Vekt

Takk Ja, det er nok veldig individuelt det med vekta. Man veier jo også mere på grunn av at kroppen samler på mere vann, men dette går jo over etterpå... Vektoppgang står som bivirkning på flere av medikamentene, og i tillegg så er det en tøff prosess hvor jeg ikke har fått trent eller spist som vanlig - og da går jo vekta lett oppover
Det er sant, jeg fikk treningsforbud de siste to ukene før uttak. Nå har jeg ikke trent siden før det, for formen har ikke vært til stede..

Jeg er normalvektig, håper på å ikke gå opp noe særlig mer enn 15 kg :) til nå har jeg ikke gått opp noe, sikkert mye pga kvalme osv... :P

Her er vekten på stedet hvil. Egentlig litt rart, da jeg har vært utrolig flink med trening, turer og tenkt på hva jeg putter i skrotten !
Hadde håpet på noen kilo minus i starten for å ha litt å gå på senere...

Jeg har ca 10 kg for mye på kroppen, så jeg håper på å begrense vektoppgangen denne gangen.

Første svangerskap lå jeg på meg 30+, andre lå jeg på meg ca 15.
Har slitt med å få kiloene av hver gang, til tross for amming og trening:-(
Ja, jeg hadde også håpa på å gå litt ned nå i begynnelsen for å ha noe å gå på til senere!

Jeg er ganske slank til vanlig og har gått opp hhv 13 og 17kilo i de to andre svangerskapene. Helt greit om jeg går opp 17 denne gangen og :)

Last edited:
Normal vektig, forløpig gått opp ca.1kg. Med fyste gjekk eg opp 8kg(forsvant ganske kjapt igjen etter fødselen), sist gjekk eg litt ned.. håper å kunne gå oppover på vekta denne gongen.. :-)

sistgang gikk jeg opp hele 35 kilo :O fra 65 til 100. Så det skal absolutt ikke skje igjen. Denne gangen veier jeg mer, ca 75 så skal prøve å holde meg stabil, trene og spise sundt

Opp 3 kg er 8+1. Gikk opp totalt 9 sist gang, da gikk jeg også opp mye i starten pga oppblåst og at kroppen nekter å kvitte seg med alt jeg har i meg! Men det stabiliserer seg vel, håper jego_O

Takk Ja, det er nok veldig individuelt det med vekta. Man veier jo også mere på grunn av at kroppen samler på mere vann, men dette går jo over etterpå... Vektoppgang står som bivirkning på flere av medikamentene, og i tillegg så er det en tøff prosess hvor jeg ikke har fått trent eller spist som vanlig - og da går jo vekta lett oppover
Jeg har også gjennomgått IVF og la på meg 3-4kg under prosessen grunnet medisiner, sengeliggende helsetilstand etter egguttak osv. Vekten har stått stille siden positiv test og er nå 9 uker! Er normalvektig, så regner med å gå opp 10-15 kg til før den lille melder sin ankomst :)

Har gått ned nesten 5 kg siden positiv test. Er ca 10 uker på vei. Håper det snur snart...

Er 172cm og var 58kg like før jeg ble gravid, nå er jeg 60,5kg. Er 10 uker på vei ca tror jeg. Hadde en liten kontroll med legen idag og det var ikke noe unormalt ved det i hvert fall :) tvi tvi

Er 10 uker, gått opp 0,5 kilo :)

Har gått ned 5,6 kg.. Er straks i uke 8

Med fyste va eg ekstremt øvevektig og gjekk ned 7kg, og dessverre opp igjen + litt t ette ho va ute.
Med minien hadde eg et utgangspunkt så va 35 kg lavare og gjekk kun opp 10kg, dei va vekke ette 2 veke, men5 av dei har sneke seg på igjen...
Så blir spennande å sjå korleis vekto oppføre seg denne gongen, må nok tenka meg litt om før eg putte alt for mykje møkkamat i kjeften :P

Back
Topp