Vekt

whatthewhat

Glad i forumet
Jeg har sittet og fundert litt på hva som er vanlig å gå opp fram til de ukene vi er nå! Det virker som det er veldig varierende når jeg kikker på nettet!

Og ble veldig interessert i å høre; hva med dere?

Eg e straks 14 veker og lagt på meg 0,5 kg ;-) trur "normalen" e 1,5-2 kg i første trimester :-)

Nå er jeg 15+2 og har lagt på meg 1 kg. Sist hadde jeg lagt på meg 9 kg til uke 20! Helt anderledes denne gangen! Forrige gang var jeg sulten hele tiden, det er jeg ikke nå. Men selv om jeg la på meg 23 kg sist forsvant alt med ammingen :)

Jeg har bare gått opp 2 søte små kg jeg hehe. Er i uke 14 og 2 trimester på søndag. Så kanskje jeg ikke blir så veldig stor mamma? :)

Sist la jeg ikke på meg noe før midten av andre trimester. Nå har jeg lagt på meg 4 kilo, men jeg veide også mindre denne gangen og har lagt under normalen. La på meg 12 kg sist og håper å ikke gå opp så mye mer enn det denne gangen :-/

Jeg er 15+2 og har gått ned 6kg pga kvalme og oppkast! Første gang i livet jeg håper på at vekten begynner å gå oppover etterhvert! ;)

Last edited:
16 uker...gått ned 3-4 kg...før spysyken...nå er det ned 5.. Sist la jeg på meg 3 kg i hele svangerskap ... Aldri vært så tynn som etter fødsel...men la p meg ibarseltiden gitt...til trods for fullamming...

Jer er 14+5 og har gått opp 3,5 kg. (Fra 52,8-56,3). Følte det var mye nå i forhold til mange andre her :p

Jeg er 16+1 og aner ikke! Tør ikke å gå på vekta etter de siste ukenes matinntak :p har spist gluten og mye dritt, og kroppen reagerer på å binde veldig med vann da.. :/

Siden jeg bare spiste og lå i sengen første trimester gikk jeg opp mye. Var kronisk kvalm, men kastet ikke opp noe særlig. Det gjorde underverker (les ironien) for vekta. + fem kg.

Aner ikke.. Veide meg i uke 12, tørr ikke å gå på vekta før neste kontroll i januar...

Bah.. Tør ikke veie meg.. Føler jeg har lagt på meg

12 uker og ned 2 kg..
Har stagnert nå, så det er fint.
La lite på meg med de to andre også.
Jeg har trent mye løping og annen utholdenhets trening før svangerskapet, men nå har jeg sittet 6 uker på rompa.

14+5 og har gått opp ca 3 kilo. Det gjorde jeg de andre svangerskapene også. Gikk opp totalt 12-14 kilo, så håper jeg går opp noe lignende denne gangen også.

Er 14+3 og har verken gått opp eller ned. Men er fortsatt mye kvalm uten oppkast enda da. Så spiser lite;)

Ja der kan man se! Ca like mye spredning her, som på Google-Hehe! Virker som det meste av velt er ganske normalt foreløpig! Er selv på 15+5 og har gått ned 4 selv Pga spying, så drev og stressa litt med det, men ser jo at det er flere som er i minus eller på tilnærmet startvekt fortsatt så det er litt godt å Se:-)

Back
Topp