Vekt

Billiie

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Noen andre som har fått et par "uforklarlige kilo" ekstra på kroppen bare på noen uker?

Jeg veier normalt 53-54kg. Var 4+0 forrige mandag og veide da 54kg. Nå, en uke senere har jeg lagt på meg 2kg og er 56kg. Har riktignok sluttet med snus og vet at noen kan legge på seg etter snuse- eller røykeslutt, men jeg har ikke endret noe særlig på matinntak - så for meg er det litt uforklarlig. Brystene har jo blitt større, men ikke 2kg størreo_O

Veide 58 kg før jeg ble gravid. Er nok over 60 nå... Har ikke veid meg..
Sluttet å røyke, spiser sunnn og god mat hele dagen, helt til kvelden kommer... :P

Noen andre som har fått et par "uforklarlige kilo" ekstra på kroppen bare på noen uker?

Jeg veier normalt 53-54kg. Var 4+0 forrige mandag og veide da 54kg. Nå, en uke senere har jeg lagt på meg 2kg og er 56kg. Har riktignok sluttet med snus og vet at noen kan legge på seg etter snuse- eller røykeslutt, men jeg har ikke endret noe særlig på matinntak - så for meg er det litt uforklarlig. Brystene har jo blitt større, men ikke 2kg størreo_O
Vannretensjon:)

Jeg gikk opp 8 kg da jeg sluttet (de er borte nå). Jeg vil nok tro det har med snusslutt å gjøre.

Fant denne informasjonen om hvorfor man legger på seg etter snus- og røykeslutt:
Nikotin øker energiomsetningen og påvirker mange ulike hormoner i kroppen. Resultatet er kunstig høy forbrenning, samtidig som det regulerer appetitten. Røyking kan øke forbrenningen med rundt 10 prosent, noe som kan tilsvare cirka 200 kalorier i døgnet.

I de første månedene etter røyke- eller snusslutt, går forbrenningen tilbake til normalen, og det gjør at vekten kan øke noe selv om man ikke spiser mer. Legemidler til røykeslutt kan bidra til å dempe vektøkningen den første tiden. Når man slutter med legemidlene, vil mange kunne oppleve vektøkning.

Vannretensjon:)

Hehe, hva er det?:angelic:

La på meg 20kg med førstemann og 24kg med andremann, noe som ble veldig tungt på slutten av svangerskapene og selvfølgelig etter fødsel. Ammet begge barna, men amming hjalp dessverre ikke for vekten hos meg (bare en myte). Så trente en del og lenge før jeg var tilbake på normalvekten min på 53kg. Slet også med bekkenløsning og fikk derfor ikke trent eller vært så aktiv som jeg ønsket og dermed var det vanskelig å holde vekten. Håper virkelig å kunne være aktiv og sunn denne gangen, og slippe å gå opp så mye i vekt. Derfor jeg ble litt overrasket av at vekten viste +2kg allerede:bored:

Jeg har gått ned etter jeg ble gravid. Veide 74 når jeg var 4+3, ned i 71 når jeg var 5+3 og nå ligger jeg på 72 når jeg er 6+5.. Men matlysten har ikke vært den samme, så har nok noe med det å gjøre.

Hehe, hva er det?:angelic:

La på meg 20kg med førstemann og 24kg med andremann, noe som ble veldig tungt på slutten av svangerskapene og selvfølgelig etter fødsel. Ammet begge barna, men amming hjalp dessverre ikke for vekten hos meg (bare en myte). Så trente en del og lenge før jeg var tilbake på normalvekten min på 53kg. Slet også med bekkenløsning og fikk derfor ikke trent eller vært så aktiv som jeg ønsket og dermed var det vanskelig å holde vekten. Håper virkelig å kunne være aktiv og sunn denne gangen, og slippe å gå opp så mye i vekt. Derfor jeg ble litt overrasket av at vekten viste +2kg allerede:bored:
Det er at kroppen samler veske under huden , i alvorlige tilfeller kalles det ødem, men et par kilo er helt harmløst. Det skyldes veldig ofte hormonelle endringer, som feks ved mens, eller graviditet da :)

Eg føler meg veldig tung i kroppen, men har ikkje gått opp noe. Sist gikk eg opp 13 kg, så der blir nok et par kilo etterkvart:happy::happy:

Jeg gikk litt opp i vekt når jeg sluttet med snus, men har ikke økt etter jeg ble gravid :) litt mindre matlyst enn før.. ting lukter rart takket være bedre luktesans

Veide meg for ca 1 mnd side .
Veide da 73,5.
Veide meg nå for noen dager siden og veier brått 75.

Back
Topp