Vekt....

Mamarazi

Blir kjent med forumet
Var hos legen forrige fredag og ble veid....har gått opp 11 kg :schoked025
Flere som har gått opp mye??
Fikk "den" leksa av legen om at brus og sukker var fyfy...og at alle kg jeg har gått opp ikke hadde noe med baby eller vann i kroppen å gjøre.....begynte neste å gråte på legekontoret.
Først i går klarte jeg å fortelle min kjære hva legen hadde sagt. Godt å få litt trøst

Gikk opp 45kg med jentungen og 30 kg med guttungen....å fikk da svangerskapdiabetes, bilyd på hjerte og bekkenløsning . Ser ut til at jeg blir like " heldig " denna gangen... :confused1

Jeg har gått opp de 4 jeg gikk ned i starten, men av erfaring vet jeg at det er fra nå av og utover vekta øker hos meg, var tilbake til utgangspunktet i uke 24 med førstemann og fra da la jeg på meg 17 kg på like mange uker (gikk 10 dager over), med andremann endte jeg på 23 pluss. Har en plan om å ta meg kraftig sammen så jeg ikke ender på like mye denne gangen, men eier ikke viljestyrke når jeg bare går hjemme om dagene.

Jeg er i samme båt. Er litt overvektig fra før, og allerede gått opp 10 kg. Forrige svangerskap gikk jeg opp 25 kg med svangerskapsforgiftning på slutten. Skal på kontroll hos Jm i morra, og gruer meg! Vet at det med vekt kommer opp! Det er jo ikke anbefalt å gå opp så mye første halvdel, men det er no slik det er for noen av oss. Jeg spiser ikke så mye sukker, men spiser mye mat, og vet at det er der problemet ligger. Uansett ikke moro å få leksjon.

Må du forresten på noe mer oppfølging pga vektøkning? Det er det jeg er redd for...

Jeg har ikke gått opp så mye enda, men gikk opp 20 kg med førstemann. Da gikk jeg opp 10 kg fra ca uke 14 - 28 og 10 kg fra uke 28-41. Syntes det var mye, men fikk heldigvis aldri noe leksjon fra verken lege eller jm.

Har gått opp 12 kg og det bare går oppover for hver uke. Gikk opp 44 kg sist så eg ser at dette ikke går så bra nå heller. spiser ikke usunt, men har desverre ikke tid til å trene mer. Skriver bachelor oppggave, leser til eksamen og er i praksis 5 dager i uke, i tilegg til jobb 50%. skulle tro at det var trening nok, men nei da...;-) har kun økt frokost med 1 ekstra skive, ellers spiser eg like "lite" som før eg ble gravid. Så om noen får noen tips angående vektkontroll, så del de gjerne;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

5 kg opp, hvis jeg skal ta med vekten som raste ned under kvalmen så vil det si at jeg har gått opp 9kg!!!

Det er nr3 og jeg synes jeg har gått opp med han mere enn det jeg gjorde med storebrødrene.

Må du forresten på noe mer oppfølging pga vektøkning? Det er det jeg er redd for...

Nei...fikk bare noen strenge øya denna gangen og ble ikke snakket om noen oppfølging.
Ka slags oppfølging kan man få?
Jeg har to tunge svangerskap tidligere....men d er så lenge siden at da ble d ikke gjort el sagt stort.

Har gått opp 12 kg og det bare går oppover for hver uke. Gikk opp 44 kg sist så eg ser at dette ikke går så bra nå heller. spiser ikke usunt, men har desverre ikke tid til å trene mer. Skriver bachelor oppggave, leser til eksamen og er i praksis 5 dager i uke, i tilegg til jobb 50%. skulle tro at det var trening nok, men nei da...;-) har kun økt frokost med 1 ekstra skive, ellers spiser eg like "lite" som før eg ble gravid. Så om noen får noen tips angående vektkontroll, så del de gjerne;-)

