Vekt?

Chriistiinax

Forelsket i forumet
Hvordan forholder du deg til vektoppgang? Veide meg for første gang siden graviditeten og jeg hadde gått opp 12kg, fikk litt sjokk da jeg ikke føler jeg har gått opp så mye.

Hvor mye har du gått opp?
Noen tips til trening for ei med bekkenløsning?

Er 24+6 og har gått opp snaue 8 kg. I starten hadde jeg litt panikk over vekta, men nå føler jeg at jeg er i en god flyt så det kan ikke renne på så alt for mange kg til om jeg er flink med kostholdet :)

Ingen tips til trening desverre, anna enn de tipsene man får på nettet om å gå i skogen osv, tenker at det enkleste er å kontakte fysio å få et treningsopplegg og få vist øvelsene riktig :)

24+5 og har gått opp 6.5. Jeg har bekkenløsning, og ellipsemaskinen funker veldig fint! Spinning skal også være bra, men det er jeg ikke så glad i selv.

27+3 idag, er fortsatt på -1kg.
MEN så er jeg også overvektig, så i følge lege og jordmor har babyen det bra.

Får ikke beveget meg så mye som jeg ønsker pga bekkenløsning, så har ikke noen tips dessverre..

24+5 i dag og er også som Desmi -1kg mtp. startvekt. Er normalvektig ellers, men etter mange måneder med oppkast så ble jeg nærmest undervektig. Tenkte jeg gikk raskt opp etterhvert som oppkastet stagnerte litt, men ikke ennå. Har hørt man kan smelle på seg 20kg. i det siste trimesteret, så det er vel det som kommer til å skje her kanskje. Bortsett fra kvalme og oppkast er formen nå endelig levbar - HALLELUJA!

Veide meg i uke 23, gått ned ett kilo. Spent om jeg har gått opp på neste kontroll, da magen er begynt å bli ganske stor [emoji23] er noe overvektig fra før.

Uke 27 å +14kg (Normalvektig fra før)
Har bekkenlåsning så jeg MÅ TRENE styrke minimum 3ganger i uke for å i det hele tatt klare å gå. Får strålinger nedover føttene, vondt i hofter, bekken å rygg om jeg feks er syk en uke å ikke får trent.
Ellers funker skigåing, svømming og elipsemaskinen.
Det verste jeg gjør er å sykle å gå turer :/

Uke 27+3 gått opp 0,8 kg..overvektig fra før,har veldig problemer med bekkenløsning/låsning og klarer egentlig ikke gå en tur engang:/ svømte litt i starten og nå er det mere å dra i svømmehall for å bevege meg litt i varmt vann uten smerter..ellers hjelper kiropraktor:)

Jeg er 25+6 og har gått opp i underkant av 6 kg. Jeg følger nøye med på vekten, nettopp for å gå på en smell og plutselig ha gått opp 15 kg allerede før 3. trimester. Vekten kommer snikende, og jeg kan overhodet ikke se noe til den annet enn at magen har vokst.

Jeg sliter med bekkenlåsning, men spinning fungerer helt glimrende. Jeg klarer ikke gå så veldig langt, men på sykkelen kjenner jeg overhodet ikke noe smerter. Netflix er et must, da, for å ikke kjede seg halvt ihjel.

Last edited:
23+6 opp 13 kg[emoji849] kjenner jeg blir skikkelig stressa nå,»alle» går opp så lite,men her setter ALT som jeg spiser seg med engang [emoji51]går gjennomsnitt 12000 skritt hver dag,men ellers ikke flink å trene noe særlig...kostholdet er som vanlig før svangerskapet...å da var jeg «normal» å sto rolig på vekta...jaja,alle er forskjellig [emoji85][emoji849]

24+4 og 12 kg opp, gått opp 30 kg med de to andre så forventer ingenting mindre denne gang [emoji1305]

Var på kontroll 23+6 og hadde ikke gått opp noenting[emoji85] nå veier jeg for mye fra før så jeg gråter ikke så lenge baby har det bra[emoji4] skal tilbake på kontroll neste onsdag er da 27 uker, og er spent på om jeg har gått opp noe da[emoji85][emoji28] gikk opp 12 kg forrige gang men det var gjevnt over hele svangerskapet så spent på hvor jeg ender nå[emoji85] jeg er med på vannaerobic for gravide en gang i uka og det er vist veldig fin trening for de med bekkenlåsning[emoji4]

26+6 og gått opp 16 kilo. Dro på meg 7,5 kilo på to uker - trodde ikke det var fysisk mulig, men de siste fem ukene har jeg kun gått opp 1,3 så går veldig i rykk og napp selv om jeg spiser omtrent det samme hele tiden. Har dog mye vann i kroppen for tiden så kan være derfor.. men prøver å ikke stresse og tenke at det går av igjen med litt innsats etterpå...

27 uker her og nå gått opp 13kg. Virker heldigvis som om vektoppgangen har stagnert noe nå. Gjennomsnittlig på vekt/høyde før graviditet.

Back
Topp