Vekta mi

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Jeg går annenhver gang til lege og jordmor. Og de vil begge at jeg veier meg hver gang. 
Men vektene viser så forskjellig, så jeg ser ut som den jojo-slankeren! :D
Ikke noe å bekymre seg for, selvsagt. Bare så teit! 

Men nå har jeg klart å legge på meg 1,5 kilo på under en uke. Det er mye, er det ikke? Eller var jeg bare uheldig med veietidspunkt? :P

Er det så mye da? Vet ikke jeg, men jeg føler meg som en stranda hval.. Har mye vann i kroppen, og vet at det utgjør litt, men allikevel... Det kan vel gå litt i rykk og napp med denne vektoppgangen, kan det ikke? Aner ikke hva som er normalt :p

Jeg ville kanskje veid meg hjemme om morgenen før hver kontroll.
Så er det ikke vekta det er noe galt med iallefall... 
Syns ikke 1,5 kg på en uke var så forferdelig mye. Bare man ikke fortsetter i samme stigningen hele veien 

Nei, det er da ikke så mye :) Så lenge det ikke blir sånn hver uke! Hehe. Alle vokser jo i litt forskjellig tempo. Hadde selv en periode hvor jeg gikk opp 5 kg på 4 uker :p Fikk litt sjokk. Men det stabiliserte seg heldigvis. 

Ja, vekter er litt teite, for alle er forskjellig. Forslaget om å veie deg hjemme før hver kontroll var et bra tips. Da har du ihvertfall oversikt selv. 

Jeg veier meg alltid hjemme om morgenen, etter toalettbesøk men før frokost. Men nå har jeg gjort dette lenge da, for vi la oss i selen i januar i fjor og gikk ned masse i vekt både mannen og jeg frem til jeg ble gravid. Så for å få det mest riktige resultatet fortsatte jeg å veie meg hjemme. Og lege og jordmor mente at det da ville gi det rette resultatet. Dessuten er det et poeng med å bruke samme vekt.

Klatremus Lillemann skrev:
Jeg veier meg alltid hjemme om morgenen, etter toalettbesøk men før frokost. Men nå har jeg gjort dette lenge da,
Så for å få det mest riktige resultatet fortsatte jeg å veie meg hjemme.
 Dessuten er det et poeng med å bruke samme vekt.

signerer dette

Her skiller 2kg på vekta hos jm og lege :p  men så lenge jeg vet det så stresser jeg ikke ;) men har å gått opp litt over 1kg på en uke nå, men det er mitt eneste kg, så det får gå :p

Jeg har avtale med jordmor om a veie meg hjemme siden jeg har veid meg en gang i uken de par siste månedene for a sjekke at jeg ikke går ned i vekt ( hadde plutselig gått ned en kg fra uke 14 til uke something, og da hadde jeg stått på samme vekt i mange uker allerede). Hun var enig i at jeg da brukte den samme vekten og veide meg som jeg pleier, pluss morgenen før jeg skal til henne.

Ett godt eksempel...
Jeg veide meg i går kveld, og i dag morges etter toalettbesøk...
Det skilte 1,3 kg. Så man kan også være uheldig med veie-tidspunkt.

Jordmor mente at æ sku veie mæ hjemme fordi vekta hos jordmor og lege mest sannsynlig ikke stemmer 100%. Og det syns æ e greit, det e jo tross alt vektøkning/endring som dæm vil følge med på og ikke eksakt kor mye vi veier =)

Veier meg før frukost etter toalettbesøk.. Kan godt være ett kg tyngre søndag morgen enn mandagmorgen. Det er nok fordi vi spiser middag lørdagskveld. Vekten min varierer i allefall en del.. Kjipt med denne vekten som stadig vil oppover, har lagt på meg mye i begge de andre sv. skap og det beg å bli litt nå ògså... Men har fått det vekk de andre gangene og satser på det samme denne gangen:)

Back
Topp