Vekt

maysy

Betatt av forumet
Ikke for å ødelegge dagen til noen, men lurer på hvor mye folk har lagt på seg hittil..

Selv gikk jeg ned på 58 kg til 12 uker, og nå like før jeg bikka over til uke 28 viste vekta 63kg...
 
har vel lagt på meg 10kilo ihvertfall :P 
 
Jeg har også lagt på meg 10 kilo er i uke 25
 
Startvekten: 52 kg, hos jordmor igår (uke 26+3) 64.4 kg! Så til nå 12.4 kg, og mer skal det bli :P Pluss målene på magen min ligger høøøyt oppe i kurven i forhold til "normalen" på svangerskapsjournalen! Har sikkert en svææær baby inni der :P 
 
Jeg er 25+4 og har ikke gått opp noe som helst, gikk vel ned 5-6kg de første 12 ukene..
Men har ikke gått opp igjen noe av det, jeg er for all del veldig fornøyd med det - men lurer jo på når kg`ene kommer ;) For jeg regner med at de kommer :)

Flere som ikke har lagt på seg, evt 1-2 kg?
 
Jeg er 25+1 og har heller ikke gått opp noe. Gikk ned 3 kg ganske fort, og veier nå det samme som da jeg ble gravid. Regner også med kiloene kommer krypende etter hvert ;)
 
Uke 27+1.. 10 kg
 
4kg... og mer skal det bli :-P
 
9-10 kg  :S
 
Jeg har nok gått opp rundt 10 kg hittil, er nå i uke 27 :)
 
Har gått opp ca 10kg, er i uke 25+6..
 
ca 7 kg, er nå 24+4... Har hvertfall 10kg igjen fra forrige baby som aldri ble borte... (og her sitter jeg om momser en stor plate med kvikk lunsj sjokolade... nam nam...
 
Jeg vet ikke hva jeg veide før uke 12, men nå er jeg i uke 28 og har gått opp 8 kg siden jeg veide meg på 12 ukerskontrollen:)
 
Jeg har heller ikke gått opp noe, men så kaster jeg fortsatt opp endel (jepp, er en av de heldige der..), og har nok å gå på fra før, så regner ikke med å legge på meg særlig mye. Forrige svangerskap var likt, da endte det på + 3 kg, og det var bare vann de to siste ukene.. 
 
Fikk faktisk kjeft fra legen sist kontroll... Har lagt på meg 12 kg til nå (uke 27+ 6), og mer skal det bli!!!! :-S (184 høy, 72kg i utgp) Men har lagt på meg 22 og 28kg i de andre svangerskapene og vet at jeg får det av til slutt. Er fremdeles mye kvalm og eneste som hjelper er å spise stort sett kontinuerlig! Vil heller være "feit" enn kvalm!!!!!!!!!! ;-)
 


Marlex skrev:
Fikk faktisk kjeft fra legen sist kontroll... Har lagt på meg 12 kg til nå (uke 27+ 6), og mer skal det bli!!!! :-S (184 høy, 72kg i utgp) Men har lagt på meg 22 og 28kg i de andre svangerskapene og vet at jeg får det av til slutt. Er fremdeles mye kvalm og eneste som hjelper er å spise stort sett kontinuerlig! Vil heller være "feit" enn kvalm!!!!!!!!!! ;-)


Kjeft av legen? Så profesjonelt av han da.... Man kjefter da ikke på voksne mennesker.
Litt redd for at noen innen helsevesenet bruker "normalen og læreboka" litt for slavisk i en del situasjoner. Ei venninne av meg er førstegangsgravid og veldig bevisst kostholdet sitt nå. Har litt å gå på fra før, og hadde i uke 27 gått opp 5 kg. Hun hadde spurt legen sin om det var en grei vektøkning, og hadde fått til svar at nå kunne hun jo passe seg litt.... Jaha, så vidt jeg vet er det akkurat det hun har gjort så langt. Jeg syns det er å gjøre folk litt mer bekymret for kiloene enn nødvendig da, altså. 

Jeg har ikke veid meg på ei lita stund nå, men har nok lagt på meg 12 kg jeg også (uke 26). Gikk sinnsykt mye opp under forrige graviditet og hadde mer enn nok fra før av, men ingen kjeftet på meg fordi - heldigvis. 
 


Bublan skrev:


Marlex skrev:
Fikk faktisk kjeft fra legen sist kontroll... Har lagt på meg 12 kg til nå (uke 27+ 6), og mer skal det bli!!!! :-S (184 høy, 72kg i utgp) Men har lagt på meg 22 og 28kg i de andre svangerskapene og vet at jeg får det av til slutt. Er fremdeles mye kvalm og eneste som hjelper er å spise stort sett kontinuerlig! Vil heller være "feit" enn kvalm!!!!!!!!!! ;-)


Kjeft av legen? Så profesjonelt av han da.... Man kjefter da ikke på voksne mennesker.
Litt redd for at noen innen helsevesenet bruker "normalen og læreboka" litt for slavisk i en del situasjoner. Ei venninne av meg er førstegangsgravid og veldig bevisst kostholdet sitt nå. Har litt å gå på fra før, og hadde i uke 27 gått opp 5 kg. Hun hadde spurt legen sin om det var en grei vektøkning, og hadde fått til svar at nå kunne hun jo passe seg litt.... Jaha, så vidt jeg vet er det akkurat det hun har gjort så langt. Jeg syns det er å gjøre folk litt mer bekymret for kiloene enn nødvendig da, altså. 

Jeg har ikke veid meg på ei lita stund nå, men har nok lagt på meg 12 kg jeg også (uke 26). Gikk sinnsykt mye opp under forrige graviditet og hadde mer enn nok fra før av, men ingen kjeftet på meg fordi - heldigvis. 



Ja, det var ikke min vanlige lege jeg var hos sist, for han var på ferie. "Du er visst litt for glad i det søte, ser jeg. Du går for raskt opp i vekt! Nå må du passe deg!" Koselig å høre.... Gadd ikke fortelle at jeg fremdeles jogger og går på fjellet hver uke. Jeg har funnet meg til rette med at sånn er jeg bare. Jeg legger mye på meg uansett og tenker at det får være mitt problem å bli kvitt det igjen;-) (Men må ærlig innrømme at det var ganske pinlig å bli snakka til på den måten:-P)
 
Back
Topp