Vekt....

Får litt pes fra samboeren litt for ofte... Vet jo han mener godt for jeg ønsker meg jo en god start etter fødsel,, sist gikk det mye opp og mista så å si ingenting etter fødsel( amming osv) men ja svir.... Akkurat så han ikke skjønner at vekta vil gå opp uansett hva man gjør da det faktisk vokser ett barn der inne...

Jeg har ikke gått opp noe nå, men gikk opp 40 kg sist og da la jeg på meg 5 av de før uke 27 og resten frem til uke 37 hvor jeg ble innlagt.. Er redd for at det samme skjer nå :-(

Jeg fikk tilbud om å snakke med diabetessykepleier flere ganger, men det er på sykehuset og jeg gadd ikke dra 1 time hver vei for å høre ting jeg kunne når jeg ikke kunne kjøre bil fordi jeg kasta opp så masse :-/ det ble nok kjøring på samboeren min allikevel på grunn av alt det andre..

Får litt pes fra samboeren litt for ofte... Vet jo han mener godt for jeg ønsker meg jo en god start etter fødsel,, sist gikk det mye opp og mista så å si ingenting etter fødsel( amming osv) men ja svir.... Akkurat så han ikke skjønner at vekta vil gå opp uansett hva man gjør da det faktisk vokser ett barn der inne...

Som du skriver, så sier di sikkert det med beste mening og ikke for å såre. Men vi har jo øya i hode sjøl....
Samboeren min har heldigvis ikke kommet med noe...trur han er redd førr konsekvensene ;)
Hormonella som tennåringene mine kaller meg, har satt seg i respekt ....hehe

Forresten så var jeg hos manuell`terapeuten min i går, og han sa at vekt i graviditet kan skyldes forstyrreler av hormoner.

Jeg sliter hardt med å gå opp i vekt nå.. Men alltid hatt det problemet. Fikk høre fra pappaen til lillegutt idag at om jeg gikk opp 10-15kg nå, så kanskje jeg så normal ut :p Prøvde å forklare han at det mest sannsynlig blir mest mage..og fortsatt lite på resten av meg. Men er jo lov å håpe :)

Ja tar det egentlig ikke så tungt, fælt å bli påmint osv men er langt fra START vekta med forje mann å det er jeg fornøyd med;)

Gikk opp 32 kg med førsta mi, gikk opp 19 med nr 2 og nå har jeg lagt på meg 2 kg til nå.... med de andre hadde jeg lagt på meg 10 kg til nå... så håper å bli litt mindre nå... :P

vet hvordan det føles....gikk opp nesten 5 kg på 2 uker.
Kansje denne tråden kan være for oss med litt ekstra vektoppgang...?
Føles hvertfall litt bedre å vite at jeg ikke er alene....

Forresten....har samboer/kjæreste eller andre kommet med kommentarer?
Jeg traff en gammel kollega av meg, som kommenterte at jeg var blitt rundere i ansiktet og har en pappa som bestandig må kommentere at jeg vokser...kjenner jo d stikker litt. Har jo øyne og hjerneceller sjøl...så jeg sjønner egentlig ikke hvordan enkelte får seg til å si sånn rett ut....

samboer synes magen er blitt stor, men synes den er fin <3 ei venninne kommenterte at magen var svær i helga, og mormor til samboer kommenterte hvor tjukk jeg er blitt og at samboeren bare blir tynnere å tynnere.. så jadda, det er kommentarer ute å går :P vurderer å parere tjukkaskommentarene med; jeg er tjukk, du er stygg, jeg skal hurtigslanke meg i august :P HAHA men kommer ALDRI til å tore å si det til noen!!! men tanken må jeg få ha ;)

synes det er greit at vi er flere jeg også, så kan vi `passe på` hverandre litt, støtte og hjelpe med gode ord når det trengs;) har bestemt meg for å kutte den daglige sjokoladedosen min, og spiser nå kiwi framfor sjoko;)

Har siden legetimen holdt meg borte fra alt som heter søtt, gikk ned 1,5 kg etter to dager.
I går var jeg på symøte, og d ble selvfølgelig servert kaker og snop....og vekta i mårrest viste over 2 kg i pluss!!
Seriøst...!! :/

Jeg har gått opp de 4 kiloene jeg mistet i begynnelsen så jeg er på normalvekt igjen :)

Jeg har gått opp 7-8 kilo, men siste fire ukene har det stått stille. For en måned siden følte jeg med diiiger, virket som ingen andre hadde gått opp noe som helst så tidlig, men lege og jordmor har hele tiden sagt det bare er bra. Var litt tynn (men ikke undervektig) i utgangspunktet.

Spiser mer dritt enn før, som i sukker og brød, enda jeg hadde bestemt meg for å være helt sukkerfri og glutenfri i svangerskapet - ja ja, det var den viljestyrken. Men spiser mye mindre mengde enn vanlig, for magen er jo konstant full... (Den nye planen er sukker- og glutenfritt 3. trimester, er sikker på det er da det vil gjøre mest skade ;)

Gikk opp minst 22 kg forrige gang, de siste ukene gadd jeg ikke veie meg mer. Nå opp 8-9 kg første 20 ukene, selv om jeg trodde jeg spiste veldig sunt. Føler jeg har blitt nesten brusavhengig de siste par ukene, så det lover jo dårlig hvis jeg ikke klarer å ta meg sammen snart...

Jeg har skjerpet meg veldig med kostholdet i det siste, det hadde skeiet litt ut, men ikke mye... enda så går jeg opp 0,5-1 kg i uka :( legen min mente det var en del som var sånn, at kroppen holder på alt fordi den ikke vet når neste hungersperiode kan komme... Jeg aner ikke jeg, men det er veldig deprimerende med denne vekta i hvert fall...

Jeg hadde gått opp 4 kilo da jeg var hos jordmor sist. Er undervektig fra før, så synes det er deilig å legge på meg litt.

Jeg hadde det akkurat som deg nå i går når jeg var hos lege. har gått opp 11 kilo å fikk ganske mye pes for det... Å jeg begynte å gråte på legekontoret... Blei så fortvilet. Er bittelitt over normal vekt til vanlig også så har ikke noe å gå på...
Å nå når jeg har fått beskjed om å holde meg unna alt snop å sukker er det så utrooooolig vanskelig !!!!

Jeg fikk gudskjelov ikke noe pes. Legen min vektla det ikke i det hele tatt egentlig. Håper det stopper opp litt snart, må unne meg litt snop ;) men lager ofte litte sunnere snacks. Hjemmelaget is, mye frukt og bær. Og til og med litt potetgull i helga. Gærne meg:confused:

Jeg hadde det akkurat som deg nå i går når jeg var hos lege. har gått opp 11 kilo å fikk ganske mye pes for det... Å jeg begynte å gråte på legekontoret... Blei så fortvilet. Er bittelitt over normal vekt til vanlig også så har ikke noe å gå på...

Å nå når jeg har fått beskjed om å holde meg unna alt snop å sukker er det så utrooooolig vanskelig !!!!

*trøsteklæm* fra mæ....vet absolutt kosjen du har det.
Legen min spurte meg om jeg badet ungen i sukker....han var ikke nådig når han sku "vekke meg opp"

Hær har vekta stoppet litt opp...har gått opp 1 kg siden legetimen.
Har startet opp med godis/søtt forbud i ukedagene og går til behandling hos en manuellterapeaut for rygg/bekken.
Og klarer nå å gå små turer flere ganger i uken.
hååååååpe jeg klarer å fortsette å være like bevisst resten av svangerskapet....
Men er svak for søte fristelser.... :smiley-ashamed008

Back
Topp