Vekt!

Trine Mari

Andre møte med forumet
Flere som sliter med vekta i svangerskapet? Med mi første tøtte la jeg på meg 30+ og nå er jeg 8+5 og har allerede lagt på meg 2.5kg og jeg er ikke noe sylfide fra før av *fortvilt*
Jeg syns ikke jeg trykker i meg altfor mye mat og søtsaker, så jeg skjønner ikke.... Må vel ut å gå :-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Gått ned 6 kilo.
Hurra for kvalme og oppkast!

sliter med veldig overvekt etter sistemann ble født,la på meg 30 kg med han! 20 kg ble værende igjen og dem har jeg ikke rukket og fått av meg før denne spiren satt...så da sitter jeg her overvektig og livredd for og legge på meg.har nå satt meg ett mål om og ikke gå opp i vekt i svangerskapet (evnt bare litt) fordi jeg har kuttet det dårlige kostholdet og all brus drikkingen osv...så da vil jeg jo gå ned i vekt pga livstilsendringen men babyen vil jo gå opp,så da tenker jeg at og stå bom stille på vekta er passe....og tro meg,kroppen min kommer til og gå ned mye bare av all sjokoladen jeg slutter og spise:p

La på meg altfor mye sist. Og det gikk aldri vekk igjen. Denne gangen MÅ jeg ikke legge på meg noe. Foreløpig 8+2 ingen vektoppgang.. Krysser fingrene for at det fortsetter..

Forrige gang veide jeg mer da jeg ble gravid (5 uker på vei), men gikk ned 4 kg før jeg gikk opp igjen... denne gangen veide jeg 6 kg mindre enn første gangen jeg ble gravid (da jeg var i uke 7) og nå har jeg gått opp 1,5 kg allerede:S Enda jeg er mye mer fysisk aktiv enn sist. Håper det har litt med fostervann å gjøre også, at det ikke bare er fordi jeg er en slappfisk:P

La på meg 30 kg sist. Men gikk ned igjn 20 av de og jeg var litt for tynn før jeg ble gravid så landet på nesten ok vekt. Kunne gått ned litt til. Men brukte 3 år på å gå ned igjen så litt kjipt å gå opp igjen alt vis jeg gjør det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Men husk jenter å være veldig forsiktig med slanking. Jeg kjenner ei som var så redd for å legge på seg at babyen kom ut underærnært og syk. Det var ikke mye moro. Da får heller vi mammaer tåle litt slit etterpå.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gikk sakte med sikkert opp i vekt. Ca 15 kg tror jeg det ble. Men gikk ned igjen alt innen vi prøvde på nytt. Var 50kg sist på første kontrolll. Og det var jeg denne gangen også. ;-) riktignok litt slappere i skinnet på magen denne gangen. :-P

Var mer opptatt av vekta sist enn nå. Da jeg har opplevd å gå helt tilbake til normalen.. selv om det tok litt tid. :-)

Huff kjenner meg igjen der :-\ Nå er minste jenta mi bare et og et halvt år og har en 10 kg som jeg burde gått ned før nytt svangerskap,men jeg var flink med kostholdet og trente mye,hard spinningtime,zumba,bobypump,bodyacat. Sturke osv osv og gikk ikke ned. Så når jeg var på svangerskapstime idag ba jeg han sjekke stoff skifte. Er ikke noe gøy og jobbe hard og ikke noe resultat. Og nesten ikke spist og kastet opp i 2 måneder nå og ikke gått ned noe. Ikke noe gøy :-( men jeg forstetter og passe kostholdet uansett:-) så bebi får den næringen den trenger :-)

Gikk bare opp 11 sist men gråt for hver kilo siden jeg er stor fra før..
Har gått til helvette nå da for jeg har gått op 3kg på 7 uker :/ skjerpings fra nå av og ingen unødvendig godis og dritmat..

Gikk opp 16 kg sist og har ikke gått opp ett gram denne gangen. Men de skal sies jeg har lagt om kostholdet mitt litt mer denne gangen og kun spiser sunn mat i hverdagen :) Jeg er helt normalvektig. Tror det viktigeste for babyen er at den får god, sunn og næringsrik mat, og spiser man det er sannsynligheten for å legge på seg selv relativt liten.

Sist gikk jeg opp 7 kg tror jeg og det var bare barn og vann. Denne gangen foreløpig bare gått ned i vekt.

Gikk opp 6kg første graviditet og gikk ned 29kg etterpå, så håper det blir slik denne gangen også!

Dette er min første graviditet, og jeg har nylig gått opp 7 kg pga vanskelig og langtekkelig røykeslutt. Etter positiv test har jeg gått opp 2 kg til, og jeg synes dette med vekten er så skummelt at jeg ikke orker å tenke på det. Jeg må jo bare gjøre så godt jeg kan, tenker jeg..

Har gått ned 3.. Skulle gjerne heller gått opp enn ned... Første svangerskap gjekk eg opp 4 kg frå startvekt pga kvalme og oppkast! Krysser fingrane for betring denne gongen..

Dette er min første graviditet, og jeg har nylig gått opp 7 kg pga vanskelig og langtekkelig røykeslutt. Etter positiv test har jeg gått opp 2 kg til, og jeg synes dette med vekten er så skummelt at jeg ikke orker å tenke på det. Jeg må jo bare gjøre så godt jeg kan, tenker jeg..

Jeg sluttet å røyke sist og det var nok også grunnen til at jeg gikk opp en del, men vet du kroppen din er mye sunnere selv med noen kg ekstra kontra røyken. Og en går ned igjen med amming, og mange fine trilleturer :) vi får jo barna på en flott tid av året :) så vi kan kose oss ute.
Ikke tenk på vekt nå. Nå skal du tenke Sundt barn :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp