Vekt

Mimink

Elsker forumet
Holy shit!!! Jeg har gått opp 2 kilo nå på under en uke :( :(
Og denne gangen har jeg virkelig vært oppmerksom på både kosthold og aktivitet. Så hvorfor kryper den vekta berre oppover??
Vil virkelig ikke ha eit til svangerskap med 30 kilo ekstra.....
Akkuart nå vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre for å få dette til å stoppe. Det er nett som om kroppen bestemmer seg for å tredoble størrelsen med en gang den før en liten spire inne seg.....

baah :(

Er helt normalt å gå opp litt i starten, mener det er en link med normal vektoppgang på våre viktigste tråder, der kan du se hva som er normalen :)

Om du ammer lenge faller vekta for av igjen :)

27.12.14
02.06.10

Jeg trodde det nærmet seg 5 kilo, for jeg bare spiser og spiser. Men det viste seg å 'bare' være 2,5kg på tre uker. Men samme greia forrige gang, opp 10 kilo innen noen få mnd, de siste fem kiloene kom saaakte men sikkert siste halvdel.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff, har det på samme måte.. La på meg 2 kg med en gang, men slutta å snuse så det var litt forventa. Men nå når jeg ikke spiser, så går vekta sakte men sikkert oppover allikevel! Jeg regna at jeg har under 1500kcal til dagen, og det meste av dem er saft og sprite. Det skal ikke være fysisk mulig :( :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Går bare ned jeg. :/ Men det er forventet. Sist la jeg kun på meg baby vekt og fostervann.

Vekta mi danser opp og ned opp til en kilo av gangen fra hver dag. Dette er vanlig for meg til vanlig også.

Nå har jeg bestemt meg for å bare veie meg en gang hver andre uke, spise når jeg er sulten, prøve å holde meg unna dritt og bevege på meg. Så får det som kommer, komme :P

Er helt normalt å gå opp litt i starten, mener det er en link med normal vektoppgang på våre viktigste tråder, der kan du se hva som er normalen :)

Om du ammer lenge faller vekta for av igjen :)

27.12.14
02.06.10

Ja, har sitt på den :) Problemet mitt er at vekta aldri stagnerer, de andre gangene så har den berre økt og økt og økt :P Har aldri hatt problem med å ta av igjen kiloene etterpå de har heldigvis rent av igjen =) Så det er det å bli så himla svær i svangerskapet så plager meg. Det er tungt!!

Jeg trodde det nærmet seg 5 kilo, for jeg bare spiser og spiser. Men det viste seg å 'bare' være 2,5kg på tre uker. Men samme greia forrige gang, opp 10 kilo innen noen få mnd, de siste fem kiloene kom saaakte men sikkert siste halvdel.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det har det ikke gjort med meg før!! Da har vekta aldri stoppet å gå opp ;) Håper jeg er litt heldigere denne gangen =) Skal ivertfall være meir obs på kosthold og trening

Uff, har det på samme måte.. La på meg 2 kg med en gang, men slutta å snuse så det var litt forventa. Men nå når jeg ikke spiser, så går vekta sakte men sikkert oppover allikevel! Jeg regna at jeg har under 1500kcal til dagen, og det meste av dem er saft og sprite. Det skal ikke være fysisk mulig :( :p

Det er det samme jeg også har kalkulert meg frem til!! Det er ikke mulig å gå opp i vekt i forhold til antall kalorier og hvor aktiv jeg er :P Hehe!!
Men frykter det kanskje er vann allerede som er litt av problemet??
Håper nesten det!! Er hvertfall det eneste logiske jeg kan komme på =)

Går bare ned jeg. :/ Men det er forventet. Sist la jeg kun på meg baby vekt og fostervann.

Er det hypermesis du er plaget med? :(
Å gå ned i vekt kan være eit sårt punkt det også!!
Var kvalm en uke sist graviditet og lovte meg selv da at jeg ALDRI skulle være missunlig på de som slet med kvalme og la på seg lite av den grunn =) Heller flere kilo enn kvalme hele svangerskapet :P

Vekta mi danser opp og ned opp til en kilo av gangen fra hver dag. Dette er vanlig for meg til vanlig også.

