Vekt

Sola989

Betatt av forumet
Ja, da har jeg nettopp kommet tilbake fra kontroll hos legen. Er i dag 29+3 i følge bv kalkulator, men 29+4 i følge sykehuset og her har det kommet på allerede 12 kilo. På 4 uker har jeg lagt på meg 5kg :/ Er vel kanskje på tide å legge i fra seg all sjokoladen jeg spiser. Hvor mye har dere andre gått opp?

Jeg skal ut å kjøpe meg badevekt i dag - synes det er så lang tid mellom hver gang jeg er på kontroll.. :P men nå aner jeg ikke hva jeg veier eller hvor mye jeg har gått opp.. på forrige kontroll for to uker siden hadde jeg gått opp 9.. nå mistenker jeg at jeg har fått en del vann i kroppen også, så er sikkert på 12 jeg også.. nå er jeg riktig nok 31+6 da, så litt lenger på vei enn det du er :) er nok litt for glad i sjokolade jeg også! sitter å gomler på nonstop nå faktisk =P nam!

Jeg gikk ned 3,5 kg i starten på svangerskapet, og ved sist kontroll 19.februar hadde jeg lagt de på meg igjen, og kommet til den vekta jeg var før jeg vart gravid.. Nå føler jeg bare at kiloene setter seg på meg bare jeg ser på en sjokolade...

haha nå ser jeg at jeg er litt forut min tid.. er 30+6, ikke 31+6... gosh! har trodd hele uken at jeg er en uke lenger enn jeg er :P

Kom hjem å tok meg en rad med melkesjokolade :) Måtte trøstespise nå :p Men jeg har vært veldig mye i ro, har vært sykmeldt siden 4 januar og er et tiltak å komme seg ut å røre på seg om dagene. Men innen en uke så må jeg forandre meg altså :p I helgen skal jeg kose meg med god samvittighet med godteri :) Blir litt sånn at man trøstespiser om dagene når man går hjemme og alle andre er på jobb. Jeg sa til legen at jeg må væll roe ned på vekten, men han synes ikke det var nå ille. I min badevekt her hjemme så skiller det 3 kg, den jeg har her viser alt for mye så jeg har hele tiden brukt vekten hos legen.

legen din har helt rett, de kiloene vi har lagt på oss, er ikke mye i det hele tatt!! det bare høres litt mye ut! er jo veldig vanlig.. er jo mange av dem som legger på seg mye mer og enda fortere =) nesten sånn at vi skulle prøvd oss på en sånn SI NEI TIL SJOKOLADE (men feirer man noe er det lov)... hahahhaahha...

Jeg hadde gått opp 10 kg i begynnelsen av januar. Fikk skikkelig Noia hehe. Rett etter så fant de ut av sv diabetesen så nå har vekten stått stille siden den gang :)

Alt har vært bra på mine kontroller, hadde lavt blodtrykk i starten og forje kontroll hadde jeg UVI. Men nå er alt av blodtrykk og urinprøve bra, ingen antydning til svangerskapsdiabetes. Er kun de kiloene jeg har lagt på meg som irriterer meg nå :p Men noe skal man vel plages med etter fødsel å, da er det vel bare å sette seg på streng diett :) Sjokolade er alt for godt :)

Kommer sikkert til å være pluss 10 kilo i uke 30 dersom jeg følger samme vektoppgang som frem til nå.. Er ikke noe å stresse så mye over ( selv om det er lettere sagt enn gjort ;) )

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg har ikke økt noe side siste kontroll.. Virker som om 28 uker var mitt stoppepunkt. Veier meg i ny og ne Så vi får se..

Men har gått opp 9 kilo :)

La oss ikke snakke om vekt jenter. Det er helg ;)

Ca 10 kg opp her :S

Hadde gått opp 15kg i uke 28. Spiser akkurat som før, men aktivitetsnivået er jo ikke-eksisterende utenom jobb, imotsetning til før da jeg var ganske aktiv (ikke trening, men mye turer). Så ut fra at bekkenet (og nå også kynnere) tilsier så lavt aktivitetsnivå så burde jeg jo spise annerledes, men det er jammen ikke lett å gjennomføre... Drikker ikke brus, ikke noe potetgull, litt sjokolade er det jo, men ikke mye. Jamt over sunn mat, og ikke spesielt mye heller. Kiloene har lagt seg på rumpe og lår. Har ikke vekt her hjemme, kommer til å bruke buksene mine som "mål" å komme inn i etter fødsel :)

To uker siden jeg var på kontroll og da var vekten opp 21/2 kg.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg har lagt på meg 12-14 kg vil jeg tro.., er 3 uker siden forrige kontroll og tror nok noen kilo er på siden da...
Jeg la mest på meg frem til uke 15. Da var jeg dårlig og eneste som hjalp var småspising..., nå tenker jeg litt mere på hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser..... Men er ikke redd for å legge på meg altså, vil bare ikke ha for mye å ta av... ;)

Vi er nydelige uansett hva vi veier :-) er det noe vi skal si hele tiden? Haha

Back
Topp