Vekt.

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
Jeg er 25 uker i dag og har gått opp 2-3 kg fra startvekten, (gikk ned 4 kg i starten), jeg har mer enn nok fra før av så bør ikke legge på meg for mye, men hos meg kommer kg fra nå og utover i svangerskapet (har i hvertfall gjort det med de to andre) så regner vel i grunnen med at det blir en del denne gangen også.

Var tilbake i null i uke 24 med førstemann og så la jeg på meg 17 kg på 17 uker (gikk 10 dager over termin), med andremann la jeg på meg 23 kg, håper jeg ikke blir fult så stor denne gangen.

24+1 i dag og står på 0 i forhold til startvekta. Gikk ned 2, 5kg og så opp de kg igjen og etter det har det stått stille. Trodde jeg hadde gått opp, men vekta hos legen viste noe helt annet..

Jeg starta på 60kg, gikk ned til 57kg. På kontroll i uke 22 veide jeg 67,8kg. Nå er jeg 25+4 og har ikke veid meg sia vi ikke har vekt hjemme :)
Med guttungen var startvekta på 57kg å ved uke 23 hadde jeg lagt på meg 9,8kg. Så ligger på samme vekta nå selv om jeg har gått opp mindre denne gangen :p

Startvekt på 58kg. På kontroll før helga, uke 24+6, veide jeg 61,8kg. Så nesten 4 kg opp så langt :)

Startvekta mi var forresten 57 kg. Nå veier jeg ca 61.

Startvekten min var 77, gikk ned til 68. Nå veier jeg 74.5. Så har snart tatt igjen startvekten

Veide 83 kg før graviditeten. Gikk ned til 76 pga kvalme og oppkast en god periode og veier nå 79 kg. Så har gått opp 3 kg siden jeg ble gravid.

Med første så husker jeg ikke hva jeg veide når jeg fant ut at jeg var gravid men var skikkelig dårlig i det svangerskapet også. Lå på meg 2 kg. Og etter at hun var født så gikk jeg ned 10 kg til på 6 uker.

Med nr to veide jeg 70 kg når jeg ble gravid og med mye vann i kroppen alvorlig svf og baby + diverse så lå jeg på meg 10 kg men de forsvant dagen etter fødselen.

Jeg veide 72 kg, fordelt på 170 cm. Brukte str 38 i klær, for mange av kiloene er bare muskler. Trente veldig tung styrke før graviditeten og løp mye. Nå veier jeg 80 kg. Mesteparten er mage, bryster og hofter:-). Syntes selv jeg la på meg mye, men jeg har fått en god fordeling av det, og ser tydelig nå at det er graviditet, ikke fedme:-).

Jeg veide 54 før graviditeten, gikk ned til 51 og veier nå ca 58 kg, så har gått opp ca 4 kg til nå og er i uke 23 + 5 :) Sist svangerskap gikk jeg opp 6 totalt, så tror jeg kommer til å gå opp mer denne gangen :)

Jeg veide 45kg før graviditeten, har alltid vært veldig slank med ekstremt høy forbrenning. Ligger i familien min. Har lagt på meg 5,4kg til nå, er 25+6. Sist svangerskap (samme utgangspunkt) la jeg på meg totalt 12kg, noe jm min sa var helt perfekt. Tenker egentlig ikke noe over vekta denne gangen. Eneste gangen jeg veier meg er på kontrollene.

Har lagt på meg 14,5 kg til nå og er i uke 24. Sist la jeg på meg et halvt kg frem til uke 24, og så på de resterende ukene la jeg på meg 24 kg.. Spent på hvordan det skal gå denne gangen :/

Hvor mye man legger på seg er veldig individuelt, og hvor mye man veier, kroppsbygning osv har mye å si :) Jeg tror det viktigste er å følge sin egen kurve, i stedet for å sjekke tabeller på nettet.

Jeg hadde en del kilo til overs før jeg ble gravid, og har gått litt opp og ned i svangerskapet så langt. På kontroll 23+4 hadde jeg sammenlagt gått opp 2,5 kilo.

Back
Topp