vekta

Det en ting vi ikke kan kontrollere på samme måte som NÅR føder vi?
Vi får ta det som det kommer og bruke hverandre etterhvert, i tilegg til lege/jordmor osv

Trøster meg m at venninna mi som gikk opp 20 kilo, nå har gått ned 24 på under 5 mnd!!
Så vi skal ikke fortvile!!!

Har ikke lagt på meg noen ting ennå, men det kommer fort nok[;)][:D]
Vekta må jo gå opp så lite vi får gjort med det[:)]

ORIGINAL: Nikkiline

Vi får ta det som det kommer og bruke hverandre etterhvert, i tilegg til lege/jordmor osv[link=http://forum.babyverden.no/javascript:void(addSmiley('body1',%20'http://forum.babyverden.no/image/s1.gif'))][:)][/link]

Trøster meg m at venninna mi som gikk opp 20 kilo, nå har gått ned 24 på under 5 mnd!!

Hehe, jah... Er trygt å vite at vi er mange og noen sliter mer enn andre. De får man bare backe opp så godt man bare kan.
Hadde ei venninne som gikk opp MYE på slutten! Ett par dager etter fødselen så hun helt vanlig ut igjen[:)] Heldiggrisen...
Men, det blir jo som det blir uansett.
Vi får bare være glad for at det faktisk vokser ett pittelite menneske inni oss[:)] Er så hærlig å tenke på....

ORIGINAL: siljegulli

ORIGINAL: Nikkiline

Vi får ta det som det kommer og bruke hverandre etterhvert, i tilegg til lege/jordmor osv[link=http://forum.babyverden.no/javascript:void%28addSmiley%28%27body1%27,%20%27http://forum.babyverden.no/image/s1.gif%27%29%29][:)][/link]

Hehe, jah... Er trygt å vite at vi er mange og noen sliter mer enn andre. De får man bare backe opp så godt man bare kan.
Hadde ei venninne som gikk opp MYE på slutten! Ett par dager etter fødselen så hun helt vanlig ut igjen[:)] Heldiggrisen...
Men, det blir jo som det blir uansett.
Vi får bare være glad for at det faktisk vokser ett pittelite menneske inni oss[:)] Er så hærlig å tenke på....

Vi får kose oss med det - har bestemt meg for å nyte gravidmagen min jeg og gjøre det posivt!!
Gjør det du - og dere andre også!!!
Så har på meg en singlet m knyting over magen - så magen synes virkelig
Dessuten er det deilig å bare slippe ut magen og bare ikke tenke på å holde den inne synes jeg!!!

Dessuten vokser den jo for våre små ønskebebiser vokser seg store og sterke der inne - er jo bare gøy da

Haha[:)] jeg glemmer litt å slippe magen helt ut jeg. Er vel vant med å gå å "stramme" den.
Har vært plaget med angst i alle år, og har bestandig spent kroppen, ikke rart man er sliten hele tida...
Men prøver å skjerpe meg, kommer nok etterhvert[:)]

jeg har gått ned 2 kilo til nå - og har kastet lite opp. har spist mye oftere og mer regelmessig enn før jeg gravid (har ikke sjangs til noe annet) så tror kanskje det kan ha noe med den saken å gjøre! men jeg er ikke bekymret i det hele tatt. som hun på laben sa: babyen får det den trenger uansett[:)] og som min kjære farmor sa: gjør jo ikke noe om du ikke legger på deg så mye nå i begynnelsen - gjør iallflal ikke noe om du går ned litt[;)] (jeg er ikke tynn - har litt fett for mye men er absolutt ikke feit[;)])

Gått opp jeg. Men har ikke veid meg ennå[8D] Utsetter det også litt til[;)]

jeg har lagt på meg alt for mye! [8|] men det er fordi jeg er sulten mens jeg spiser... og spiser jeg ikke nok blir jeg dårlig [:'(] og kvalmen har tatt seg opp igjen, så det fyker vel opp enda mer! gleder meg til sommeren er over, og det blir roligere på jobb, slik at jeg får tid til å trene igjen..

Jeg har gått ned jevnt og trutt, er 3,5 kg mindre nå enn før jeg ble gravid. Og det virker som det fremdeles er på vei nedover, den siste halvkiloen forsvant nå i helga.

Jeg la på meg 4 kg de første 11-12 ukene, men det har heldigvis stabilisert seg nå. Så for meg at jeg kom til å rulle bortover på nyåret dersom vektøkningen fortsatte i det tempoet [:D] Jeg holdte kvalmen i sjakk ved å spise jevnt, så regner med at det er årsaken. 

Med de to andre gikk jeg ned 5-6 kilo de første 5 mnd. Jordmor eller lege kommenterte det ikke en gang. Så gikk jeg opp! Så til slutt (gikk 2 uker over tida med begge) hadde jeg lagt på med 6-8 kilo mer enn jeg var når jeg startet.

Tror at det skal mye til før man er utenfor normalen. Hadde jeg veid 50 kilo når jeg startet hadde de nok sagt noe. Men er man sånn passe fra starten av går det meste greit. Har venniner som har lagt på seg 30 kilo også. De ser helt ut som før nå.

Nå har jeg gått opp 400g på 15 uker. Litt rart siden jeg er vant til å gå ned en masse. Men jeg satser på at jeg ikke blir ei dundre på 100 når alike vel. [:D]

Det går nok greit med alle sammen. Det er egentlig etterpå det er litt skummelt. Når man tenker at nå skal jeg gå ned siden jeg ammer, men sitter på cafe dagen lang og drikker latte!

Ikke lagt på meg noe. gikk ned 1 kg og nesten tatt den nesten igjen.

Er jeg den enste som faktisk har lyst til å legge litt på seg her. Jeg vil se gravid ut ikke ha en pitte liten mage som sist, la på meg 10 kg da. De forsvant og mer til etter jeg hadde født så ut som en rangle etterhvert og slet med å holde vekta oppe, syns nemlig det ikke er pent å være for tynn. Vi kvinner trenger litt fett på kroppen vi er laget til det å kunne lagre litt fett det er jo østrogen i fett som vi trenger.
Skal i alle fall ha litt fett på kroppen når jeg kommer i overgangsalderen, trenger det så slipper jeg kanskje å bli benskjør.

Vi må slutte å bekymre oss så mye for vekta så lenge vi ikke er veldig overvektige er da ikke noe problem.[;)]

Har gått ned to kilo, tror jeg, nå i ferien. Prøver å passe på hva og hvor mye jeg spiser, da jeg er overvektig i fra før og ikke burde legge på meg så mye. I mitt tilfelle har nok babyen nok å ta av uansett.

I følge nettdoktoren er det passende å legge på seg:

1 termin 10-12 uke - 1-2 kilo
2. termin 12-28 uke - 300-400 gram pr uke
3. termin 28-40 uke - 1-3 kg pr måned

med bunaden og bunadsskoa på har eg gått opp 4 kg;P så det vil vel kanskje seie at eg har gått opp ca 2 kg?:P
Gjer igrunn ikkje så mykje, for eg var 52 kg då eg var hos legen for 6 veker siden, og ho syntes det var litt i underkant med tanke på høgda mi... :)

Back
Topp