Vekt

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Er det flere her som har lagt på seg lite? Kjenner jeg er litt bekymra pga det. Jeg hadde lagt på meg litt over 3 kg men nå har jeg gått ned igjen og har kun lagt på meg1,3 kg. Kan nevnes at jeg har bmi på rundt 30 når jeg ble gravid og det har nok litt å si. Jeg har også slitt litt med appetitt i det siste :/

Er det flere her som har lagt på seg lite? Kjenner jeg er litt bekymra pga det. Jeg hadde lagt på meg litt over 3 kg men nå har jeg gått ned igjen og har kun lagt på meg1,3 kg. Kan nevnes at jeg har bmi på rundt 30 når jeg ble gravid og det har nok litt å si. Jeg har også slitt litt med appetitt i det siste :/
Hadde bmi på 30,8 før graviditet. Hadde eg gått opp så lite som deg hadde både eg å legen min vert ganske fornøyd :) !

BMI på 22 når jeg ble gravid, jeg har gått opp 7 kilo. Jordmor sa det var helt perfekt... Men jeg synes kanskje selv det var litt mye. Det er jo fra nå jeg vokser mest

jeg er ikke særlig bekymret for vekten sånn sett... har gått ned 11 kg siden jeg ble gravid (i følge badevekten hjemme) hadde høy bmi før svangerskapet... spiser sunt, og beveger meg det jeg kan...
det å gå lite opp i vekt med høy bmi er IKKE farlig! barnet tar det den trenger uansett.. ;-)

Forrige svangerskap begynte med 26 i bmi og jeg gikk ned opp ned lenge. Men rundt uke 30 gikk den bare en vei. Men endte kun opp med ca 5 kg fra startvekt. Denne gangen var vekten min lavere og jeg har gått opp litt mer enn sist på samme tid.

Jeg har gått ned 11 kg så langt, normal BMI før svangerskapet. Jeg bekymrer meg ikke for babyen, det gjør heller ikke legene som følger meg opp. Den tar til seg det den trenger. Men jeg håper for min egen del at vektnedgangen stopper snart, vet av erfaring at jeg har null krefter etter fødsel hvis ikke.

Jeg startet med BMI på 22 og har gått opp 10 kg jeg...
Det er litt beroligende å lese at det et flere av oss som har gått opp nærmere 10 kg hittil :) Hadde en bmi på 22,5 før svangerskapet og har nå gått opp 9kg.

Vær glad for det. Du er heldig! Ville ikke vært bekymret. Vil si det er verre med meg og andre gravde som legger på seg mye. Jeg har lagt på meg 11 kg allerede, i uke 23. Jordmoren min fortalte nettopp at det har kommet en ny regel nå. Dersom en gravid legger på seg 21 kg eller mer blir man automatisk regnet som en risikofødende. Da får man bl.a. ikke benytte seg av badekar under fødsel, og det gjør at jeg får litt småpanikk.. Jeg var undervektig med BMI på 19 før graviditet, men det har visst ingenting å si.

Jeg var på kontroll nå og har i uke 25 + 6 lagt på meg 12 kg. Både lege og jordmor er fornøyde siden jeg hadde veldig lav bmi. Er man undervektig før svangerskapet skal man helst opp omlag 18 kg, så da ligger både du og jeg bra til med nødvendig vektøkning :)

Så bra at de var positive til vektøkningen. Nevnte de ingenting om at en blir regnet som risikofødende hvis du legger på deg 21 eller mer? Jeg håper selvfølgelig at jeg ikke blir så tung, men det kan jo skje iom jeg kun er i uke 23+6 nå. La på meg 20 sist. Jeg fikk beskjed om å passe på vekten og være litt ekstra bevisst på kostholdet fremover

Jeg hadde gått enda litt mer ned når jeg veide meg i dag. Men jeg kommer nettopp fra ultralyd. Lille snuppa lå perfekt streken når det kommer til vekst og livmora mi hadde vokst så jeg er veldig letta nå :) så lenge hun får det hin trenger så rg jeg fornøyd ❤️

Back
Topp