, til tross for at jeg følt at jeg spiser hele tiden for å unngå kvalmen og blodsukkerfall. Jeg er litt mindre aktiv enn vanlig, men trener nesten som normalt

Måtte bare kommentere, at det ikke nødvendigvis er inaktivitet etc. som gjør at man går opp 2 kg første trimester. Selv om man spiser likt og beveger deg likt, er det anbefalt å legge på seg opp til 2 kg. Du har allerede økt blodvolum og væskevolum, mer brystvev, større livmor, placenta, fostervann etc som veier. Økt fettvev utgjør bare ca 3 kg av total vektoppgang ved termin.

Last edited:
Måtte bare kommentere, at det ikke nødvendigvis er inaktivitet etc. som gjør at man går opp 2 kg første trimester. Selv om man spiser likt og beveger deg likt, er det anbefalt å legge på seg opp til 2 kg. Du har allerede økt blodvolum og væskevolum, mer brystvev, større livmor, fostervann etc som veier. Økt fettvev utgjør bare ca 3 kg av total vektoppgang ved termin.
Nyttig info!

12+0. Har gått ned litt, og er nå -0,3 kg unna startvekt.

Back
Topp