Vekt og matlyst

x1xnore

Andre møte med forumet
Jeg har alltid fått høre at man som gravid vil få stor apetitt på mat. Dette stemmer ikke helt for meg, heller tvert i mot. Jeg har mindre matlyst enn før og orker faktisk mindre mat nå enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid. Jeg er nå 22 uker på vei og har kun lagt på meg det jeg tok av meg pga kvalmen det første trimesteret (3 kg). Har altså ikke passert vekta jeg hadde før jeg ble gravid. Har likevel fått "gravidmage". Er det noen andre som har det på samme måte? Hvor mye hadde dere ca lagt på dere i 22 uke? Er bare litt nyskjerrig, vet jo at dette er veldig individuelt... (Regner med at vekta vil øke godt på i ukene framover nå..).

Heihei!
Æ kan skriv under på at man kan få stor apetitt på mat under graviditeten ja..[:D] Gjør mæ ingenting, for æ har bestandig vært ganske så tynn.. Har til nu lagt på mæ ca 25kg trur æ.. I uke 22 hadde æ bare lagt på mæ 8kg.. (e i uke 34 nu). Over en litn periode på 11 daga, så la æ på mæ 6 kg..ska litt t for å få d til[;)]

Så d e vælldi forskjellig ka folk lægg på sæ.. E jo vanlig me ca 8-14 kg iløpet a svangerskapet. E godt fornøyd me mine 25 kg, og håpe æ klare å holde på nån a dæm ætter fødseln [:)]

heisann...
det med mat vaner osv. variere fra graviditet til graviditet...det er mange som ikke har mat lyst i det hele tatt..det hadde ikke jeg i begynnelsen,men nå har det kommet seg igjen....så lenge du ikke går ned for mye under svangerskapet så skal det ikke være noe farlig...ta litt vitaminer om dagen... så får du iallefall i deg noe...
lykke til.
klem[;)]

Jeg er 16uker på vei, jeg begynte, da jeg kom hjem på ferie, for en måned siden, så fikk jeg stoooor appetit, sulten hele tiden, selv om jeg spiste.. Men nå, har det roet seg igjen. Selvfølgeli har broren min ødelagt vekta da, så jeg får ikke veid meg,pga at jeg ikke fikk vite det før noen få dager siden, men jeg tror heller ikke jeg har lagt på meg noe særli. Kanskje to-tre kilo. tror jeg veier rundt 63kilo nå..Håper jeg ikke går så mye opp i vekt, men.. :) Får vel ta det som kommer:)

Hei! Jeg er 28 uker på vei og opplever akkurat det samme som deg. Jeg har ikke spesielt lyst på mat, og spiser ikke mer enn jeg gjorde før. Det eneste det har blitt mere av er frukt - og det er jo bare positivt. Selv om dette har magen vokst masse og alt ser helt normalt ut. Jeg har bare lagt på meg det som jeg tok av under de tre første månedene med kvalme jeg også.
Jordmor sier det ikke er noen fare, jeg skal bare passe på at jeg ikke blir slapp eller sliten - da må jeg nok spise litt mer.
Ikke bekymre deg du[;)]
Hilsen Lykkemor

Hei. Tror dette er ganske forskjellig. Jeg har lagt på meg ca 3 kg siden 12 ukers kontrollen. Nå er jeg 16+4. Og mage??? Tjaaa en pølse som begynner å stramme seg har jeg da! Er det noen som har fått veldig mye større bryster? Tror nesten at 1,5 kg av det jeg har lagt på meg ligger der! Hehehe.
Klem [:D]

Jeg var akkuratt sånn som deg da jeg gikk gravid,men vekten kommer nokk nå på slutten skal du se[:)]

Hei! Jeg la ikke på meg mer enn 1 kg før jeg passerte 20 uke, og da skal jeg si deg at kiloene kom fort! Har gått opp 23 kg hittil og er 38 uker på veg. Jeg spiser akkurat like mye som da jeg ble gravid, eneste forskjellen er at jeg ikke får trent så mye som jeg gjorde (rettere sagt ingen ting! Har vært plaget med kynnere så jeg har nesten ikke kunnet gått tur engang). Har innsett at kiloene kommer uansett hva man gjør, man skal i hvertfall ikke sulte seg for å unngå dem. Men greit å bytte ut brusen med vann, må "avvennes" med brusen før man skal amme uansett [:D]

Hej! Er 21 uger på vej og har indtil nu bare lagt på mig knapt 2 kilo. Spiser stort set som før jeg blev gravid men drikker meget mere vand! Vigtigt i sommervarmen[:D]

Off,jeg er også så fæl til å glemme å drikke,men blir ikke "påminnet" om det før det svir når jeg tisser og det er mørkmørk farge på det [:'(]

