Vekt og mageomkrets

Gloriaa

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er nysgjerrig på hvordan andre vokser og spirer :) Kan denne tråden inspirere til å skrive et innlegg?  



Før vekt: 68kg
uke 27: 78kg
Omkrets rett under navle før: 88cm
Nå: 98cm

Jeg syns det er gøy å følge med på magen, vekta er det verre med 
 
Uke 0. Startvekt 63,..................................................................................................................................... Uke 27 Vekt nå 73 eller mer ...................................................................................................................................................................... Uke 27 Mål rundt magen 110cm
 
Uff ikke bra å være så dårlig! Jeg var å kvalm og hadde bitte litt oppkast, men ikke noe som gjorde at kg raste av kan du si... 
 
Vekt uke 13 +2kg fra startvekt, uke 24 +4.5kg fra startvekt. Magen målte jeg ikke, men har alltid vært rundt 90cm over navlen. Nå i uke 26 er jeg 106cm. Så her vokser det godt :)
 
Lagt på meg 2 kg, og måler ikke rundt.
 
Jeg har gått opp 8,5 kg, er straks uke 26.

Magemål før jeg ble gravid, aner ikke, men jeg hadde hvertfall en midje 

Nå er magen: ca. 99,5 cm på det tykkeste...
 
10 kg opp !!
magemål aner jeg ikke, men symfysemålet lå godt over normalen emoticon

Er nr 3 dette så trøster meg med det 

Er forresten 27+5
 
Vekt før svangerskapet: 55 kg. Vekt nå: 61 kg. Mageomkrets før svangerskap 86 cm. Mageomkrets nå: 102 cm
 
Har gått opp nesten 9 kg fra startvekt (Er 26+1) Magemålet før graviditeten var rundt 84 tror jeg.. og NÅ....... *trommevirvel*... er det 114  Så magen vokser riiimelig bra kan en si ;)
 
Mitt symfysemål er også over normalen og gjennomsnittet! Jeg skal til jordmor i morgen, så blir spennende å se om det fremdeles ligger over - jeg antar det! Å det betyr: stor baby eller mye forstervann?

Vekta øker stadig, men føler meg ikke tykk, men bør kanskje det med godt og vell 10 kg ekstra....skjønner ikke helt hvor de har lagt seg... 
 


Snodig skrev:
Jeg har gått opp 8,5 kg, er straks uke 26.

Magemål før jeg ble gravid, aner ikke, men jeg hadde hvertfall en midje 

Nå er magen: ca. 99,5 cm på det tykkeste...


Hjelpes! Magen har vokst skikkelig på 2 dager, er nå oppe i 102 cm, og 9 kilo, hvor skal dette ende??
 
Er fare for at vi vokser endel til de neste ukene :D

Jeg var fremdeles akkurat over normalen på symfysemålet. Spurte om æ trengte ny UL for å se om det var stor baby, men ikke ennå..
 
102 rundt magen. Vet ikke hva jeg var før svangerskap, men tipper rundt 85. Sist jeg veide meg så hadde jeg gått opp i overkant av seks kg. Ei uke siden så skal komme meg på vekta igjen snart.
 
Uke 34 nå :) Nærmer seg....

Start: 68kg og 88 cm
Nå: 82 kg og 103 cm

Gleder meg til hun kommer :)
 


*2 prinsesser & en spire* skrev:
Jeg har gått ned 10 kg dette svangerskapet pga kvalme og oppkast. 2 av kg er kommet på igjen men er fremdeles minus 8 kg... 
Har ikke målt magen.

Uke 32:
Minus 6 kg...
 
Mine mageomkrets er hele 115 (var vel ca 80-85 før jeg ble gravid?) på uke 29...
Venter tvillinger og er like stor som jeg var i uke 40 med nr 1...Her vil nok vekt og magemål bare øke i voldsom fart videre ;)
 
Back
Topp