Vekt

Sykepleiermamma

Ny på forumet
Flere som har gått opp i vekt?
Er i uke 8 og gått opp 2 kg

Gikk nesten ikke opp i forje svangerskap

Nei, gått ned nesten 3 kg siden jeg ble gravid [emoji85] Og jeg har ikke kastet opp en eneste gang, og spiser like sunt som vanlig. Spiser mindre da, pga at jeg har så treg mage [emoji85] Går vel tidsnok opp i vekt [emoji28]

Jeg har gått litt opp og ned jeg.. gikk opp en 2-3 kg rundt uke 7-8.. så gikk jeg ned litt igjen.. nå er jeg er 10+2.. men jeg hadde en periode med veldig sult rundt uke 7-8 da, så det var vel derfor jeg la på meg ;)

Lagt på meg 2 kg her... men det er bare bra. Forrige gang la jeg på meg for lite noe som gjorde at jeg ble sykelig tynn under ammingen. Bedre utgangspunkt denne gangen.

Vil tro jeg har lagt på meg et par kilo nå.

Gikk opp mest første halvdel sist gang óg, ca 10 kg, men ble ikke mer enn 12-13 kg totalt.

Gått ned ett kg i løpet av de 9 første ukene. Nå har jeg gått opp igjen til vekten jeg startet på. Regner med at nålen bare peker en vei fra nå av [emoji6]

Har ikke vekt hjemme, ettåringen knuste den! De forrige svangerskapene har jeg gått opp ca 12 kg og har ingen anelse nå -trenger vekt, liker å følge med.

Foreløpig gått ned 2 kg, men hadde litt ekstra å ta av og litt mindre matlyst pluss stressende jobb. Men snur vel snart[emoji28]

Gikk opp en del før graviditeten, pga medisiner ift prøverørsbehandling. Gått ned 2 kg etter jeg ble gravid. Er ikke 10+3 nå.

Jeg veide meg et par dager før jeg fant ut at jeg er gravid, men har ikke veid meg siden. Skal til 1. kontroll på tirsdag og regner med jeg blir veid der. Jeg er spent på hvordan utviklingen har vært, for jeg har spist mye sunnere enn til vanlig, men har vært i mindre aktivitet. Er så oppblåst i magen at det ser ut som jeg har lagt på meg minst 5 kg [emoji85]

Ned to kg.. 6+4 idag.. Trenger ikke gå ned så mye for her tar ammingen også sitt. Sist svangerskap la jeg på meg 2,5 kg.. ungen veide 3,4..

10 uker og ned 5 kg pga kvalme her. Men tror vekten har stabilisert seg nå.

Sist svangerskap gikk jeg bare ned i starten, nådde startvekten min først i uke 26 og deretter la jeg på meg i underkant av 5kg. Raste ned 22kg de første tre mnd etter fødselen og ønsker på ingen måte å gjenta noe av det!

Så her jobbes det for harde livet med å øke vekta, enn så lenge har jeg klart å holde den i ro ihvertfall startvekta er ti kg mindre enn sist, da jeg ikke klarte å få opp vekta igjen, så har ikke nok å ta av til å kunne gjenta det..

Back
Topp