Med jentungen gikk jeg opp 45 kg. Spiser heller ikke usundt el for mye bortsett fra at jeg drikker ca 0,5 liter cola om dagen. (noe jeg bestandig har gjort)
Pga bekkenet og blødninger har jeg vært veldig mye i ro...men ikke så mye i ro at d skal tilsi såååå stor vektøkning.

gikk på vekta i dag jeg også, for ble så nysgjerig pga av denne tråden, pluss at jeg føler at vekta har rast litt vel mye i det siste:( tilsammen med det jeg gikk ned i januar har jeg gått opp 10 kg... jisses:(

gikk på vekta i dag jeg også, for ble så nysgjerig pga av denne tråden, pluss at jeg føler at vekta har rast litt vel mye i det siste:( tilsammen med det jeg gikk ned i januar har jeg gått opp 10 kg... jisses:(

vet hvordan det føles....gikk opp nesten 5 kg på 2 uker.
Kansje denne tråden kan være for oss med litt ekstra vektoppgang...?
Føles hvertfall litt bedre å vite at jeg ikke er alene....

Forresten....har samboer/kjæreste eller andre kommet med kommentarer?
Jeg traff en gammel kollega av meg, som kommenterte at jeg var blitt rundere i ansiktet og har en pappa som bestandig må kommentere at jeg vokser...kjenner jo d stikker litt. Har jo øyne og hjerneceller sjøl...så jeg sjønner egentlig ikke hvordan enkelte får seg til å si sånn rett ut....

Nei...fikk bare noen strenge øya denna gangen og ble ikke snakket om noen oppfølging.
Ka slags oppfølging kan man få?
Jeg har to tunge svangerskap tidligere....men d er så lenge siden at da ble d ikke gjort el sagt stort.
Hmmm... Jeg vet ikke hva slags oppfølging man kan få, men jeg mener at det er rart om det ikke finnes noe? De snakker mye om oppfølging av den gravide, og den best mulige svangerskapsoppfølging. Er ikke nok effektivt med strenge øyne for min del om ikke annet;)

Fikk en flott kommentar fra samboer sin mormor, om at ho hadde sett masse flott vårklær i en katalog som eg hadde sett bra ut i, men ikke før eg var blitt tynn og flott igjen....selvfølgelig kjekt at ho tenka på meg, men litt vondt er det. Har jo litt midje og rompe og lår fra før, så føler meg enda større med sånne kommemtarer:-(

Jeg har gått opp 13-14 kilo til nå :( gikk veldig fort opp forrige gang også, og vektnåla stoppet ikke før jeg var gått opp 30 kilo.:confused: håper ikke det blir så mye denne gangen.

Gikk opp 25kg med førstemann
Og ca 20kg med andremann og ca 15kg mener jeg med tredjemann..
Nå med fjerdemann har jeg "bare" gått opp ca 4-5 kg . Men er redd de 10-15kg kommer nå de "siste" mnd.. :p

Jeg har veldig høy bmi fra før, til nå har jeg gått ned 3 kg. Har sammenlignet papirene fra sist og nå, og det ligger helt likt. Forrige gang ble totalen -10 kg fra start til dagen etter fødsel.

Jeg har gått opp 1,5 kilo jeg.. Men jeg la ikke på meg før rundt denne tida med forrige heller. Da la jeg på meg 10 kg.

Fikk en flott kommentar fra samboer sin mormor, om at ho hadde sett masse flott vårklær i en katalog som eg hadde sett bra ut i, men ikke før eg var blitt tynn og flott igjen....selvfølgelig kjekt at ho tenka på meg, men litt vondt er det. Har jo litt midje og rompe og lår fra før, så føler meg enda større med sånne kommemtarer:-(

Ja d svir litt når man får slike kommentarer....
Pappa har uttallige ganger kommentert om hvor stor jeg er begynt å bli, men etter at jeg bjeffa fra meg sist så virke d som om han forsto...trur ikke han bli å tørre d flere ganger....ble ganske sååå bøs :)
kansje man bør bli litt tøffere å svare, når man får servert det ene etter det andre.
Kjenner mye på at jeg ikke blir å gidde å være dørmatte for andres mangel på folkeskikk!

Back
Topp