Vekt

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Hvor mye har bebisene gått opp? Her er han 11 dager og har gått opp 460 g på en uke! Er nå 400g over fødaelsvekt :-D

Mi er fire uker og fortsatt litt under fødselsvekt.

Gikk hun mye ned på sykehuset da? Min lå jo bare 60g u fødselsvekt da vi dro hjem..
Ho vart fora ned mme dei 3 første dagene på sjukhuset. Eg fekk ikkje i gang melkeproduksjonen før dag 4 pga blodmangel. Men ho har gått ned litt meir i vekt no etter siste veiing på sjukhuset... :( Ska veie ho igjen på fredag. Håper det har snudd til då.

Gjekk din ned mykje i starten?
Ca 600 gr ned.. Var veldig stor ved fødsel da. Går sakte oppover nå, men slitsomt med amming, tillegg og pumping for å tømme puppene.

Min er nå 14 dager og veier såvidt over fødselsvekten... Har kun gått opp 110g den siste uken nå.... Jeg stresser veldig med det, men helsesøster ville vi skulle gi det en uke til før jeg evnt begynte med tillegg og pumping. Hun sa det faktisk kan gå opptil 6 uker før babyene legger tilfredsstillende på seg. Men mine to andre gikk opp 1 kg de første ukene, så sammenligner jo litt...

Min er nå 14 dager og veier såvidt over fødselsvekten... Har kun gått opp 110g den siste uken nå.... Jeg stresser veldig med det, men helsesøster ville vi skulle gi det en uke til før jeg evnt begynte med tillegg og pumping. Hun sa det faktisk kan gå opptil 6 uker før babyene legger tilfredsstillende på seg. Men mine to andre gikk opp 1 kg de første ukene, så sammenligner jo litt...

Så kjedelig, da. :/ Er det det at du har for lite melk?

Litt usikker egentlig om jeg har for lite eller om det er lite næring... Prøver å amme oftest mulig nå for å få opp produksjonen så får vi se :)

Jeg heier på deg. ;) Den andre uka gikk min opp bare 135 gram, og plutselig snudde det, så håper det skjer hos deg også.

Min er 2 uker og 3 dager og ligger 75 gram under fødselsvekten, hun gikk ned 300 gram første uka. Har begynt å pumpe nå og gi på flaske, pluss å amme mye. Stresser også mye med dette, og håper jeg klarer å få henne opp i vekt uten MME.

Så bra!! Gjorde du noe annerledes??

Siden fødsel har jeg levd på brødskive med majones og salami, så jeg fikk meg til å bli litt mer fornuftig i matveien. ;) Og så passet jeg på å drikke nok vann, prioriterte hvile og drakk ammete. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme om du ikke allerede gjør alle disse tingene. ;)

10dager gammel veide han 200g mer enn fødselvekt. (Opp 400g fra vi dro fra sykehuset)

Siden fødsel har jeg levd på brødskive med majones og salami, så jeg fikk meg til å bli litt mer fornuftig i matveien. ;) Og så passet jeg på å drikke nok vann, prioriterte hvile og drakk ammete. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme om du ikke allerede gjør alle disse tingene. ;)
Tror det blir innkjøp av ammend i dag ;) ja dette kostholdet ja... Her tvinger jeg i meg maten om dagen, ingenting som smaker noe godt, og matlysten er på bånn...

8 dager og er 170g under fødselsvekta. Har gått opp 155g siden han var 3 dager.

Back
Topp