Vekt: opp eller ned?

men hvorfor er dere så redde for og god opp i vekt , og syntes det er dumt dere har gått opp ? det er HELT NORMALT og legge på seg når man er gravid, det er også meningen at man skal legge på seg når man er gravid.. Fosteret, morkaken, vannet, blodet, +++++ veier faktisk ! og at man har gått opp 1-2-3-4-5 kilo i uka 15 ? det er ikke så farlig og ganske vanelig =)

men hvorfor er dere så redde for og god opp i vekt , og syntes det er dumt dere har gått opp ? det er HELT NORMALT og legge på seg når man er gravid, det er også meningen at man skal legge på seg når man er gravid.. Fosteret, morkaken, vannet, blodet, +++++ veier faktisk ! og at man har gått opp 1-2-3-4-5 kilo i uka 15 ? det er ikke så farlig og ganske vanelig =)

Jeg kan bare svare for meg selv: jeg startet denne tråden, og det var ikke fordi jeg var redd for å gå opp i vekt. Snarere tvert i mot. Jeg ville høre hvor vanlig det var å gå ned først. Du har helt rett i at det er normalt å gå opp i vekt og at man SKAL gå opp i vekt i svangerskapet. Men jeg tror også det er helt normalt at noen bekymrer seg for å gå opp for mye. Jeg gikk opp mye i mine to første svangerskap og gikk ikke ned igjen mye etterpå. På grunn av det skal jeg prøve å være litt mer bevisst på å spise sunt denne gangen.

Uke 15 i morra... Jeg har gått ned 3 kg, men magen har blitt større... Jeg prøver absolutt ikke å IKKE legge på meg, jeg spiser det jeg har lyst på til jeg blir mett... Men lever nok en god del sunnere nå som jeg ikke drikker vin i helgene. Uten vin har jeg også mindre lyst på potetgull. Er spent på når det snur... :-)

i første trimester er det egentlig ingen grunn til å gå opp i vekt, alt inni der veier bare noen få 100 gram. Så jeg som har lagt på meg nå 5,8 kilo i uke 13 har nesten bare lagt på meg fett av å måtte kontrollere kvalmen med mat. Siden jeg har gått opp så mye i starten har jeg ikke samme gode utgangspunktet for å holde meg innenfor normal vekoppgang til slutt i svangerskapet. Jeg gikk opp 12 kilo med begge, nå ligger jeg an til å komme langt over dette. Mange kilo medfører flere plager, svangerskapet blir tyngre og det blir en tyngre jobb å komme tilbake etter fødselen.

Jeg er absolutt ikke der at jeg kommer til å begrense meg fremover, kommer til å spise akkurat som jeg ønsker. Men det er trist at jeg ligger an til å blir større denne gangen. Med #2 hadde jeg nesten ikke gått noe opp i vekt på dette tidspunktet og jeg merker allerede at kroppen synes det begynner å bli tungt. Så derfor er jeg både trist og redd, fordi jeg er så sliten nå kan jeg bare forestille meg hvor sliten jeg er hvis denne raske vektoppgangen fortsetter i 27 uker til.

Gått opp 3 kilo, mitt første svangerskap. Har ikke vært kvalm en dag så har spist og oppført meg som normalt, men virker som kroppen nå sparer på alt jeg spiser istedenfor å brenne det av igjen som den har gjort før

Jeg tørr faktisk ikke å veie meg. Har aldri hatt noe godt forhold til kroppen min.

Jeg er normal vektig, men sist jeg veide meg så hadde jeg gått opp ca 5 kg. Er i uke 16 nå.

Tenker at jeg skal prøve å holde meg unna godteri i ukedagene og holde meg i bevegelse :) det for være godt nok .

16 uker og har gått ned 4 kg. Stresser ikke med vekten, og tenker at kg kommer etterhvert :-)

Gått opp 4 kg. Helt sikker på at 90% av det er puppene! Gått opp fra C til E allerede! De er digre! :woot::laughing002

Jeg veier 6 kg mindre enn før jeg ble gravid, var -7 kg men har sakte gått opp den ene kiloen siden kvalmen forsvant.. Jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme så har knapt fått I meg annet en iskaldt vann de første mnd :/ det har vært grusomt! Men jeg har noen kg til gode fra forrige svangerskap, så det er ingen som tar skade av vektnedgangen :)

Er forresten 16+4 :)

Jeg er normalt tynn og veier det samme som før graviditeten. Er i uke 15+2. Kroppen ber konstant om mat og jeg spiser masse. Magen vokser. Litt bekymret men satser på at vektøkning kommer snart

Er 15+1 og vekta er fortsatt lik som før graviditeten. Det kommer vel når det kommer tenker jeg, jeg spiser jo og magen har begynt å vokse :)

Fremdeles -1 da jeg veide meg 13+0. Ny veiing på lørdag, 14+0. Regner m d er snudd nå og vekten begynner p krype riktig vei :)

Obs, -0,5... Totalt -1,5 Spiser mye, men drikker jo ikke øl og slikt og trener...

Ligger fortsatt på -2 kg. Er 18+6 :-) håper jeg går opp mer snart siden jeg ikke har så mye å gå på

Back
Topp