Vekt!

I følge vekten i dag har jeg gått opp 5,1 kg. 16+1. Jaja... Videre oppover skal det [emoji39] spent på hva jeg veier når krapylet skal ut!

Jeg er stor og høy, så var forholdsvis tung før jeg ble gravid. Gravidsjuken har gjort at jeg har spydd siden uke 6 og spyr fremdeles (14+6).:hungover: Så jeg har gått ned 8 kg. Håper det snart går andre veien, begynner å bli bekymret for å miste siden jeg får i meg lite næring. :happy090Jeg vil opp i vekt, driter i at det er noe slit å fjerne dem til høsten igjen.:oops:

Jeg gikk opp fra 60 til 71kg med førstemann, nå er jeg 57kg og har strevd med å komme meg opp fra 54, er gravid igjen nå (6+3) men vekta vagger mellom 55 og 57 helt siden januar.. Jeg håper det går jevnt og fint oppover dette svangerskapet også, slik som forige, og at jeg ikke raser av meg alle gravidkiloene på bare en uke slik som sist..

Trodde aldri jeg noen gang skulle oppleve det som et problem med at jeg går ned i vekt siden jeg hele livet har kjempe mot vekta. Men tydligvis har blodsukkeret/insulinet påvirket kroppen min mer enn jeg har trodd for nå som jeg har steinkontroll på blodsukkeret mitt og måler det hver dag så går vekta nedover enda jeg spiser mye. Det eneste jeg ikke spiser er sukker og raske karbohydrater, men spiser absolutt alt annet som er innenfor "regelboka"

Har ikke vært kvalm og ikke hatt manglende matlyst så kan ikke skylde vekttapet for det, og jeg spiser to måltider ekstra hver dag, og pøser på med kaloririk mat som nøtter og avokado. Er ned 5 kg så langt på 13+4. Men vektnedgangen har økt de siste par ukene så håper virkelig jeg kan snart stabilisere meg for litt ned er helt ok siden jeg har mye og ta av, men en kilo i uka som det har vært i det siste er i overkant. Gått ned like mye nå som jeg gjorde i hele høst tilsammen.

Følges heldigvis tett opp, og regner med jeg har nok ekstra lager til at huleboeren har det bra :)

14+1 idag og lagt på meg over 6 kg[emoji23]

Jeg veide i utgangspunktet mer enn da jeg ble gravid med de eldste, så nå veier jeg altså mer enn da jeg var høygravid med de[emoji23][emoji23]

Gad lurer på hvor dette ender!

Jeg har klart å spise meg gjennom kvalmen denne gangen, i tillegg til medisiner da. Så istedet for å ha gått ned noen kilo på dette stadiet har jeg altså gått opp en del [emoji12]

Spent på hvor tung jeg blir tilslutt
Jeg ser nå ut som om jeg er minst 6 mnd på vei [emoji23]

Last edited:
Ææ, jeg som ikke hadde lagt på meg noe har plutselig lagt på meg 2kg på en uke! Usj.. har virkelig planer om å ikke legge på meg mye denne gangen, da jeg i utg er +10kg fra forrige svangerskap! :/

Her har jeg bare gått nedover i vekt [emoji23] men det er greit altså for jeg er jo overvektig egentlig så 5 kg ned funker greit for meg [emoji23] Gjorde det også i forrige svangerskap [emoji4]

Hvordan utviklet det seg videre i ditt forrige svangeskap med vekten? Jeg er overvektig og har så langt gått ned likt som deg, men jeg er usikker på hva som er "riktig". Årsaken er jo at jeg har helt kuttet sukker/raske karbo siden jeg har problemer med blodsukkeret mitt pga hormonforstyrrelsen og ikke fordi jeg har sluttet å spise for jeg spiser godt og mye bare ikke noe usunt. Men får jo litt angst for det at jeg kanskje gjør noe galt. Jeg har for så vidt nok å ta av :)

Hvordan utviklet det seg videre i ditt forrige svangeskap med vekten? Jeg er overvektig og har så langt gått ned likt som deg, men jeg er usikker på hva som er "riktig". Årsaken er jo at jeg har helt kuttet sukker/raske karbo siden jeg har problemer med blodsukkeret mitt pga hormonforstyrrelsen og ikke fordi jeg har sluttet å spise for jeg spiser godt og mye bare ikke noe usunt. Men får jo litt angst for det at jeg kanskje gjør noe galt. Jeg har for så vidt nok å ta av :)
Det er vel noe mer kanskje vi har mer på lagret at det ikke forstyrrer babyen sånn sett for den får næring uansett. Men jeg spiser forsatt normalt, spiser godtri hver lørdag, og går turer innimellom når været er bra og har ellers aktiv ettermiddager med sønnen min som har mye energi å ta av før kvelden, men ja min forrige så gikk jeg jo ned, men ellers grei form hele svangerskapet og alt gikk fint så lenge jeg ble fulgt opp av JM.
Jeg bekymrer meg ikke så lenge siden jeg spiser jo det jeg pleier.

[emoji4]

Det er vel noe mer kanskje vi har mer på lagret at det ikke forstyrrer babyen sånn sett for den får næring uansett. Men jeg spiser forsatt normalt, spiser godtri hver lørdag, og går turer innimellom når været er bra og har ellers aktiv ettermiddager med sønnen min som har mye energi å ta av før kvelden, men ja min forrige så gikk jeg jo ned, men ellers grei form hele svangerskapet og alt gikk fint så lenge jeg ble fulgt opp av JM.
Jeg bekymrer meg ikke så lenge siden jeg spiser jo det jeg pleier.

[emoji4]

Så du endte opp lavere i vekt selv etter fullgått svangerskap? Og alt var fint og flott? :) Jeg spiser alt som normalt med unntak fra de to tingene og det er kun fordi jeg må pga blodsukkeret (drømmer om et glass juice den dagen ungen er ute :)) ellers er jeg nøye på å få i meg nok mat og bra mat. Men som førstegangs så er jeg vel litt redd for å gjøre noe feil :) Og da er det jo greit å høre fra noen som har vært igjennom det.

Back
Topp