Vekten igjen...

Lehcar

Elsker forumet
Hvordan er det med vekten på de små nå?
Vi har vist fått nok en spjæling vi...da vi veide henne 25.juli, nesten 11 mnd. gammel, veide hun rett under 8 kg.
Hun spiser jo godt og er fornøyd, så hun skal vist bare være en spjæling hun, akkurat som vi voksne var som babyer/ barn.
Aktivitetsnivået hennes gjør nok også sitt til at hun ikke legger det helt store på seg.
Putter litt olivenolje i middagsmaten hennes + litt ekstra smør på brødskivene osv. for å være sikker på at hun får i seg nok energi.
Men hun er nok akkurat sånn som hun er ment å være.[:)]

Vi var på 10-måneders-kontroll forrige mandag (så da var hun jo 10,5 mnd) og Johanna er 8.160 g, altså rett over 8 kilo. Har blitt 72,5cm så hun er bare ikke så rund som de andre barna på gruppa (som veide fra en halvkilo til to kilo mer enn snuppa mi)

lillegutt er rundt 9,5 kg!!

Da Frida var 9 måneder var hun 10,5 kg, en solid plugg[:)]

Trym var 10,7 kg og 76 cm for 14 dager siden.. [:)]

på 10 måneders var Raphael 77 cm og 8800g. Hadde håpet han hadde bikket 9 kg da men... så her er det også masse smør på og flust med pålegg på brødet ja.. men det er jo typen, var lang ogveldig tynn  til jeg var 20 jeg og[:)]

Maja er også litt liten, men begynner å komme seg nå. Hun veier 8600 gram nå og er minst av alle på barselgruppa. Men nå begynner det å komme seg. Hun har lagt godt på seg i det siste!

Tror de små er akkurat sånn som de skal og at noen er små og noen er store!

Klem, M

Når Kristin og Torbjørn var 10 mnd gamle så var de 7120g og 7750g.

forrige tirsdag på 10mnd kontroll var han 75cm og 12830g[:D][:)]

86** (husker ikke helt) og 75 cm er hun nå

Sunniva veide 8,2kg og er 72 cm lang nå på sist kontroll 10mnd + 2uker gammel ca.  Får stadig høre hvor liten og lett hun er!

ORIGINAL: zimba
Sunniva veide 8,2kg og er 72 cm lang nå på sist kontroll 10mnd + 2uker gammel ca.  Får stadig høre hvor liten og lett hun er!

Ja ikke sant..[:D] Er det ikke det ene, så er det det andre.... Enten er de små for lett, eller for tunge.
Tror alle små er akkurat passe, akkurat som de er ment å skulle være.
Lotte var som sagt nesten 8 kg da hun var 11 mnd. (minus en uke), og var 74 cm lang.
Ikke den lengste hun heller, men lang nok.[;)] 

Wilma veide 8650 og var 72 cm lang,
(10 mån og 1 uke gammel),
når vi var på drop in på den nye helsestasjonen [:D]

Ska på 1 års kontroll 11 september [:-]

Liam er 11 mnd og veide han hjemme på digital vekt til akkurat 10 kg.

Ikke bry deg om hva andre sier om lille prinsessa. Hun er helt perfekt for å være akkurat seg selv[;)]

Liten?
Jeg?
Langtifra.
Jeg er akkurat stor nok.
Fyller meg selv helt
på langs og på tvers
fra øverst til nederst.
er du større enn deg selv kanskje?

Runa er 9750g og 78cm

ORIGINAL: Lehcar

ORIGINAL: zimba

Ja ikke sant..[:D] Er det ikke det ene, så er det det andre.... Enten er de små for lett, eller for tunge.
Tror alle små er akkurat passe, akkurat som de er ment å skulle være.
Lotte var som sagt nesten 8 kg da hun var 11 mnd. (minus en uke), og var 74 cm lang.
Ikke den lengste hun heller, men lang nok.[;)] 

Ja æ det ikkje det eine , så æ det det andre...eg heve lært meg te å ikkje høyre på hått alle andre seier, men fyge magefølelsen min...tross alt eg som veit hått ho et og hått ho fær i seg[:D]
Trur att det jevnar seg ut etterkvørt uansett, verken eg eller pappan æ små verken i bredde hell høgde, så trur ho plutseleg skyt i været!! Spennans å sjå utviklinga uansett[;)]

Jørgen var 10,5kg og 73cm da han var 9 mnd[:D]

Back
Topp