Vekt

Koriander

<3VImsus<3
har vekten stagnert litt, gått ned eller opp nå? Her har det bare gått nedover, men den siste uka stoppet det litt-heldigvis :) Litt rart siden kvalmen min har vært på topp, lite mat og mye spy ;) Men vokser vel inni der da ;)

Gått opp 3 kilo siden starten. Litt rart, for dette er første svangerskap hvor jeg har kastet opp nesten daglig og hatt absolutt ingen matlyst.

Den har så godt som stått stille, ett kilo opp og ned noen dager, men de siste ukene har den holdt seg i ro. Antar den vil begynne å gå oppover sakte men sikkert nå. Kjenner jeg er litt bekymret for at vekten skal øke for mye. Jobbet så hardt for å gå ned mange kilo før graviditeten og ønsker ikke å gå opp kiloene i svangerskapet. Vet det er vanlig å gå opp, men har lest at man gjerne ikke går opp så sykt mye når man er overvektig. Krysser fingrene for at det stemmer :)

Hittil har vekta rast nedover pga. kvalme, men det ser ut som at kvalmen har gitt seg litt nå som jeg har kommet til uke 12. Så nå håper jeg vekta går litt oppover snart :)

Går sakte men sikkert opp, har vel lagt på meg ca 4 kg til nå :p Vet jo det er normalt, men håper det roer seg litt da, siden jeg har spist litt mer og kanskje litt usunt til nå, fordi det hjelper på kvalmen :p Men nå som det har begynt å bedre seg skal jeg bli flinkere med kostholdet :) Jeg er i utgangspunktet forholdsvis tynn, men har lagt på meg litt det siste året, så mange kg (typ 15-20) til ville liksom blitt litt veel uvant, men for all del; det som kommer ut av det er jo uansett verdt det! <3

Er 14+5 og føler vekten er på steder hvil nå. Har gått opp 1 og ett halvt kg ca.. Har vært kvalm fra uke 7-10 , men ikke sånn at e kasta opp, mer at e bare spiste mer for å ikke være så kvalm.. ;)

Har ikke vekt men wii fit, skulle sjekke idag for lenge siden jeg har sjekket og den var tom for batteri samt at jeg ikke fant batteriene så da får jeg bare vente å se da ;)

Gått ned - 7 kg, mye kvalm og manglende matlyst... Uke 12 idag så spent om det vill snu.. Men lest flere som er i uka 21, som er forsatt nede på - 8 kg og baby'n er frisk og fin, så det er litt betryggende :)

Gått ned - 7 kg, mye kvalm og manglende matlyst... Uke 12 idag så spent om det vill snu.. Men lest flere som er i uka 21, som er forsatt nede på - 8 kg og baby'n er frisk og fin, så det er litt betryggende :)

Forrige svangerskap gikk jeg ned 7 kg og var ganske tynn fra før av. Begynte ikke å gå opp i kg før i uke 20. Fikk en stor og frisk gutt, babyen tar det den skal ha :)

Hadde bare gått opp 600 gram fra forrige legetime til nå.

Forrige svangerskap gikk jeg ned en del og var fortsatt 7 kg lettere ved 42 fulle uker enn når jeg ble gravid og ut kom en fullfrisk baby på 3,8 kg og 54 cm :)

Nå hadde jeg gått opp 2 kg ved første kontroll, men der er borte igjen nå.. Skylder på at jeg er ekstremt matlei om dagen, orker ikke tanken på å lage mat en gang :( Kommer kanskje av at de første 12 ukene måtte jeg spise konstant for å ikke bli kvalm.

Har gått ned 2 kg :) Er 11+1, og vært kvalm siden starten av uke 6.

-1 kg - (14+4 uker)
Jeg har dog ikke vært dårlig, eller uvel en eneste dag, men jeg føler meg 100% som før, så jeg har heller ikke hatt noen uvante lyster. Spist akkurat som før. Den ene kiloen jeg har gått ned kommer nok bare fra at jeg har vært litt stresset den siste uken og er sikkert tilbake om et par dager. :)

Den har så godt som stått stille, ett kilo opp og ned noen dager, men de siste ukene har den holdt seg i ro. Antar den vil begynne å gå oppover sakte men sikkert nå. Kjenner jeg er litt bekymret for at vekten skal øke for mye. Jobbet så hardt for å gå ned mange kilo før graviditeten og ønsker ikke å gå opp kiloene i svangerskapet. Vet det er vanlig å gå opp, men har lest at man gjerne ikke går opp så sykt mye når man er overvektig. Krysser fingrene for at det stemmer :)

Forrige svangerskap var jeg 10 kilo tyngre enn jeg er i dag. Jeg gikk opp 3 kilo i svangerskapet.

Før dette svangerskapet gikk jeg ned 20 kilo og har nå gått opp 5 kilo.

Håper jeg ikke går opp så mye jeg heller.....

jeg har lagt på meg 3 kg og er 14/15 uker på vei :)

Jeg har gått opp 4 kg.... Er straks i uke 14, føler meg litt stor men men glad for babyen :-)

Veeeeeldig mange som går ned i vekt??:eek:

Her går det kun oppover... 3/4 kg.
13+3.
Men har spist mye mer enn vanlig og...
Tross i kvalmen...:yuck:

Jeg ble helt sjokkert i dag på kontroll da det viste seg at jeg hadde gått ned ca 4 kg. Er i uke 14. Gikk opp 4 kg til uke 12 og plutselig hadde disse kiloene bare forsvunnet o_O legen sa det var greit men burde ikke gå ned mer. Må være manglende matlyst som har gjort det..

Back
Topp