Vekta

Taras

Blir kjent med forumet
Uff... gikk på vekta i dag. uff.. ble lei meg.
Var 62 da jeg ble gravid. nå 28+4 uker og vekta sa 78 kg. er ikke dette litt i overkant ?
Er blitt hoven i kroppen i tillegg til ødem.
Noen som har tips, til vektkontroll ?

Spiser ikke så usunt heller. Spiser frukt hver dag, det er noe jeg må bare ha. Spiser en del brød da. Noe jeg ikke gjorde før.

 
Jeg va 45kg når jeg ble gravid og nå veier jeg 60 kg.....blææ men er tynn bare mage, rumpe og pupper som er mye større enn før =P

Jeg er fornøyd=) Vi gravide skal jo legge på oss en del under svangerskapet.

Kan jo høre med helsesøster om tips/råd?

Syns ik du skal beskymre deg =)

Jeg har lagt på meg 15kg hittil.
 
Det kan være greit å sjekke om alt er som det skal, den anbefalte vektøkningen er på ca 8-15 kg.
 
Den der vekta, altså... Begynner å bli litt pes, det der.
Jeg har gått opp like over 8 kg så langt i uke 28, og jeg har vel knapt veid så mye som nå før, men jordmoren min synes ikke akkurat  at det var noe å hyle for. Skjønner ikke heeelt hvor de kiloene er, bortsett fra magen og sikkert litt over hoftene:-P

En jordmor/ lege vil vel se flere "symptomer" i sammenheng, tenker jeg. Om det "bare" er ekstra kilo er det jo en ting, men det er vel noe annet om det er mye hevelser, høyt blodtrykk osv i tillegg.
Har en venninne som totalt gikk opp 40 kg(!), og det var mye vann, hevelser og sånt. Det var visst ikke noe særlig, sa hun. Men mye av dette forsvant ganske raskt etter fødselen, heldigvis.
 
Taras, du bør kanskje gå til kontroll for å utelukke svangerskapsforgiftning? Har lest at vektøkning og ødem kan tyde på det.

jeg går inn i uke 25 og er +10-11kg.
 
27uker på vei om noen minutter. opp 4,5kg hittill.
føler meg finere enn på lenge. må si jeg liker litt å være gravid
 
Jeg er i uke 23 og har gått fra å veie 48 kg til 58 kg! Fikk nesten litt sjokk da jeg gikk på vekta hos legen, hehe..
 
Og kroppen min reagere slik den alltid gjør når jeg er gravid....

Vekt: -6kg
 
Hei,
Har vært hos jordmor nå. Har en del vann i kroppen i tillegg til en kjempe baby.. emoticon
 
Jeg er 27+4 uker og veide 70 kg på tirsdag. Opp 9 kg så langt.
Prøvde noen av de gamle buksene mine og merket at jeg har lagt litt på meg på hofter og lår i tillegg til magen.. Satser på det går noenlunde greit å bli kvitt kg med trilleturer og sundt kosthold etter fødselen :)
 
Ja, jeg og satser på at det går helt greit å bli kvitt kiloene! Har gode treningsrutiner jeg så langt det lar seg gjøre skal forsøke å opprettholde og har fint tatt av meg noen kilo  før med trening og et bevisst kosthold.
Jeg er  dog så rart skrudd sammen at jeg er mer redd for at jordmor skal vifte med pekefinger om jeg skulle bikke grensen for akseptabel vektøkning enn det at jeg tross alt skal forsøke å få kiloene av :-S Forstå det den som kan!
 
Er ganske overvektig, og heldigvis har eg ikkje lagt på meg noe i det heile tatt!! 29 uker på vei idag :-)
 
Jeg er 26 uker og har gått opp 7-8 kg. Ville ikke beskymret meg for mye men kanskje bare hørt med lege/JM for sikkerhets skyld:)
 
Back
Topp