vekt - veie seg

Jippi

kommende tobarnsmor :)

Startvekt før graviditet 62,1kg
Vekt uke 14 66,2kg
Jeg har gått opp 4,1 kg på 14 uker..

Jeg synd det er veldig mye.
Magen har vokst litt..
Puppa har vokst mye, 2 størrelser faktisk. bruker 80DD nå.

Hvordan er det med dere??
Jeg føler at alle har gått ned og jeg gått opp... MYE.

Å, så bra det ikke bare er meg!

Begynte å blir bekymra da jeg så tråden om at alle har gått ned...
Jeg har gått opp ca det samme som deg. emoticon

Jeg er 13 uker og har gått opp 2 kg. Sist gang gikk jeg opp 10 kg, håper ikke det blir denne gangen.

Sistemann... skrev:

Godt det er fler av oss. Jeg ble glad når jeg leste innlegget ditt. :) Jeg ble også bekymret av å lese at alle hadde gått ned i vekt eller opp 200gram. Jeg skal til jordmor den 14 så det blir spennende å høre hva som er normalt. Har du vært mye kvalm og sånn, eller har du klart deg bra??

Unnimamma91 skrev:
Orker ikke tenke på vekt nå jeg! Blir bare såå deppa!

Jeg tenker på det, å blir deppa... Jeg har noe å lære av deg der :)

Cicci79 skrev:
Jeg er 13 uker og har gått opp 2 kg. Sist gang gikk jeg opp 10 kg, håper ikke det blir denne gangen.

10 kg på hele svangerskap eller på 13 uker?? Du er heldig som bare har gått opp 2 kg. * misunnelig*

Før graviditeten: 74,0 kg / BMI 23,9

Uke 8:      73,9 kg
Uke 10:    74,2 kg

Ligger vell rundt på det samme enda, men det kommer nok hehe....

Håper jeg ikke går opp sånn allllt for mye, er vell ikke før siste del av svangerskapet en går opp MYE???

Fru Trondrud, jeg syns ikke det var mye på 14 uker, må si at jeg misunner deg, fordi jeg har mistet 4 kg etter da jeg ble gravid :/ Hadde mild influensa i en uke. Jobber med å få i meg nok mat sånn at jeg kan gå opp igjen. Ikke lett med høy forbrenning. Ellers har magen min vokst litt og jeg ser gravid ut, og har gått opp i en bryststr, bruker 75DD. Uvant :)

Jeg har gått opp iallfall 3 kg, og er 12 + 2. Tror vektøkning har mye med formen å gjøre. Har ikke spydd i det hele tatt denne graviditeten, og da er det naturlig å gå fortere opp. Forrige graviditet tok jeg først av meg 7 kg grunnet 3 måneder med oppkast døgnet rundt, for så å legge på meg de 7 kg og 10 til i etterkant. 

fru trondrud skrev:

Sistemann... skrev:

Godt det er fler av oss. Jeg ble glad når jeg leste innlegget ditt. :) Jeg ble også bekymret av å lese at alle hadde gått ned i vekt eller opp 200gram. Jeg skal til jordmor den 14 så det blir spennende å høre hva som er normalt. Har du vært mye kvalm og sånn, eller har du klart deg bra??

Jeg har vært mer uggen enn kvalm, og har spist hele tiden for ikke å bli dårlig.. ikke så bra!

La oss satse på at vi legger på oss mindre utover fra nå!

For å øke sjansene mine, har jeg innført snopestopp frem til 1 januar.  emoticon

ååå.. du er super flink da.. ingen kos i jula engang??
 kanskje jeg også burde gjøre det....
frem til 3 desember først..
Starter i dag :)

En legger ofte på seg litt i starten, høyere næringsopptak, mer vann i kroppen, økt appetit, dårlig form så en beveger seg mindre. Det vil ikke si at en fortsetter like fort gjennom hele graviditeten, i andre trimester stabiliserer ofte ting seg og en får en gjevn vektoppgang. Jeg la på meg 0,5 kg. i uken i gjennomsnitt og gikk ned to kg de siste ukene så endte på +16 kg totalt, regner med noe slikt denne gangen og. Er høy, så er ikke mye for meg og de gikk rett av igjen.

Har ikke gått oppså mye tror jeg, nå vet jeg ikke helt hva jeg veide før jeg gravid da, men tror kanskje jeg bare har gått opp en kilo eller noe.
Når jeg var hos JM i uke 13 veide jeg 76,3, har ikke så lyst til å gå opp noe særlig så prøver å være streng mot meg selv, men blir en del snop i helgen.

Det er veldig bra hvis det stabiliserer seg, det hadde ikke gjort noe.. Godt å høre det fra andre når man ikke har peiling selv om hva som er normalt og hva som skjer..

Jeg er mer nervøs for å legge på meg 20 kg en for å føde...
håper også at jeg stopper på 16 kg tilslutt :)

Jeg la på meg 25 kg sist svangerskap... (Fra 60 kg til 85!) Mye stillesitting pga. bekkenløsning og kanskje litt i overkant mye trøstespising får ta skylden... Men hadde MYE vann i kroppen også. Så ut som en ballong eller en hval på slutten, -ikke noe pent syn.

Heldigvis gikk de fort av igjen! Jeg ammet, og den første mnd gikk jeg ned 15 kg. Resten "forsvant" i løpet av et år. Dvs. de siste to kiloene slet jeg litt med... De var helt vekke i juni i år. (Men da hadde jeg fått en del ekstra muskler også... skryte-skryte:)

Nå er det på`n igjen... Jeg har bestemt meg for å ikke legge på meg like mye denne gangen! Har heldigvis bare lagt på meg 1-2 kg nå... Men erfaringsmessig kommer de fleste kiloene mellom uke 20 - 35 hos meg... (sukk..)

Har gått opp 4-5 kg frem til nå. Vært mye kvalm og spist ofte, da kom kiloene fort.

Men har stått stille siden uke 10 da - så ikke gått opp noe mellom uke 10 og snart 13

Tror noen få kilo enten opp eller ned er veldig normalt, jeg.
Jeg har vært like heldig som sist og gått ned disse første 3 månedene. Det virker som det er det som skjer når jeg blir gravid.. Jeg spiser jevnlig og er nå lite kvalm, så ingenting tilsier at jeg skal fortsette å gå ned. Men jeg har gått ned 3,5 kg siden uke 8.

blir gøy å høre i desember og januar hvordan det går med vekta til oss alle :)

Har foressten ikke vekt hjemme når jeg tenker meg om....(har nettop flyttet inn til kjæresten og vekten ligger igjen hos mamma....) like greit å ikke ha den her, jeg er egentligg ikke så veldig bekymret for vektoppgang.

Back
Topp