Vekt

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Hei!

Hvor mye har dere lagt på dere så langt i svangerskadere i hvilken uke??
Jeg er gravid med nr 3. Er så redd for å legge mye på meg. I svangerskap nr.1 la jeg på meg 27kg og nr.2 17 kg. Nå går jeg i uke 24 og har lagt på Meg ca. 8 kg. Lurer på hva jeg ender med denne gang... For meg går ikke kiloene av igjen.. Jeg må jogge, trene og jobbe hardt i evigheter (les år) for å komme ned igjen til komfortabel vekt. og tro meg.... Jeg ligger unna sukker og søtt denne gang.. :)

dere da??

Jeg gikk ned ti kilo pga kvalme tidligere i svangerskapet, så har ca 3-4 kg igjen av de før jeg er ved startvekta.
Foreløpig er jeg fornøyd med det, men vet jo at kiloene vil komme nå.
Forrige gang var det nærmere 30 kg opp, men jeans og klærne passet meg ei uke etter fødselen, for mesteparten var vann. (Svangerskapsforgiftning)
så jeg håper at hvis det skulle skje igjen, at jeg blir meg selv rett etterpå igjen.

Du er ikkje alene med å slite med å få dem av igjen, sliter med det samme selv.
Venter nå nr 4, og med første mann gikk eg opp 30!! Kg, 8 med nr 2 og 10 med nr 3.... til nå har eg gått opp 5kg og er 23+1....

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg har vert ganske avslappet. Nr 1 gikk jeg opp 15, og ned 25 i amminga. Nr 2 kom kjapt etterpå. Opp 13, og ned 3. Er nå 23+4 og har lagt på meg 1,2 kg, så sliter heller med at det er for lite... Men jeg vet jo baby har det bra, så klager ikke. Og har nok å gå på!

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Sist gang gikk jeg opp 12 kg, men kunne lagt på meg mer da jeg var undervektig.
Etter fødsel raste jeg ned i vekt, og ble mindre enn før graviditeten.
Nå prøver jeg å spise mer, for legen mener jeg bør legge på meg mer.

Sist gikk jeg opp 10kg i svangerskapet.. er fornøyd med det:) denne gangen har jeg gått opp 3kg til nå:)

Jeg har hittil gått opp 3 kg (22+4), og håper å gå opp mer enn 12 kg før termin. Første gang gikk jeg opp bare 10 kg, og alt var borte uken etter fødsel. Dermed gikk jeg ned alt for mye under ammingen. Andre gang gikk jeg opp 17 kg, men fordi jeg hadde ekstremt mye fostervann, utgjorde mesteparten av den ekstra vekten bare mage. Det ble samme resultat som før, og jeg gikk ned for mye etter fødselen. Derfor satser jeg på å gå opp litt mer denne gangen slik at jeg skal ha litt å gå på etter fødselen, liker ikke å være et beinrangel. Men så var det dette å gå opp på en sunn måte, vil jo ikke spise masse sukker og godteri ettersom de første barna ikke har vært bittesmå i forhold til når de ble født.

jeg har ikke lagt på meg noe foreløpig, heller gått ned noen kilo .men jeg har enda noen avtaler med "elgen". men skal til jordmor neste fredag så da får vi se det har forandret seg.. :) holder for meg om jeg holder meg stabil :)

Huff... Den vekten.. Med nr1 gikk eg opp 25 kg, men de var vekke etter 3 mnd heldigvis. Nå er jeg i uke 22 og at gått opp 7kg allerede :( men jeg momser jo ikke mindre heller da :(
håper kiloene går like lett av med nr2 og.

Nesten 10 kg er det vel nå :O Ca det samme som sist gang på denne tiden - og da flatet det veldig ut med vektoppgang i 20 ukene, og økte litt mer mot slutten (endte vel opp på ca 16-17 kg da - de gikk ganske fort av og holdt så standarvekten min gjennom ammingen til eg ble gravid igjen). Får håpe det ikke bare øker og øker denne gangen, siden aktivitetsnivået er betydelig mindre denne gangen - føler det er mye mer fett og lite muskler nå :/

Er virkelig redd for å legge på meg for mye denne gangen... Slet maks med å få av meg de som kom på sist. La på meg 16 kilo sist, første uka etter fødsel forsvant 10 kilo. Når eg ble gravid igjen nå så var eg oppr i den veta eg var da eg fødte sist, pga en del sykdom siden i fjor sommer ...
Er i dag 22+0 og har til nå lagt på meg ca 3 - 4 kilo ...

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg veier jeg...
Veide meg i oktober og da veide jeg 68 kg (før graviditet).
Første trimester så va jeg så horribelt dårlig. Fikk tips om at hvis jeg spiste mange og små måltider så skulle kvalmen bedre seg... Den gjorde ikke det, så all den spisinga var forgjeves...
Hadde min første kontroll med fastlegen min i begynnelsen av januar. Veide 72 kg da...
Gikk på treningsstudioet mitt og veide meg, så nå veier jeg 75 kg.

Sjekka sånn BMI kalkulator i forhold til gravitidet på nett + jeg har en app på tlf hvor man skal legge inn vekt.
På begge disse får jeg beskjed om at jeg har lagt på meg for mye?!?

Har jeg nå det? Det er 7 kg, jeg er 21+3 nå.
Syns nå kroppen min ser "slankere" ut jeg om man ser bort ifra den magen jeg har fått...

Jeg var hos jordmor i dag og har lagt på meg 9 kg siden før graviditeten.
Men jeg knasker jo på alt mulig nå for tiden.
Synes ikke jeg har lagt på meg annet enn større pupper og mage, så er ikke bekymret.
De forrige svangerskapene la jeg på meg 13 kg ca med begge, og de kiloene rant av meg med en gang.
Jeg vet jer er eldre nå og regner med at jeg må jobbe litt for å få av meg alt babyfettet.
Men selv så er jeg faktisk ganske så fornøyd med kroppen slik den ser ut nå i dag :)

Back
Topp