Vekt

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
❁ Juliskatter 2026 ❁
Flere som føler at de har gått opp noe så tidlig? Vet at det sikkert er mye luft og «ommøblering» av ting i kroppen..men likevel.. Jeg har gått opp ca 1kg nå, men føler meg skikkelig oppblåst og «dvask» allerede :laughing002 Gikk egt opp lite sist, så spent på hvordan det blir denne gangen! Spiser ikke noe mer enn før egt, og trener 2-3 ganger i uka, så trodde ikke jeg skulle merke noe så fort egentlig..

Jeg gikk opp 1,5 kg i løpet av de første 6 ukene, men nå har jeg gått ned igjen. Regner med det skyldes mye luft og rar mage ‍♀️

Ja.. Føler meg helt grotesk stor :oops: mitt 5 svangerskap og har gått ca 16-18 kg opp i alle, uansett hvor aktiv jeg var og hva jeg spiste. Kjenner også på kroppen at fordøyelsen har bremset noe kraftig..

Jeg har gått opp 25kg med begge mine, vært aktiv - nå har jeg gått opp 2kg, men har hatt usunne cravings :smiley-bounce012 vi får se hvordan dette ender. Føler meg dvask og oppblåst!

Ja.. Føler meg helt grotesk stor :oops: mitt 5 svangerskap og har gått ca 16-18 kg opp i alle, uansett hvor aktiv jeg var og hva jeg spiste. Kjenner også på kroppen at fordøyelsen har bremset noe kraftig..
Har du gått ned igjen etter fødsel på alle også? Jeg regner med å gå opp mer denne gangen enn sist, men trodde ikke jeg skulle føle meg så «stor» så tidlig:hilarious: Det med fordøyelsen kan nok stemme her også når jeg tenker meg om!

Jeg har gått opp 25kg med begge mine, vært aktiv - nå har jeg gått opp 2kg, men har hatt usunne cravings :smiley-bounce012 vi får se hvordan dette ender. Føler meg dvask og oppblåst!
Hvordan har det vært etter fødsel da? Sist gikk jeg bare opp 5 kg totalt, men med høyere startvekt enn denne gangen. Så regner med å gå opp mer nå..håper bare ikke det skal renne på så jeg eser ut i vill fart her:hilarious:

Ingen vektoppgang ennå, har gått ned en kilo, men kostholdet har vært litt off nå med kvalmen. Satser på at ting går seg til i andre trimester, og da planlegger jeg også få trent litt så lenge formen tillater det!

Gikk opp 30 på første og 24 på andre så regner me æ går opp nu :) men får bare være, når man e kvalm eller har halsbrann så e d ikke alt som funker :wacky:

Jeg gikk opp 2-3 kg før jeg ble gravid. Er lett overvektig fra før, så må virkelig jobbe for å ikke gått opp i dette svangerskapet. Tenker jeg max kan gå opp 5 kg, men håper jeg klarer å holde startvekt gjennom hele svangerskapet.

Jeg er 7+4 og har allerede gått opp 2 kg! Var 50.6 før graviditet og er 52.8 nå hehe, har også fått litt mage, er sulten hele tiden :)

Hvordan har det vært etter fødsel da? Sist gikk jeg bare opp 5 kg totalt, men med høyere startvekt enn denne gangen. Så regner med å gå opp mer nå..håper bare ikke det skal renne på så jeg eser ut i vill fart her:hilarious:
Gått ned alt begge gangene, tatt ca et år, selvom jeg har vært aktiv og fullammet lenge ;)

Har nok lagt på meg litt med denne slevende appetitten her.. Men eier ikke vekt, så aner ikke hvordan ståa egentlig er :hilarious:

Jeg gikk opp 2-3 kg før jeg ble gravid. Er lett overvektig fra før, så må virkelig jobbe for å ikke gått opp i dette svangerskapet. Tenker jeg max kan gå opp 5 kg, men håper jeg klarer å holde startvekt gjennom hele svangerskapet.
Hvordan gjør du det med kosthold osv nå da? Jeg føler jeg spiser likt som før jeg ble gravid, og holdt da stabil vekt hvertfall siste året..så irriterende at det sniker seg på med en gang nå :hilarious:

Gått ned alt begge gangene, tatt ca et år, selvom jeg har vært aktiv og fullammet lenge ;)
Spiller ikke så stor rolle hvor lang tid det tar da, så lenge man kommer i mål og blir fornøyd selv. Jeg har en brudekjole hengende som helst skal passe sensommeren 2024, så må bare henge i neste år hvis jeg går opp mye disse mnd…:laughing002

Har du gått ned igjen etter fødsel på alle også? Jeg regner med å gå opp mer denne gangen enn sist, men trodde ikke jeg skulle føle meg så «stor» så tidlig:hilarious: Det med fordøyelsen kan nok stemme her også når jeg tenker meg om!
Har gått ned ja, men kroppen endret seg for hvert svangerskap, så jeg så aldri ut som før jeg var gravid. Pluss at jeg er ikke en a de som går ned i vekt bare av å amme, bevege seg og spise sunt.. Jeg må virkelig jobbe for det..

Har gått ned ja, men kroppen endret seg for hvert svangerskap, så jeg så aldri ut som før jeg var gravid. Pluss at jeg er ikke en a de som går ned i vekt bare av å amme, bevege seg og spise sunt.. Jeg må virkelig jobbe for det..
Skjønner.. Desto mer imponerende at du har klart det hver gang da :)

Det "skumle" med vekt er jo at det ikke alltid er noe man kan kontrollere i et svangerskap. Kroppen trenger næring og noen samler mye vann og lagrer opp til barsel, det er helt normalt å gå opp 7+ kg da 7 kg er kun graviditeten og det son følger med der

Det "skumle" med vekt er jo at det ikke alltid er noe man kan kontrollere i et svangerskap. Kroppen trenger næring og noen samler mye vann og lagrer opp til barsel, det er helt normalt å gå opp 7+ kg da 7 kg er kun graviditeten og det son følger med der
Ja, vet det er utrolig individuelt! Sist gikk jeg opp lite, men da var startvekta også nesten 15kg mer. Så er spent på hvordan det ender denne gangen.. Noe kan jo påvirkes, men på langt nær alt :)

Back
Topp