Æ ha heller ikke mærka nå my i forhold te matlyst, å "må-ha-ting" Alt e liksom som de va før æ vart gravid, bortsett fra at æ ikke klare så my om gangen. HAr egentli minde søtsug no enn før æ vart gravid.Har lagt på mæ 6 kg fram te no- e i uke 32 no. Træne ein del da, sykle å går, å e i fin form ellers. De har vel litt å sei de å.

jeg er sulten hele tiden ,men jeg er av og til i en slik rar form at jeg ikke greier å spise så mye for da :) (har vært litt oftere i d siste )

Det er ingen fare om du ikke legger på deg så mye... Dersom du spiser "normalt" og er forholdsvis i bra form. Jeg la på meg bare 4kg (!) i forrige svangerskap, og det var ingen fare sa legen min.
Babyen tar det den trenger! Dette med vekt er så utroooolig forskjellig at jeg vet ikke hva man kan kalle "normalt" ??!! Bare man er frisk og i bra form er vell det det viktigeste! =)

Heldiggrisen hvis du bare la på deg 4 kg! Jeg gruer meg til rett etter fødselen fordi jeg har gått opp såpass mye i vekt, er så redd for at jeg ikke skal få det av meg igjen.... Gleder meg til å begynne å trene igjen, driver med kontaktidrett så det har det ikke blitt noe av siden før jul. Ikke rart kiloene sniker seg på da, selv om man går turer og slikt! Håper amminga kommer til å gå greit også, det hjelper vel på overflødige kilo det og! Etter fødselen blir det nok no more godteri på meg ja!!! [:D]

Det er jo som du sier Chill24 at babyen tar den næringa den trenger uansett hvor mye du legger på deg. Jeg ville vært mange av kiloene mine foruten, men det ser det ikke ut til at man styrer så mye over sjøl.

Jøss Har dere ikke lagt på dere mer? Leser om mange her inne som har lagt på seg under 5kg( til og med 2kg?) når de er rundt noen og tjue uke
Hmm... Nå ble jeg missundlig, hehe.

Jeg har gått opp 10kg jeg, snufs. Litt for mye kanksje? Men jeg prøver jo så godt jeg kan å spise sunt da, men ikke så lett. Jeg har også vært vedlig heldig med kvalmen, så heldig at jeg ikke har opdaget den en gang, Så jeg håper at det er litt forskjell der. Hadde jeg vært kvalm og kastet opp hadde nok ikke jeg lagt på meg så mye, eller?

Så er det noen som har noen råd å komme med, for å ikke legge på seg 30kg for mye?

Målet mitt blir vel å ikke legge mer på meg enn du gjorde i ditt forrige svangerskap, -jeg vil ikke over hundre kilo [&:]

Men uansett hvor mye jeg legger på meg så vet jeg at mannen min elsker meg og synes at jeg er deilig slik jeg er!
[:D] Verdens beste mann jeg har![:D]

Jeg kan ikke komme med så mange gode råd akkurat! Er i uke 40 nå og har gått opp 22 kg. Men jeg var igrunnen ganske lita da jeg ble gravid, så noen ekstra kilo etter fødselen tror jeg nok at jeg skal kunne tåle (ihvertfall i et par mnd).
Er jo ikke sikkert du legger på deg så mye på slutten vet du Hege23, ingen som er like! Ingen vits i å ta sorgene på forskudd. Jeg veit med meg sjøl at jeg har vært litt for "snill" med meg selv når det gjelder godterier og slikt, er nok for det meste det man kan kontrollere selv.
Ellers så er det jo forskjell fra person til person hvor mye vann vi lagrer i kroppen, og nå om sommeren kommer det nok på noen "vann- kilo" også. Så slapp av!!!! [:D]

Ellers enig med deg Fiorelina; mannfolka får ta oss slik som vi er [:D] Og det tror jeg nok de aller fleste gjør også [;)] Samboeren min har også blitt "gravid". Hehe [;)]

Det er ikke to inni der da??? [:D] Hehe, neida.En får trøste seg med at mesteparten blir borte de dagene man er på sykehuset, så får en bare håpe og be om at man får en sulten baby som klarer å forsyne seg godt av brystet [:D]

Jeg har ikke gått opp noe i kilo, men alle buksene mine er trange og jeg føler meg skikkelig oppblåst og pløsete[&:]
Men nå er kvalmen betydelig mindre og jeg kjenner virkelig at matlysten har kommet tilbake. De siste ukene har jeg vært så uggen at jeg ikke har syntes at noe smakte godt, men jeg har likevel spist hver tredje time for å redusere kvalmen.[:'(]
Men nå fremover kan jeg vel regne med at jeg legger litt på meg?

Back
Topp