Vekt

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hvor gammel er din baby, hva veide h*n når h*n ble født og hva veier h*n nå?

Her er gullet 4 uker på torsdag, veide 3370 når hun ble født og veier nå 3450. Vi har slitt en del med vekten, men kan endelig virke som om det begynner å gå jevnt oppover nå, så da lurer jeg på hva som er en noenlunde "normalvekt"?

Han er 4 uker og 1 dag, veide 3950 når han ble født og veier 4790 sist jeg veide han (snart en uke siden).
Men han la på seg i lynfart, noe som er rart siden han har stramt tungebånd...

Ho kom ut 3068, e no 5+5 og ikkje heilt sikker på vekto på ein prikk no.. :-P men eg målte på vår badevekt (med kle på både meg og ho), då va ho ca 4300. Blir spennande å sjå på tirsdag når me ska inn på kontroll:)

Han er 8 uker. Veide 2495 ved fødsel. På torsdag forrige uke veide han akkurat 4500 gr.

Vi slet veldig med vekta hans den første mnd. Siden har han lagt på seg 3-400 gr i uka. :)

Her er hun 1mnd 9dager/5+5 og var 3970 ved fødsel. Når hun var 4 uker veide hun 4990. Skal på 6 uker kontroll til fredag, spennende å se hvor stor hun da er.

Var seks uker på fredag, var på kontroll i går og da veide hun 4950 g, da hun ble født veide hun 3895 g, så nesten nøyaktig en kg økning på seks uker. :-)

Det viktigste er at de følger sin egen vekstkurve, så hva som er normalt kan jo variere med ganske mye.. :-)

Var seks uker på fredag, var på kontroll i går og da veide hun 4950 g, da hun ble født veide hun 3895 g, så nesten nøyaktig en kg økning på seks uker. :-)

Det viktigste er at de følger sin egen vekstkurve, så hva som er normalt kan jo variere med ganske mye.. :-)
Min fikk i hvertfall skryt for vektoppgangen, var en perfekt kurve :-)

Veide 2950 ved fødsel er i dag 6,5 uker og veier 5 kg.

Født 0101.15 2360, 8 uker på torsdag og er 3790

Min veide 4010 ved fødsel, nå er han 6+5 og veier 5700. Så han er god og rund:)

6 uker på mandag, veide og målte henne for to dager side. Og da veide hun 4860 og 56 cm, var 3550 når vi dro fra fødestua, og 52 cm :)

Ho er 4 uker og to dager, var 3614 ved fødsel og 4390 når ho var 4 uker.

6 uker i går,veide 2690g ved fødsel, veide henne i dag å nå er hun 3555g, går sakte men sikkert oppover..ligger helt nederst på kurven, så må diskutere tiltak over helgen når vi skal på 6 ukerskontroll..
Har pumpet i dag som jeg har tenkt å gi i tillegg i kveld, virker kanskje som jeg har litt lite melk på kvelden..

Då har me vore på kontroll og kneipen har vekse godt!:) ho va 3068 ved fødsel og e no 4757 :) godt nøgd me da!:)

Back
Topp