Vekt +/-

Da har jeg fått kjøpt meg vekt.
Uke 4: 54 kg.
Uke 9: 55 kg
Uke 10: 54 kg

Er for øvrig kun 160 "høy". Veldig fornøyd med at jeg ikke har gått ned etter et ensformig kosthold med knekkebrød og nudler pga kvalme. Mulig at det skyldes at jeg har vært mer inaktiv:)

Last edited:
Huff, jeg hater den vekta, men har lagt på meg 2,4 kilo de siste tre-fire ukene. Og jeg er 161 høy, med en BMI i faresonen fra før. Ett par kilo for tung som legen pent sa det :-P
La på meg 17,3 iforrige svangerskap og presset ut en liten gutt på 2365gr og 44 cm, så denne gangen skal jeg ikke spise så mye tull som jeg gjorde den gangen :-P for mesteparten av vekta var nok matrelatert ja :-P bare gleder meg til formen returnerer og jeg kan begynne å bevege meg litt mer :-)

Jeg er 1.60 høy og har lagt på meg over 17 kg er nå i uke 36+6.
La på meg ca det samme for 9 år siden med eldstemann

Jeg er 9+6 og har gått opp og ned 0,5 kg fra uke til uke. Så jeg vil si vektstabil :)

Tok derimot i bruk en mammabukse i dag. Jeg håper det hjelper mot kvalmen!

Har vært kvalm og småspist my dritt for å holde kvalmen i sjakk. Har klart å holde på maten.

Men sliter med treg fordøyelse fra før svangerskapet og det er jo blitt enda verre.

Buksene mine har strammet mye rundt måltider og dermed har jeg måtte brukt strikk fra knapphull til knapp eller mye joggeklær. Noe som overhode ikke er vanlig å se meg i andre steder enn på trening.

Så nå tok jeg i bruk en mamma super skinny jeans fra HM. Deilig!! :)

12+4 og vekta har ikke rørt seg. Men nå er matlysten tilbake så da er det kanskje håp for at den vil stige litt. Håper på å få litt ammereserver!

Eg skjønner ingenting! Eg går ned i vekt igjen! Er jo ikkje dårlig meir og spise helt likt som før!

Uke 0 - 65,5 kg
Uke 5 - 63 kg
Uke 8 - 62,2 kg
Uke 9 - 62,7 kg
Uke 10 - 62,7 kg
Uke 12 - 62,9 kg

Last edited:
Jeg har gått opp ett par kg pga matinntaket har vært noe mer enn vanlig for å holde kvalmen i sjakk. Gleder meg til den gir seg slik det ikke blir så mye vektoppgang. Forrige svangerskap gikk jeg opp 20kg. Mye vann og stort barn. Men så absolutt ikke noe ønske med stort barn eller stor mor denne gang.

15 uker og gått ned 4 kg. Kan bare fortsette og gå nedover for min del ;) Men det snur vell raskt og snart går jeg vell opp igjenn.

15 uker og fremdeles på stedet hvil her.. Kanskje opp 0,5kg om jeg legger godviljen til :p Under på hva jordmor sier om jeg fremdeles ikke har karret meg over 50kg på kontroll i januar..

Uke 0 - 65,5 kg
Uke 5 - 63 kg
Uke 8 - 62,2 kg
Uke 9 - 62,7 kg
Uke 10 - 62,7 kg
Uke 12 - 62,9 kg
Uke 13 - 62,8 kg

12 uker i morgen, og opp 3 kg. :grumpy::hungover: Jaja, trøster meg med at jeg er i ganske så fin form, så får vært i mer aktivitet nå enn de første ukene. Passe litt på hva jeg spiser, så jevner det seg forhåpentligvis ut. Er overvektig fra før, så jeg trenger ikke akkurat å gå opp så fryktelig mye nei ...

13+2 idag, og nå idag var vekta 4 kg over normalen. Forrige svangerskap hadde jeg vel ikke gått opp i det hele tatt rundt denne tida ;)

Back
Topp