Vekt: opp eller ned?

Litamor1107

Forelsket i forumet
Har dere gått opp eller ned i vekt så langt? Når begynte dere i så fall å gå opp? Regner med at det er STORE forskjeller her, men spennende å høre:)
Husker at med førstemann var jeg veldig tynn og gikk ikke opp noe de første 12 ukene. Husker ikke så godt med nr to. Men gikk opp MYE resten av de andre to svangerskapene. Denne gangen gikk jeg tidlig ned 1,5 kg pga kvalme og har enda ikke gått opp igjen. Er 10+2 i dag.

Gått opp 0,5 kilo og er 8+6. Har nok kanskje kost meg litt for mye etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Mye hormoner og myyyye søtsug. :))

Har sikkert gått opp, men vil ikke veie meg enda ;-) er stor i utgangspunktet, så vil prøve unngå gå mye opp.

Jeg vil også prøve å unngå stor vektøkning denne gangen. Var nesten undervektig før første, men nå har jeg BMI som overvektig. Klarte aldri å gå ned særlig mye etter de første to:(
Men det er jaggu ikke lett! Har lyst på mye usunt selv om jeg er kvalm:D

Gikk ned ca 2 pga spying og kvalme og manglende matlyst. Etter jeg slutta å spy gikk jeg tilbake til utgangspunktet og tror jeg ligger der ennå. Er helt i grenseland for å måtte ta glucosetest så trenger ikke akkurat å legge så mye på meg

10+5 gått ned 1 kg, men har litt å ta av :p har vært mye kvalm, spydd litt og ikke hatt noe særlig matlyst :(

Gått ned et par kilo. Aner ikke hvorfor, har ikke kastet opp eller noe. Menmen, regner med jeg kommer til å gå opp. Gikk opp 15-20 kg med eldste og gikk ned igjen rett etter fødsel, så jeg er ikke bekymret.

Jeg har gått opp. Har ikke veid meg i det siste, men vet det. Har hatt en enorm apetitt og min måte å overleve kvalmen og slitenheten på har vært å spise. Når jeg ikke har kastet opp en eneste gang så blir det en del i overskudd, og pga slitenhet og blødninger har det blitt lite trening.

Satser på å kunne jevne ut kurven med å gå tilbake til en fornuftig middels lavkarbo/grovkarbo når jeg føler meg bedre. :)

Gikk ned ca 2 pga spying og kvalme og manglende matlyst. Etter jeg slutta å spy gikk jeg tilbake til utgangspunktet og tror jeg ligger der ennå. Er helt i grenseland for å måtte ta glucosetest så trenger ikke akkurat å legge så mye på meg
Når må man ta glucotest?:)

Jeg har gått opp 1kg og er 8+4. Har slitt fryktelig med dårlig matlyst og er liten i utgangspunktet. Håper på å snart være tilbake på mitt normale kaloriinntak eller at det økes enda mer. :-)

Jeg har noen kilo for mye i utgangspunket, så jeg håper nesten at jeg har gått litt ned i vekt. Har vært kvalm og kastet opp siden uke 7, og hatt minimalt med matlyst. Men igjen så har jeg vært mye på sofaen disse ukene.

Jeg har gått opp 2kg :D sånn er det. Ikke kvalm, spiser normalt men vann, hormoner og den lille vil jo gi en vektøkning selv når alt ellers er som før. Forventer å gå opp noen kg til men er ikke urolig av den grunn :)

Regner med jeg har gått opp:P har ikke vekt hjemme, så aner ikke. Men har spist masse godis de siste to ukene etter kvalmen avtok-.-

Tør ikke veie meg lengre! :O Iallefall 3 kilo opp :( Første gang gikk jeg sakt men sikkert opp hele veien, andre gangen la jeg på meg like mye, men la på meg helst i slutten. Tror jeg gikk ned i starten. Vi flyttet nedover i Europa da, så fikk ikke veid meg. Jeg gikk ned i meg selv i andre svangerskap. Denne gangen går jeg bare opp, kjapt! Og overalt!! Magen er enorm og jeg har fått et ekstra spekklag :( :O

Back
Topp