Vekt

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Nå har jeg nettopp vært hos jordmor, og hun sier at den anbefalte nedre grense for hva man burde legge på seg er 11 kg, og at det er forventet at man legger på seg mellom 11-16 kg totalt. Hvordan ligger dere an? Jeg har gått opp 7 kg, og hadde egentlig ikke lyst å gå opp mere, men ja.. Det kommer vell..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Opp ca 6 kg her....
Regner med kiloene vil doble seg de siste to mnd nå....:schoked025

Jeg har gått opp 2 kilo, men jordmora mi sier at så lenge jenta vokser etter kurven sin og er aktiv, så skal jeg ikke tenke så mye på vekta:) Jeg spiser faste måltider og mellommåltider om sulten melder seg, og beveger meg normalt, har aldri vært hverken over- eller undervektig, og lillemor er aktiv store deler av døgnet!:)) Blodtrykket mitt og pulsen hennes har vært jevn hele veien, bare positive tilbakemeldinger fra jordmor:))

Sent from my iPhone using BV Forum

Har gått opp 7 kg ved siste veiing. Ny kontroll hos lege på mandag og tipper 10 kg opp.. Håper på å ikke gå opp særlig mye mer.

Jeg har gått opp 3kg.. Jm sa også til meg at så lenge lillemor vokser og har det bra så er det ikke farlig. Og her er faktisk lillemor ett par 100g over gjennomsnittet også..

Med storebror gikk jeg opp totalt 5kg og han veide 3260g

10 kg totalt og helt gjennomsnittlig. Viktigaste er å spise sundt og få i seg det en trenger så ungen får hva den trenger også får en ta vekta etter svangerskapet :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har gått opp 4 kg, til nå og heldigvis for det;-) Jeg hadde et overvektig utgangspungt, og de anbefaler kvinner med litt høyere bmi, og ikke gå opp mer enn 8kg.

Jeg gikk mye ned og stangnerte lenge. Har gått opp 1 kg av det. Lillebror ligger høyt på målinger.

Vipper mellom 5-6 kg opp. Har gått litt sånn opp og ned hele veien, men det er vel selvforskyldt med godis og kaker. Nå har jeg fått beskjed om å prøve å holde meg unna søtsaker (ikke pga vekta, men pga langtidssukkeret) jeg ligger på 6,8 og nærmer meg grensa for hva som er greit, som ligger på 7,2.

Når det gjelder baby legger den på seg som den skal.
Ligger litt høyt på målingene (men det er jo mål av både baby, vann og morkake osv) akkurat som forrige gang fikk da ei jente på 4480g, men nå bør jeg ikke få en så altfor stor baby med tanke på at det endte med keisersnitt sist. Kanskje det blir en vekstestimering mot slutten.

52 kg i startsvekt, 58 kg ved sist kontroll- så opp 6 kg :) Skylder en del på all godisen og brusen etter snusslutt :p Ellers ligger jenta på gjennomsnittet på SF målet og alt bare velstand med henne:)

Var på kontroll hos jm i dag :) Opp 1,5 kg totalt siden startvekten, men nå gikk jeg ned i vekt pga hyperemesis i begynnelsen av sv.skapet.. Fra det laveste jeg lå på (rundt uke 14) har jeg gått opp 6,5 kg :-)

Ligger på -4 kg. Helt greit det tenker jeg, så lenge knøttet legger på deg det han sksl. Han har 0% i vekstavvik.

Har ikke blitt veid en eneste gang i løpet av svangerskapet, jeg. Faktisk litt overrasket.

Har veid meg litt selv, men vet at vekta lyver en del. Veier en del mindre nå enn jeg gjorde i august, men han er helt på grafen, så jeg ser ikke at det skal være noe problem.

Jeg har gått opp 2 kg hvis man regner fra startvekt i svangerskap, men jeg gikk en del ned pga hyperemesis. Så hvis man tar fra bunnvekta mi har jeg lagt på meg 9 kg, og det er jeg kjempefornøyd med. :-)

skjønner ikke hvorfor folk fokuserer sånn på vekt, og det virker på meg som om mange fokuserer på å gå minst mulig opp i vekt. Jeg skjønner hvis man er overvektig og må passe på, men er man normalvektig så er det jo ingen grunn til å stresse.

Går man opp veldig lite i svangerskapet er det jo en selv som går ned i vekt for baby, morkake, ekstra blod etc veier jo sitt, og det er jo aldri meningen at man skal slanke seg i graviditeten. :/ ja til fokus på sunt kosthold, nei til fokus på vekt sier nå jeg.

Jeg har gått opp 11 kg så langt, og alt ligger på magen..... I de tidligere svangerskapene gikk jeg opp 18 kg, så går vel opp noen kilo til de siste 8 ukene.....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Sånn helt off topic, drikker dere Pepsi Max? Er dette skadelig?? Jeg er jo helt avhengi for å kutte ned sukkerinntaket:(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp