Vekt

VeraSverige

Betatt av forumet
Ikke at fokus skal være på vekt nå, men for en gangs skyld kan jeg være litt fornøyd med vekten. Jeg var overvektig før graviditet (85 kilo), men har bare lagt på meg 9 kilo og er nå 94 kilo i uke 39. Jeg har ikke slanket meg, bare levd relativt normalt og sunt under graviditeten. Siste måneden har det blitt mye is og annet søtt, faktisk, men det ser ut til å gå bra. Det er bare så deilig å slippe å bekymre seg for vekten en stund. Jordmor var litt bekymret i begynnelsen, da jeg hadde en BMI på 30, men hun er heller ikke bekymret lenger. Jeg har vært heldig, og har bare litt vann i kroppen og nesten all vekten sitter på magen (muligens litt på brystene også). Regner med å gå ned igjen minst det jeg har gått opp kort tid etter fødsel! Som sagt, ikke at vekt er fokus nå, men jeg ville bare uttrykke min takknemlighet for at det har gått så bra.

9 kg er en fin oppgang det da:)

Hadde bmi på 19 selv før graviditeten, og følte jeg lå litt for lavt. Har gått opp 17 kg til nå i uke 38, og håper jeg kan holde meg på +5-10 fra startvekta mi etter jeg har født:)

Samme her :) er 36+3 har bare gått opp 8-9 kilo og på kontroll i går hadde jeg faktisk gått ned siden sist :P og det er bra! Jeg har også noen ekstra kilo så ikke behov av å gå opp for mye :)

Jeg har lagt på meg 20kg. Er 37+6 i dag. Jeg har alltid hatt problemer med å forholde meg til kropp. Vert undervektig og slitt med spiseforstyrrelser for flere år tilbake. Er bare 162 høy,og var 48kg før jeg ble gravid. Så er en stor forandring med kroppen min,og har slitt med å legge så mye på meg. Føler meg som en stor klumpete hval. Men har merka at nå de siste ukene,har jeg begynt å gi litt f... og ikke uroet meg så mye over vekta. Snart i mål,gleder meg så til å treffe lillemor, og får bare ta det med vekta som det kommer :-)

Håper graviditeten kan bidra til et sunt eller sunnere forhold til kroppen vår for alle! Det viktigste er ikke vekt, men at vi og barnet har det bra og at helsen er god :) Kroppen forandrer seg jo når vi er gravide, og det blir som det blir, ja :)

Håper graviditeten kan bidra til et sunt eller sunnere forhold til kroppen vår for alle! Det viktigste er ikke vekt, men at vi og barnet har det bra og at helsen er god :) Kroppen forandrer seg jo når vi er gravide, og det blir som det blir, ja :)

Enig :) Kjenner selv at det tar på psyken når kiloene kommer på. Har tidligere jobbet hardt for å gå ned i vekt før svangerskapet.

men har likevel hele tiden tenkt at vekt kan vi tenke på etter vi er ferdige med svangerskapet, og det er ikke det viktigste. Lille frøkna har hele veien hatt det topp her inne, så trøster oss godt med det. :)

Back
Topp