Vekt

Maggie2015

Glad i forumet
Har dere gått noe opp i vekt enda? Jeg har gått opp ca 0,6 kg, men så er det jo sommerferie og da, så jeg er ikke så bekymret for det ;) Planen er å ikke gå opp så mye mer enn nødvendig. Veier ca 64,5 normalt, så burde vel klare å holde meg under 75 kg hvertfall? Dere?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har gått opp 3 kg!! Er i uke 7 nå, men satser på at det roer seg litt etterhvert ;) sist svangerskap gikk jeg totalt opp 32 kg... Men så veier jeg bare 55 til "vanlig".
Lurer på om det kan være sånn at jeg legger litt mer på meg fordi jeg trenger det? For jordmor var ikke så bekymret sist.

Sist jeg gikk på vekta, hadde den gått litt ned, men det er jo normalt med litt svingninger fra tid til tid. Med startvekt i nedre sikte av det som blir klassifisert som normalvekt ift. bmi, går jeg ut fra at vekten kommer snikende allikevel. Jeg er jo bare 4+3 nå :)

Gikk opp 3 kg men de var borte i dag . Samme var de hovne bena og hehe

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke veid meg på flere måneder, så aner ikke om jeg har lagt på meg eller tatt av noe.
Men sist svangerskap så gikk jeg opp nærmere 30 kg :o , så har planer om å holde vektoppgangen nogenlunde stabil denne gangen.. Krysser fingra for at jeg faktisk har lært endel fra forrige gang, for 30 kg (var riktig nok veldig mye vann, men lell) det var ubehagelig tilslutt :confused:. Heldigvis så skal man ikke gå høygravid på sommeren denne gangen :D :D

Ikke gått opp noe ennå. Gikk bare opp 8 kg fra startvekt sist, så holder jeg holder meg rundt der denne gangen å!

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Jeg har ikke veid meg på flere måneder, så aner ikke om jeg har lagt på meg eller tatt av noe.
Men sist svangerskap så gikk jeg opp nærmere 30 kg :o , så har planer om å holde vektoppgangen nogenlunde stabil denne gangen.. Krysser fingra for at jeg faktisk har lært endel fra forrige gang, for 30 kg (var riktig nok veldig mye vann, men lell) det var ubehagelig tilslutt :confused:. Heldigvis så skal man ikke gå høygravid på sommeren denne gangen :D :D

Hvor mye er vanlig eller passende å gå opp? Hva er målet å holde def under denne gangen?

♡02.03.2015♡

Hvor mye er vanlig eller passende å gå opp? Hva er målet å holde def under denne gangen?

♡02.03.2015♡
Svarer litt her jeg, har nemlig søkt litt på dette. Her er noen tabeller:

Vekt før du ble gravidAnbefalt vektøkning
Undervektig (KMI under 18,5 )Ca. 13 til 18 kg
Normalvektig (KMI fra 18,5 til 24,9) Ca. 11 til 16 kg
Overvektig (KMI fra 25 til 29,9) Ca. 7 til 11 kg
Fedme (KMI over 30) Ca. 5 til 9 kg

Kvinnen 1. trimester 2. trimester 3. trimester
Undervektig 1,4 til 2,3 kg 0,5 til 1 kg per uke 0,5 til 1 kg per uke
Normalvektig 2 til 3 kg 0,5 til 1 kg per uke 0,5 til 1 kg per uke
Overvektig 0,5 til 1 kg 0,5 kg per uke 0,5 kg per uke

Hvordan fordeler vekten seg:
BabyenCa. 3 til 3,6 kg
Større brysterCa. 1 kg
Større livmorCa. 1 kg
MorkakenCa. 0,7 kg
FostervannCa. 1 kg
Økt blodvolumCa. 1,4 til 1,8 kg
Økt væske i kroppenCa. 1,4 til 1,8 kg
FettlagreneCa. 2,7 til 3,6 kg

Hehe, ser det er flere enn meg som ser frem til større pupper, men 1 kg større pupper! Oh my.. Jaja, vekten er kanskje inkludert litt melk??? :laughing002

Hentet fra denne linken: http://nhi.no/graviditetsoraklet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet-37457.html

Last edited:
Har ikke veid meg på noen uker, men stresser ikke. Sist gikk jeg opp rundt 25-30 kg, rundt 7 av dem i første trimester (var kvalm, og holdt det i sjakk ved å ligge på sofaen og spise chips..). Men 20 kg var borte etter to mnd, og alle 30 pluss enda mer til var borte 8 mnd etter fødsel. :)

Svarer litt her jeg, har nemlig søkt litt på dette. Her er noen tabeller:

Vekt før du ble gravidAnbefalt vektøkning
Undervektig (KMI under 18,5 )Ca. 13 til 18 kg
Normalvektig (KMI fra 18,5 til 24,9) Ca. 11 til 16 kg
Overvektig (KMI fra 25 til 29,9) Ca. 7 til 11 kg
Fedme (KMI over 30) Ca. 5 til 9 kg

Kvinnen 1. trimester 2. trimester 3. trimester
Undervektig 1,4 til 2,3 kg 0,5 til 1 kg per uke 0,5 til 1 kg per uke
Normalvektig 2 til 3 kg 0,5 til 1 kg per uke 0,5 til 1 kg per uke
Overvektig 0,5 til 1 kg 0,5 kg per uke 0,5 kg per uke

Hvordan fordeler vekten seg:
BabyenCa. 3 til 3,6 kg
Større brysterCa. 1 kg
Større livmorCa. 1 kg
MorkakenCa. 0,7 kg
FostervannCa. 1 kg
Økt blodvolumCa. 1,4 til 1,8 kg
Økt væske i kroppenCa. 1,4 til 1,8 kg
FettlagreneCa. 2,7 til 3,6 kg

Hehe, ser det er flere enn meg som ser frem til større pupper, men 1 kg større pupper! Oh my.. Jaja, vekten er kanskje inkludert litt melk??? :laughing002

Hentet fra denne linken: http://nhi.no/graviditetsoraklet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet-37457.html

Takk :D denne var super :)

♡02.03.2015♡

veide 50, 5 forrige søndag, gått opp 1,5 til nå , men merker at puppene er blitt større ..
Og at jeg ikke får gått på do har MASSE å si , magen er så oppblåst at det sert ut som jeg er gravid i 7 mnd :o
Irriterende.

Forrige svangerskap veide jeg 66 kg da jeg ble gravid, gikk opp til 75 da. Har tenkt å legge på meg like lite denne gangen :)

♡02.03.2015♡

Jeg har ca 15 kg til overs nå, så min plan er å forsøke å holde vekta sånn nogenlunde (uten å slanke meg, men bare være bevisst hva jeg spiser og hvor store posjoner jeg har). :)

Sist jeg sjekket hadde jeg gått opp 0,5. Det var vel for en liten uke siden. Blir spennende å se hvor mye denne lille ferie har satt av sine spor på vekta :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

3kg sålangt, overvektig fra før, så ikke bra.... Hehe :)

❤️ Mars 2015 ❤️

Tror ikke jeg har gått opp.. har ikke vekt med meg der jeg er nå. Men sliter med mat vegring og de siste dagene oppkast. Regner vel egentlig med at jeg har gått ned :confused:

er jo enda ganske kort på vei, så har nok ikke gått opp. Men kommer till å passe veldig på denne gangen, for la på meg MASSE med de 2 andre... orker ikke d en gang til....

Back
Topp