Nå har jeg bestemt meg for å bare veie meg en gang hver andre uke, spise når jeg er sulten, prøve å holde meg unna dritt og bevege på meg. Så får det som kommer, komme :p

Vurderer det samme :)
Men er slitt litt i begge retninger!! Har lyst å følge litt med på vekta også slik at det ikke går over stokk og stein =) Men det er jaggu ikke lett når det er umulig å styre den :P Haha, huff!!

Her har jeg også godt opp,og ser gravid ut. Har mage fra før,men nå føler eg den er full av luft. Og litt ubehaglig å ha på vanlig bukse. Er bare 5+6. Men går vel over snart

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Er det hypermesis du er plaget med? :(
Å gå ned i vekt kan være eit sårt punkt det også!!
Var kvalm en uke sist graviditet og lovte meg selv da at jeg ALDRI skulle være missunlig på de som slet med kvalme og la på seg lite av den grunn =) Heller flere kilo enn kvalme hele svangerskapet :P
Neida, jeg eier bare ikke matlyst.

Ja, har sitt på den :) Problemet mitt er at vekta aldri stagnerer, de andre gangene så har den berre økt og økt og økt :P Har aldri hatt problem med å ta av igjen kiloene etterpå de har heldigvis rent av igjen =) Så det er det å bli så himla svær i svangerskapet så plager meg. Det er tungt!!
Jeg gikk opp rundt 20 kilo sist, følte meg som en oppblåst ballong! Mannen kalte meg bare for tjukkebollafeita! Haha!

Nå er jeg i utgangspungte veldig liten så var veldig uvant! Men heldigvis ble det fort borte igjen for meg og :)

27.12.14
02.06.10

Jeg gikk opp rundt 20 kilo sist, følte meg som en oppblåst ballong! Mannen kalte meg bare for tjukkebollafeita! Haha!

Nå er jeg i utgangspungte veldig liten så var veldig uvant! Men heldigvis ble det fort borte igjen for meg og :)

27.12.14
02.06.10

Høres ut som vi er ganske like da ja :) Jeg er også ganske liten utenom graviditet :P Hadde eit håp dette svangerskapet med å være en "fin" gravid med kun mage som var stor!! Ser ikke ut som jeg får ønsket mitt oppfylt til nå da :P

Tjukkebollefeita var nå nestel litt søtt, hehe!! Jeg vart kalt bollo.... :cool:

Høres ut som vi er ganske like da ja :) Jeg er også ganske liten utenom graviditet :P Hadde eit håp dette svangerskapet med å være en "fin" gravid med kun mage som var stor!! Ser ikke ut som jeg får ønsket mitt oppfylt til nå da :P

Tjukkebollefeita var nå nestel litt søtt, hehe!! Jeg vart kalt bollo.... :cool:
Har gått opp to kilo på en uke så blir nok det samme på meg og! Vi får bytte nick til bollo og tjukkebolla :p

27.12.14
02.06.10

Helt normalt å gå litt opp og ned.. ;-) kan jo være vann?
har man mer matlyst så øker det jo litt. bare opp 1kg på 4 uker her ennå men litt dårlig matlyst..men eg bare vil passe vekta denne gangen. Gikk opp 20 sist men lå i senga de siste 20 ukene..så er vel derfor men får bare litt angst :-p alle forsvant heldigvis + 2 til ;-)

Vi må bare huske å ete for to, ikke som to ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Last edited:
Jeg la også på meg 20kg sist. Gikk til og med opp 3kg til tross for at jeg ikke spiste hele 7måned pga alvorlig halsbrann-plager. Det rare var at jeg fikk beskjed jeg hadde lite vann i kroppen.. Menmen, alt var borte 2-3mmd etter fødsel.. Men vil allikevel ikke opp dit igjen!

Back
Topp