vekt på katt

x1xBitzyh

Forumet er livet
er det mye for en "liten" katt å veie 4,2 kg?[8|] hun er ikke så ille stor, rett under normalen vil jeg tro så er ikke mye!.. fikk litt sjokk når vi skulle veie henne, for hun så jo egenltig ikke så tjukk ut[8|]

Aner ikke...
går det ikke an å søke på rasen og sjekke "rasestandarden" ?

mora er vanlig katt og fattern er rasekatt, ser ut som at hun er en vanlig katt bare med spesiell farge på pelsen og litt lengre hår enn vanlig[8|]

Men jeg kan se om jeg finder noe![:D]

ORIGINAL: *Gitte87*

ORIGINAL: blomsten min

er det mye for en "liten" katt å veie 4,2 kg?[8|] hun er ikke så ille stor, rett under normalen vil jeg tro så er ikke mye!.. fikk litt sjokk når vi skulle veie henne, for hun så jo egenltig ikke så tjukk ut[8|]

vi har en katt som veier 6 kg.. kastrert hannkatt[8D][8D]  (skal avlive han no snart[:(])
så trist[&o] hvorfor skal dere avlive han?

Svigers katt veier 5 kg, svææææær kar det![8D] Og kammeraten til svogeren min har en katt som slikka svigerfar på øret engang han hadde vinduet oppe i bilen... waaah[:o] men de er jo store i str.

ORIGINAL: Tinka og Noah

er den kastrert/sterilisert?
de har lett for å bli tjukke. du klemmer og kjenner om det er "overflødig hud" hvis du skjønner. det skal sitte fast, ikke henge liksom.

du kan bytte type for. royal canin har mye bra for.

katta kan ikke få flere barn nei[8D] i flere mnd gikk hun og var drit tynn og brått nå er hun tung. Hun hadde MYE hengehud etter å ha fått ungene, men nå er alt sammen strammet opp litt, slasker ikke mere[8D]

ORIGINAL: blomsten min

er den kastrert/sterilisert?
de har lett for å bli tjukke. du klemmer og kjenner om det er "overflødig hud" hvis du skjønner. det skal sitte fast, ikke henge liksom.

du kan bytte type for. royal canin har mye bra for.

katta kan ikke få flere barn nei[8D] i flere mnd gikk hun og var drit tynn og brått nå er hun tung. Hun hadde MYE hengehud etter å ha fått ungene, men nå er alt sammen strammet opp litt, slasker ikke mere[8D]

er den sterilisert blir den tykkere pga at den blir latere. nå vet ikke jeg hvor stor katten er eller rase.
ut fra hva jeg har kjent er det målene på vanlig huskatt (bare litt mindre), bare litt mindre siden hun ikke fikk nok nærlig da hun var liten.. tenker vi fikk henne da hun var rundt 9-12 uker og da så hun ut som hun var 6 uker[&:].

ORIGINAL: Rosa sitron

Vekt på katter kan variere MYE. Jeg/den nærmeste familien min har hatt katter på alt fra 2-3 til nesten 10 kilo, hehe.. Har vel endel å si hvilken rase de er, om de er huskatter eller skogkatter f.eks. og hvilken beinbygning de har. Synes ikke 4,2 kilo høres så mye ut i hvert fall [:)]
hun er som sagt liten, ungene hennes som er 5 mnd nå begynner å bli litt større enn henne nå, de er hankatter da.

Back
Topp