Vekt/overvekt

missoz

Elsker forumet
Jeg hadde vel en BMI på ca 29 før jeg ble gravid.
Til nå har jeg lagt på meg ca 5kg.
Jeg har tidligere gått ned 30kg og er livredd for å skulle legge på meg dette igjen.

Sliter veldig med å spise nå, alt jeg ønsker meg nå er mat jeg ikke burde spise.... så jeg spiser nå litt av det jeg ikke burde for jeg kaster nesten opp ved tanken av det jeg burde spise.....

Har du vært overvektig ved tidligere svangerskap? la du på deg mye?

Har vært overvektig i alle min svangerskap, men ikkje lagt på meg mer enn 7 kg. Og har gått opp et kg nå.

Jeg var overvektig med førstemann, gikk da ned 6-7 kg.
Overvektig denne gangen også, men veide 10 kg mindre da jeg ble gravid enn med førstemann, har foreløpig gått ned 4 kg.
Går absolutt ikke bevisst inn for å slanke meg, men spiser nok litt sunnere, og har tydeligvis en kropp som bruker mye av det som er å tære på når jeg er gravid. Har nok å ta av, så ingen fare her i gården i hvert fall.

Jeg gikk ned 16 kg for 2 år siden, har holdt vekta stabil siden. Har også bmi på 29, har til nå lagt på meg 2 kg. Jeg har ikke noen erfaringer å dele, men kjenner på de samme følelsene som deg. Er veldig redd for å bli overvektig igjen etter endt svangerskap. Jeg også har bare lyst på nei-mat, så jeg må begrense inntaket. Ikke så lett. Dessuten er det så glatt ute at det ikke er noe kjekt å gå tur heller!

Jeg var overvektig sist, gikk opp 19 kg..
Denne gangen er startvekta 10 kg mer enn sist, så jordmor er hissig på glukosebelastningen...
Jeg tar det med ro og lever som vanlig :)
Nå tror jeg bmi'en min var 31 eller no...

Jeg var overvektig i alle svangerskap men verst denne gangen for pga hormon ubalanse la jeg på meg nesten 15 kg før jeg ble gravid nå.
Første gang la jeg på meg 22 kg pga kraftig bekkenløsning kunne nesten ikke gå så ble sittende. Og med nummer to la jeg på meg 12 kg. 
Til nå har jeg lagt på meg ca 1 kg til nå. Så kryyser fingrene på at det ikke blir mye.

Jeg har vært overvektig ved tidligere svangerskap. Da jeg ble gravid med datteren min i 2005 så veide jeg 95 kg. Jeg gikk opp 20 kg, men raste ned 22 kg ganske fort etter jeg fødte.
Men man må være litt var på hva man spiser, og det gjelder om man er overvektig eller ei. Om man spiser mye junk og andre ting, så legger man jo på seg, som ikke går vekk "naturlig" etter fødsel.
Det er bare å spise normal kost, regelmessig osv. Går nok bra skal du se :)
Selv har jeg gått opp 500 g denne gangen, men har hatt veldig dårlig matlyst.

jeg har vel en bmi på vel 28-29 el no. HAr fortsatt 4-5 kilo igjen fra forrige svangerskap. Til nå lagt på meg enda en kilo.
Tok dette opp med legen min sist og fikk høre at han fint ville se at jeg la på meg 10 kilo, og det gjorde jg. Det ble vel 15-16 til slutt...

Håper jeg ikke går over det som var sist iallefall. Jeg slapp unna strekkmerker og hadde et normalt svangerskap uten komplikasjoner og en normal fødsel på 6 1/2 time etter vannavgang..

Så det er bare å bevege seg, som jeg gjorde sist, og holde seg på jobb fram til fødselspermen starter. Det er målet mitt..

jeg var overvektig før jeg ble gravid med den kommende storebror og la på meg 10 kg. jeg er fortsatt overvektig og har denne gang tatt av 7 kg. og håper egentlig d fortsetter å gå ned så lenge lillebrøster har d bra i magen. jeg spiser normalt og sunt, drikker mye vann. når denne bebisen er ute og ammingen er avsluttet blir d nok mer "hard" slanking. (håper ammingen fungerer denne gang)

Jeg veide 91 kilo før forrige svangerskap. La på meg 18 kilo, men de rasa av etter fødselen. Nå har jeg samme utgangspunkt som sist. Jeg er ikke bekymret for å gå opp mye for de forsvinner igjen så lenge en spiser variert og sundt. Noen går ned i svangerskapet, men de fleste går opp. ;-) Jeg har heller ikke alltid lyst på det som er sundt. Her om dagen fikk jeg for meg at jeg ville ha spaggetti rimini. Det smakte kjeeempegodt! Boksemat er noe jeg til vanlig skyr som pesten. Rart hva hormonene gjør med oss.. ;-)

Jeg veide 80 kg forrige svangerskap...la på meg 27 kg(veldig mye vann i kroppen på slutten) gikk ned igjen 17....har igjen 10 kg fra sist gang...og har alt lagt på meg 3 kg..så litt bekymra er man jo:P men prøver å spise sundt og regelmessing men ikke altid så lett å styre unna sin lyster;)

var overvektig sist svangerskap og la på meg 30 kg.. å jeg som akkurat hadde gått ned 20 kg så var det litt surt. er fortsatt overvektig og starter nå der jeg avslutta forrige svangerskap så blir en del glukosebelastninger på meg denne gang og. Jeg spiser vanlig kost og styrer unna for mye godteri. Jeg er av den oppfatning at man kan spise alt, bare begrense seg litt... jeg sliter med det å begrense seg litt :p MEN.. etter denne graviditeten er det ingen bønn.. da skal vekta ned, okke som.. men har ikke planer om fler barn heller etter denne

Back
Topp