Vekt

Jeg har gått ned nesten 3 kg. Spiste en del sjokolade og sånt før jeg ble gravid, men nå som jeg får halsbrann av alt søtt er det liksom ikke noe vits i å kjøpe det. Hvertfall ikke når man allerede har to og en halv sjokoladeplate i kjøleskapet fra før.
Jeg har fortsatt ikke gått opp igjen. Nå er jeg 15+2

Haha, huska jeg HATA denne tråden da jeg gikk gravid i 2012 :p

Virka som jeg da var den eneste som gikk opp endel i vekt, mens "alle andre" sto på stedet hvil evt gikk ned og etter 9 mnd hadde gjennomsnittet lagt på seg 5-6 kg mens jeg hadde lagt på meg 28 kg :p

Har gått opp 2kg til nå, har enorm apetitt og må spise for ikke å bli kvalm. Blir det som sist legger jeg på meg 15kg baby og 12-13 kg vann :confused:

Nå har jeg gått opp 1,5 kg siden før jeg ble gravid, og det er helt som forventet egentlig :) er 15+4 i dag. Vekta stiger nok jevnt oppover fremover. Jeg ligger helt i tråd med en amerikansk tabell jeg fant for vektøkning i svangerskapet for normal bmi (skrevet inn i word selv pga lbs til kg):

ImageUploadedByBV Forum1444584607.975262.jpg

13+6 og er 1-2 kg lettare framleis. Men eg hører og til i ein "BMI-kategori" der eg ideelt sett ikkje bør legge på meg meir enn 5-7 kg, om eg huskar rett. Får sjå korleis det blir til slutt, eg pleier å legge på meg mest mot slutten.

Nå har jeg gått ned en kg sammenligna med vekta før jeg ble gravid. Er nok mest vann regner jeg med. Så kan vel si at jeg hittil ikke har lagt på meg noe. Men min bmi er også der at jeg ikke trenger/bør gå opp så mye i vekt.

Til alle dere om har kuttet røyken: gratulerer!!! Det er så mye viktigere enn et par kilo for mye...

Jeg føler meg uvant stor, ettersom magen har begynt å komme og puppene hae vokst endel, men er bare opp 1kg så langt. Skal jobbe med å bare være stolt av kroppen. Mannen er svært fornøyd, så da får jeg være det goså :-)

Til alle dere om har kuttet røyken: gratulerer!!! Det er så mye viktigere enn et par kilo for mye...

Jeg føler meg uvant stor, ettersom magen har begynt å komme og puppene hae vokst endel, men er bare opp 1kg så langt. Skal jobbe med å bare være stolt av kroppen. Mannen er svært fornøyd, så da får jeg være det goså :-)

Tusen takk!! :-D

Ja man føler seg vel mye større enn det man er :-P

Jeg har tvillinger fra før, gikk da opp 13 kg totalt med dem.. Som forsvant dagen etterpå :-O Men tipper dette svangerskapet er helt noe annet...
Jeg gikk opp 6 kg ( troooor jeg, litt usikker på hva jeg var før graviditeten) men så gikk jeg ned igjen to kg pga lite matlyst og kvalme.. nå holder jeg meg stabil på 4 kg opp da. :-)

Vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid, men siden sist kontroll når jeg var 11+4 og til i dag når jeg er 15+4 så har jeg gått opp 900 gram etter å ha veid meg hos legen. :)

Gikk ned litt helt i starten, nå er jeg 12 uker på søndag og vekta står stille. Håper at jeg ikke går opp så mye denne gangen, for jeg er overvektig fra før. Gikk ikke opp noe før etter uke 20 i de to andre svangerskapene. Men etter det gikk jeg opp mye.. Det skal unngås nå!

15+2 i dag, og har fortsatt ikke gått opp i vekt! :) Noe som er positivt for meg pga alt for høy bmi.

Har gått opp 1 kg fra starten av frem til nå. Men har litt fra før, så passer veldig på hva jeg spiser, ikke som sist. Da stappet jeg i meg det jeg hadde lyst på. :D

12 + 5 i dag og ligger på rundt samme vekt. Lå å vippa på 75-77 før jeg ble grevid og ligger og vipper på de samme tallene nå også :) har et mål om ikke å gå opp mer enn 10 kg totalt. veide meg ikke etter uke 36 med forrige, men var da gått opp fra 65 til 84...

Gikk vell opp 2 kg i ferien før eg blei gravid ( eller før positv test ) så slutta eg og røke. Og blei kvalm så mye små spising. Og klarer kun og spise det eg vil ha. Så litt dritt mat blir det. Har vell gått opp 4 kg nå. (14+5) men føler meg større. Og alle kler er stramme. Ligger mye på rompe og lår:/ der eg hadde nokk fra før :( og magen seg svær ut . Der og var det noen kg for mye :( har normal bmi. Så ca 6 kg med ferien på ca 4 mnd! Kommer til og spenge boksa før jul :p

Var hos legen i går og hadde gått opp 1 kg de første 12 ukene :-) føles som mer for buksene passer ikke over magen lengre :-P

14+6, har gått opp 3,4kg. Føler jeg spiser myye mer enn før jeg var gravid. Spiser faktisk mer godteri og sjokolade nå. Må skjerpe meg:(

Back
Topp