vekt?

Lykka

Betatt av forumet
Har jo lest endel og hørt endel at man ikke legger på seg i starten. Men nå har jeg vitterligern snart lagt på meg et kilo. Og jeg har så oppblåst mage at jeg nesten ikke klarer å sitte i dongeri på jobb hele dagen.

Hvordan har dere det rundt dette? Er jeg unormal?
førstegangsgravid.. .og har et veldig kontrollartet forhold til vekt vanligvis. Gikk ned nærmere førti kilo for rundt 5 år siden... og passe på kosthold\trening fordi jeg ikke ville legge på meg kiloene igjen. Skjønner at jeg er gravid og alt det- skal legge på meg. Men er det ikke tidlig?

Er 9-3 på vei nå
 
Jeg føler at jeg legger på meg, og føler jeg har gjort det siden dag 1! hehe, veide meg hos legen på tirsdag og hun mente også at noe av vekten må ha kommet pga svangerskapet =) Har også myye luft i magen og klarer ikke å bruke trange bukser lenger, og jeg synes det er tidlig slik som deg! Jeg er bare 6-2!! hhehe =)
 
Forrige gang la jeg på meg det første ekstra kiloet rundt uke 18 (rakk å få 16 til). Denne gangen var jeg halvannet kilo tyngre før uke 6! Så det varierer tydeligvis veldig. Så lenge man er påpasselig med at man rører på seg og ikke overspiser i forhold til før graviditeten (og begrenser søtsakene), har man gjort det man kan. De kiloene som likevel kommer trenger babyen :)
 
Jeg har lagt på meg 2 kg til nå, spiser normalt og er 8+3.
Sist gang la jeg på meg 3 kg de tre første mnd, og la ikke mer på meg enn hva man skal i et svangerskap.
 
Det varierer jo veldig og alt er helt normalt. Kanskje du har fått god appetitt? Men et kilo kan være så mye. Om du er oppblåst, er du kanskje hard i magen også. Kanskje kiloet ligger der.. xP
 
Jeg har også gått opp et kilo, og buksene passer ikke over magen lengre.
Jeg er 8 uker på vei... ;)
 
Godt å høre at d er flere som meg da...   Må vel bare passe på å bevege seg nok- maten er stort sett som før. Bortsett fra at jeg småspiser mer for å ikke bli kvalm :)
 
hei :)
jeg føler meg og veldig oppblåst. og magen begynner å komme litt syns eg, en bul under navelen lissom. klarer ikke trekke den så langt inn.. veide meg den dagen jeg fant det ut, da var jeg vel 6 uker på vei.. og tror eg nærmer meg 1 kilo nå, skal veie i morgo ;) husker ikke nøyaktig gramma før jeg ble gravid..
men jeg har fått så utrolig ømme bryst! kan så vidt gå ned trapper uten at jeg må holde hendene over så de ikke hopper :P de har og blitt større allerede! syns det var tidlig jeg?? men alle legger vel på seg på ulike steder. er veldig spent på hvor mange kg som kommer etterhvert! er sulten nesten hele tiden og konstant trøtt..
 
Back
Topp