Vekt

Ventetiden

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Marsboere 2020
Er det noen som vet om det er krise dersom man ikke visste hva man veide før man ble gravid? Jeg fikk ikke veid meg før jeg var 7+4. Da ble jeg litt overrasket over vekten, hadde kanskje gått opp fire kg siden sist jeg veide meg (som nå er rundt to år siden). Har siden da trent en del, spesielt styrke. Derfor føler jeg vekten nå kan være noe misvisende? Hva er ca gj.snitt som man går opp i vekt frem til uke 8? :D haha. Føler jeg må gå ut fra et ca-tall.
Grunnen til at jeg ikke har veid meg på lenge er mest fordi jeg ikke gidder å henge meg opp i hva jeg veier. Men ser nå at jeg kanskje burde ha gjort det likevel.

Ville bare sakt til legen/jordmor hva du veide i uke 8 og at du ikke har vekt deg på 2år så du ikke vet hva du veide før?

Enig med Girl1990...du kan jo ikke tippe... :p jeg hadde gått ned ved første kontroll da jeg var 5+4, men det er den vekta som blir skrevet på svangerskapskortet. Tror ikke det spiller så enormt stor rolle, man legger gjerne ikke så voldsomt på seg første ukene uansett, husk at egget ikke blir befruktet engang før du er 2 uker på vei ;) tenker det ikke er så nøye, viktigere nå fremover :)

Her skrev jordmor bare ned første gang jeg veide meg hos henne, så følger de derfra. Trengte ikke å fortelle hva jeg veide føre det ;) men jeg selv vet jeg har gått ned ca 2kg, men nå etter jul er nok de 2 kg +noen til der tenker jeg :P

Er det første? :) Jeg gikk ikke opp i vekt før i uke 16 eller noe sist, så er jo ikke sikkert du har lagt på deg noe særlig. Det er jo veldig tidlig. :)

Om du har trent en del styrke så kan det godt hende at du veier litt mer enn for 2 år siden selv om str er ca samme ;) (fordi muskler veier mer enn fett). Uansett, jeg ville tenkt som de andre, betyr lite hva før-vekten var, det er utviklingen som er viktig.

Jeg leste i går at 3-4kg frem til uke 12 var vanlig.

I følge min app står det at det er normalt å ha gått opp 1-5 kg frem til uke 12 .. har følt dette var veldig betryggende :p

Å for en lettelse! Jeg har gått opp 2-3 kg og legen min syntes det var for mye :/

Det er nok ikke krise nei, du får høre med legen hva dere skal skrive:) men er jo ikke alle som vet de er gravide en gang før langt uti;)

Å for en lettelse! Jeg har gått opp 2-3 kg og legen min syntes det var for mye :/

Åh? Det er jo kjempe normalt o_O sist gikk jeg opp mest i første og siste trimester. Mange spiser jo for å komme over kvalmen - det må jeg ellers blir jeg dårlig.

Åh? Det er jo kjempe normalt o_O sist gikk jeg opp mest i første og siste trimester. Mange spiser jo for å komme over kvalmen - det må jeg ellers blir jeg dårlig.
Ja akkurat det jeg må også! Selv om jeg ikke orker så mye. Men spiser jeg ikke blir jeg iallfall kvalm og klarer ikke å fungere! *oppgitt*

Er det noen som vet om det er krise dersom man ikke visste hva man veide før man ble gravid? Jeg fikk ikke veid meg før jeg var 7+4. Da ble jeg litt overrasket over vekten, hadde kanskje gått opp fire kg siden sist jeg veide meg (som nå er rundt to år siden). Har siden da trent en del, spesielt styrke. Derfor føler jeg vekten nå kan være noe misvisende? Hva er ca gj.snitt som man går opp i vekt frem til uke 8? :D haha. Føler jeg må gå ut fra et ca-tall.
Grunnen til at jeg ikke har veid meg på lenge er mest fordi jeg ikke gidder å henge meg opp i hva jeg veier. Men ser nå at jeg kanskje burde ha gjort det likevel.
Kanskje gått opp i muskler siden du har trent styrke?

Jeg har gått opp ekstra pga jeg sluttet å snuse i tillegg.. Men heller noen kilo ekstra enn å snuse... :p

Jeg kommer til å snuse på barsel, er helt sikker på det :p Suget gir seg ikke.

Samme her...selv om jeg sverga på at jeg skulle skurrende alltid når jeg ble gravid med neste. Men da var planen å få neste i 2017, så jeg kunne få ett år med snus og koooose meg med det. Nå ble jeg snytt for det, så da blir det nok å snuse litt allikevel :-p bah!

Jeg kommer til å snuse på barsel, er helt sikker på det :p Suget gir seg ikke.

Så er ikke bare meg som fortsatt har suget nei... vært et par dager hvor jeg nesten har spurt om å få snus av sambo.
Men jeg har klart å holde meg i frykt for å begynne igjen...

Back
Topp