Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er ikke anbefalt å aktivt gå ned i vekt i svangerskapet. Som min jordmor sa for noen år tilbake, «det er absolutt ikke nå man skal fokusere på det» Trener du mye fra før svangerskapet er det helt greit å fortsette med det, men å starte opp trening nå for å gå ned i vekt hadde jeg ikke gjort selv. (Selvom jeg har noen kilo for mye jeg og)Hei, er det trygt å prøve å miste vekt/ gå ned i vekt med vilje mens en er gravid? Samboeren min vil veldig gjerne at jeg skal gå ned noe kg så trenger p vite om det er trygt eller utrygt for baby i magen
Og har bare akseptert at det er sånn det er uheldigvis. Må bare tilbake på lavkarbo og trening i sånn oktober igjen for min del 

Nei, det er frarådet.Hei, er det trygt å prøve å miste vekt/ gå ned i vekt med vilje mens en er gravid? Samboeren min vil veldig gjerne at jeg skal gå ned noe kg så trenger p vite om det er trygt eller utrygt for baby i magen

Det er ikke anbefalt å aktivt gå ned i vekt i svangerskapet. Som min jordmor sa for noen år tilbake, «det er absolutt ikke nå man skal fokusere på det» Trener du mye fra før svangerskapet er det helt greit å fortsette med det, men å starte opp trening nå for å gå ned i vekt hadde jeg ikke gjort selv. (Selvom jeg har noen kilo for mye jeg og)
Prøver heller å passe på hva jeg spiser så jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig denne gangen. Har de to andre svangerskapene gått opp 30kg.. så har igjen 10kg fra siste nå.
Reagerer også litt på at «samboer vil at du skal gå ned noen kilo». Kroppen din går igjennom det største og mest slitsomme den noensinne kommer til å gjøre, så der kan samboeren din ta seg en bolle! Gå ned i vekt kan man fokusere på når tiden er inne for det og man har kommet seg og er klar etter fødsel/barseltiden!
Støtter disse ja! Reagerer også på at han vil at du skal ned i vekt. Det du/vi går gjennom nå er en kjempe påkjenning for kroppen, og ikke tiden for å aktivt prøve å gå ned i vekt. Prøv å ha et godt fokus på sunn og god mat, og hverdagsaktivitet.Har også forstått det sånn at kroppen bruker mye energi på amming etter fødsel. Jeg hadde heller fokusert på kostholdet og å ha en sunn kropp i graviditeten, og ikke å gå ned i vekt. Det er andre perioder i livet man kan fokusere på sånne ting, og ikke akkurat når man vokser frem et nytt menneske
Jeg reagerer også litt på at samboer ønsker at du skal gå ned i vekt. Det er nå han burde være støtten din og være din trygge havn når du går gjennom en berg og dalbane av hormoner, og kroppen din jobber for å lage et helt nytt menneske!![]()
Tusen takk for fint svar, som førstegangs mor er det ikke alt jeg er helt komfortabel med eller kjent med endaDet er ikke anbefalt å aktivt gå ned i vekt i svangerskapet. Som min jordmor sa for noen år tilbake, «det er absolutt ikke nå man skal fokusere på det» Trener du mye fra før svangerskapet er det helt greit å fortsette med det, men å starte opp trening nå for å gå ned i vekt hadde jeg ikke gjort selv. (Selvom jeg har noen kilo for mye jeg og)
Prøver heller å passe på hva jeg spiser så jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig denne gangen. Har de to andre svangerskapene gått opp 30kg.. så har igjen 10kg fra siste nå.
Reagerer også litt på at «samboer vil at du skal gå ned noen kilo». Kroppen din går igjennom det største og mest slitsomme den noensinne kommer til å gjøre, så der kan samboeren din ta seg en bolle! Gå ned i vekt kan man fokusere på når tiden er inne for det og man har kommet seg og er klar etter fødsel/barseltiden!

Er mest for at jeg snakket litt om i jul at jeg villeprøve å gå ned litt så han vil vell bare motivere til å ikke gi oppHvorfor ønsker samboeren din å styre vekten din?
Hyggelig at han vil motivere da, men han bør nok sette seg inn i de tingene som skjer i kroppen. Selv hadde jeg et mål om 20kg ned før jeg ble gravid, og klarte ti. Men de siste ti og evt det som ikke går vekk etter fødsel får vente til etter fødselVil bare oppklare dette med at samboeren min vil at jeg skal gå ned i vekt er bare fordi at jeg hadde ett mål i vinter at det var det jeg ville så han prøver bare å motivere!! Er ikke noe vondt ment, men ja han sliter generelt med å støtte nå i graviditeten. Hormoner er bare «én unskjuldning» for å føre fæl osv, men er desverre som han er!
Takk for alle fine svar å støtten!
Tiden kommer, den er bare ikke akkurat nå