Vekt

fru lilla

Betatt av forumet
hei!!
er det flere her inne som fortsatt ikkje legger på seg?? eg har tatt av en kilo no den siste uka... Begynner nesten å lure på om eg ikkje er gravid lenger..

Har så smått begynt å legge på meg igjen, men mangler fortsatt ca 1 kilo på utgangspunktet. Gikk ned ca 4 kilo de første ukene. Jeg kjenner at kvalmen begynner å slippe taket, (bank i bordet), så de 2 siste ukene har vekten stabilisert seg og nå har jeg begynt å krype sakte oppover.

Ut i fra det jeg har lest, bør vi ikke gå ned så mye mer enn til uke 12, men dersom du fortsatt har en del kvalme og ikke får inn tilstrekkelig med mat, er det klart at vekten i hvertfall ikke går oppover. Fosteret tar uansett det den trenger fra deg, så i første omgang er det bare du som blir slapp og dårlig, lite energi. Om du ikke er veldig tynn i utgangspunktet, tror jeg bare du kan slappe av og ikke tenke så mye på vekten foreløpig. Forsøk å spise og drikke nok, så vil det nok snart snu. ;-)

så bra at kvalmen din begynner å avta no :) eg har ikkje vært plaga med kvalme engan eg så er ikkje det som gjør det, men tror kanskje eg generelt har litt mindre behov for mat..
Er absolutt ikkje tynn, heller omvendt, så det skal nok gå bra.. Syntes bare det er litt rart, men skal vel bare være glad for plutselig så kommer kiloene snikende 

Ligger på litt lavere enn utgangspuktet. Men begynte ikke å legge på meg før i uke 19-20 forrige gang, så krysser fingrene for det nu også. For kiloene kommer fort nok på mot slutten.

Jeg har gått ned i vekt.
Like normalt som å gå opp i starten :)

Trenger nok ikke engste deg :)

så greit å vite at eg ikke er alene, igrunn bare teit å væra bekymret for er jo bare to uker siden eg var på haukeland på ul og der så alt fint ut  men er en veldig bekymret person pga tidligere hendelse, så er redd for alt...

lagt på meg 300 gram siden forrige legebesøk, og sa ut ifra det og at magen til tider er oerraskende flat, så eg var sikker på at babyen hadde forsvunnet eller noe:P
Så lå litt lavt i terrenget her inne tilfelle, men vi hørte babyen klokkeklart igår! Deiligt! :-D
Så regner med det snart eksplodere :P vekta kommer uansett,hoho

Er ca. 14-15 uker på vei..har kanskje til nå lagt på meg 1.kg. Så du er ikke alene :) Tror det er normalt både og gå opp og ned i vekt i starten av svangerskapet. 

Æ har gådd ned et kilo æ, totalt.. Har ikke gådd opp i vekt. 
Men for min del e det bra, for æ ha rlitt fra før av.. Og har fådd beskjed om å unngå å gå for mye opp i vekt.. :) 

er det bare meg som har lagt på meg 4 kg...  jula satt sine spor gitt!

ei vennine la på seg 100gr i løpet av heile svangeskapet og fekk ei velskapt datter no nettopp, så baby'en får det den trenger sjøl om me ikkje legger på oss så masse:)) så rent praktisk så hadde ho gått ned 15kg i løpet av svangerskapet, pga liten matlyst:)
for min del, eg har lagt på meg litt, men vil helst ikkje holde så kontroll på det. dei kommer uansett det som kommer. er" heldig" og blir kvalm av sjokolade, så det redder nok meg virker det som ;))

ms.bonita skrev:
ei vennine la på seg 100gr i løpet av heile svangeskapet og fekk ei velskapt datter no nettopp, så baby'en får det den trenger sjøl om me ikkje legger på oss så masse:)) så rent praktisk så hadde ho gått ned 15kg i løpet av svangerskapet, pga liten matlyst:)
for min del, eg har lagt på meg litt, men vil helst ikkje holde så kontroll på det. dei kommer uansett det som kommer. er" heldig" og blir kvalm av sjokolade, så det redder nok meg virker det som ;))

jøss er det mulig, sku ønske det kunne vært meg, hadde virkelig trengt det.. 

Eg har bare gått ned siden eg blei gravid, gått ned fra 93 til 84 nå har jeg ikkje veid meg på 2 uker da

Halledussen! Tar alle av her? jeg bare legger på meg...... Årrrh! Jeg var 49kg men nå er jeg 55kg. Så 6kg opp her. Hvordan skal dette ende? Jeg er jo bare 15 uker.

Har lagt på meg ca 1,5kg til sammens her.
Men har også krympet inn generelt 3-7 cm rundt om på hele kroppen og da:)
Trener ganske hard styrke trening:)
Har Personlig Trener som måler å veier meg hver 14.dag. og følger treningen min tett:)

Sist gikk jeg opp etter 6 måneder med samme vek, nesten 60 kg så tror det er bedre å gå opp litt og litt enn sånn som skjedde med meg, var 66 kg og endte opp på utrolige 120kg:/ så var nesten dobbelt så stor sist, men dennegang startet jeg høyere, men vet at jeg må være forsiktig med mat dennegang;)

Har ikke veid meg på noen uker, men tror ikke jeg har lagt på meg. Veide meg sist ved 12 uker da var jeg det samme.

Jeg har gått ned 6 kg pga. kvalme og oppkast, hadde nok vært verre hadde jeg ikke stappet i meg mat. Den siste uken har jeg gått opp nesten 1 kg, så nå begynner det nok. Men foreløpig -5 kg og jeg har nok å ta av, så jeg tenker ikke på det. Babyen tar det den trenger, det har vært verre med meg som har hatt null energi.

Back
Topp