Vekt

Ingendansparoser

Flørter med forumet
Da har jeg allerede lagt på meg 20 kilo, og jeg har ennå 12 uker igjen før termin. Er det nå jeg skal begynne å bekymre meg?

Jeg vet ikke helt. Er du veldig tynn i utgangspunktet? Har du lagt på deg fordi du spiser mye og rører deg lite? Eller det vann i kroppen?

Jeg har også lagt på meg mye og det er helt og holdent min egen feil. Mye mat/snop og lite aktivitet.

Jeg regner med jordmor sier noe om det på den neste kontrollen din[:)]

ORIGINAL: Ingendansparoser

Da har jeg allerede lagt på meg 20 kilo, og jeg har ennå 12 uker igjen før termin. Er det nå jeg skal begynne å bekymre meg?

Sitter med samme problemet selv, er 28 uker, og gått opp 20kg [:'(]
Prøver så godt jeg kan å spise masse frukt og grønt, men hjelper ikke.
Snakka med jordmor om det i dag, og det var ikke stort å gjøre med det. Men hu var ikke bekymra, så det var visst ikke noe galt :)

Dere må bare være glade for de kiloene. Jeg er 26+4 og har enda ikke gått opp noe ivekt. Er super sliten av all oppkasten, og skulle gjerne hatt noen kilo energi om dagene :)

lurer litt på om dere som har lagt på dere rundt 20 kg var super tynne fra før av el om det er mye vann?har selv lagt på meg en del, føler meg som en oppblåst ku...håper bare at det er myye vann , og ikek så mye fett:S

ORIGINAL: lillegulli

Dere må bare være glade for de kiloene. Jeg er 26+4 og har enda ikke gått opp noe ivekt. Er super sliten av all oppkasten, og skulle gjerne hatt noen kilo energi om dagene :)

Ja, egentlig burde man være fornøyd, men av og til skulle jeg ønske at jeg ikke gikk opp så mye..  jeg er i uke 26+6 og har gått opp 16,7 kg [&:] Jeg har aldri vært så høyt oppe.. men ned skal jeg, etterhvert!

Jeg startet med 59 kilo, så gikk jeg ned til 54, så opp til det jeg er nå 62....så har lagt på meg 8 kilo, på ca 5 uker...

ORIGINAL: mariew

lurer litt på om dere som har lagt på dere rundt 20 kg var super tynne fra før av el om det er mye vann?har selv lagt på meg en del, føler meg som en oppblåst ku...håper bare at det er myye vann , og ikek så mye fett:S

Jeg var ikke super tynn før, veide 67kg i begynnelsen av svangerskapet, er nå oppe i 87 (!!!)
Har en del vann i kroppen, men får vel bare innse at det er en del fett [&:]
Men ordner seg når lillemann kommer ut og en får tilbake kroppen sin ;)

Har fremdeles bare lagt på meg 2 kg.. Skal til jordmor på tirdag så blir spennende å se om vekta er den samme da eller om jeg er tyngre [:D]

Jeg har lagt på meg ca 6 kg. Men fra 24-28 uker, så hadde jeg kun gått opp 900g.. hehe, men det funker greit det ;o) Er ganske fornøyd, kun fått mage, men det skal nok bli mer. Ingen fare. Legger på meg som det jomer til vanlig bare jeg ser på en sjokolade. Og det er ikke akkuratt som jeg unngår søtsaker nå heller.. [8|]

Jeg har nå gått opp 12kg, er i uke 24 +2. Masse vann i kroppen, ser nesten ut som om jeg har fått en på tygga i løpet av natta, for da hovner ansiktet og leppene mine opp! Prøver å spise mat uten salt, men det er jo ikke alltid like lett å unngå!  Men tror ikke jeg legger på meg like mye i dette svangerskapet som ved nr 1, da la jeg på meg 36kg...

Syntes nå gravide kvinner er vakre jeg [:)] 50kg eller 100kg, vi har en spesiell glød[:D]

Back
Topp