Vekt og Kropp..

Ametyst83

2005♡2011♡2023
Tilgangsansvarlig
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Fastelavnsbollene 2026
Jeg er mye rundt og sniker på de andre termin forumene her og merker at noen steder så er dem så utrolig opptatt av vekt. hvor mye dem har gått opp og strekk merker osv.. altså jeg personlig syntes det er litt fjolete etter som når du er gravid så hører jo det med. det er jo normalt at man skal legge på seg alt mellom 15-30 kg.. og jeg får liksom inntryk av at det er en feil ting.
hva syntes dere?

Tenker ikke så mye over vekta jeg igrunn - når man er gravid så er det helt naturlig og nødvendig at man går litt opp i vekt.

Kan jo hende at de som skriver slike tråder er ganske overvektige, og redd for å gå opp mange, mange kilo ekstra... Skjønner igrunn at de ikke vil det..

Samtidig vet jeg at mange overvektige går litt ned i svangerskapet.. hvertfall skjedd hos de jeg kjenner[:)]

Uansett er jeg veldig glad jeg ikke er så innmari opptatt av det selv[:)]

ved gravidtet så er det mye som blir fort fjollete, men som er helt normalt.
tenker lite på vekten egentlig. har ikke noen "grunn" for det.

Tenker litt på det, men ikke no veldig hysterisk nei... 

Har tenkt litt på det, vil jo helst ikke legge på meg veldig mye mer enn nødvendig, men herlighet, jeg er gravid.. Det er meningen at jeg skal legge på meg en del[:)]

Intet hysteri her. Men jeg håper på at alt jeg legger på meg blir borte igjen etter fødsel. Drømte her en natt at jeg hadde gått opp 30kg i slutten av svangerskapet... Var vel mer et mareritt enn en drøm. 164cm og 95 kg O.o. Skrekk og gru, håper det ikke går sååå langt!=P

jeg bryr meg overhode ikke over vekten, men av erfaring er jeg glad at jeg ikke legger på meg så mye enda, for jeg vet at med min diagnose blir det en del på slutten, som er veldig tungt for kroppen. Og fordi jeg er overvektig i utgangspunktet prøver jeg å ikke frotse for mye

Jeg bekymrer meg ikke,men forstår godt at fok er fortvilet hvis de har lagt på seg 30 kg. Mulig det er normalt,men det er ikke bra. Tror nok at man angrer veldig på det når barnet er ute og det tar evigheter før man får på seg klærne sine igjen.
Og ikke minst blir det utrolig tungt å være gravid da,hvis man skal drasse på alle de ekstra kiloene.

Joda er enig i at enkelte kan være litt hysteriske. Dem reagerer på den minste ting som dukker opp i svangerskapet. Men jeg har aldri vært av den typen som går opp bare noen kg for så å gå dem av ei uke etter fødselen. Her i gården så raser vekten opp samme om jeg spiser salat eller vanlig mat. Det er nokså frustrerende for man vet hvilken jobb som venter etter fødselen i tillegg til baby med eller uten magevondt og amming osv. Det er heller ikke noe kjekt å ikke kunne gjøre så mye med det, bare se at mnd for mnd så stiger vekten og kroppen eser ut. Selvfølgelig er det verdt det. Ellers hadde jeg aldri gjort det 4 ganger. Men syns det var litt drøyt å kalle det fjollete når det kan få enorme konsekvenser hvis man ikke passer vekten i ett svangerskap.

Men det finnes jo mange som sørger over små ting, det syns jeg er fjollete for klart kroppen forandrer seg. Den kommer aldri til å bli den samme igjen.

ORIGINAL: tone86

Tenker litt på det, men ikke no veldig hysterisk nei... 

Det er klart man tenker på slike ting. Husker mine første strekkmerker under forrige svangerskap tok noen mnd før jeg klarte å godta dem[&o]. Det er jo en vidunderlig ting å være gravid, men det er jo fremdeles din egen kropp det er snakk om. Synes det er lov å synes det er litt ekkelt når kroppen forandrer seg å klage litt. 

ORIGINAL: elipeli

Elsker å gå gravid å tenker ikke så veldig mye over vekten selv. Men jeg har ei storesøster som tenker på den for meg. Hun minner meg stadig om hvor EKSTREEEEEMT stor jeg ble forrige gang jeg gikk gravid. Selv veide hun 56 kg som høygravid og hadde flat mage. Dust! Sorry, måtte bare få det ut [:'(]. 

Freak of nature[8D]

Tenker ikke såå mye på det,
tenker mest på at jeg ikke skal bruke graviditeten som unnskyldning
for å ete masse drit og godteri,
å det at man "spiser for to" osv,
er mere opptatt av å spise normalt å få i meg sunn mat og variert kost,
går jeg opp 15 kilo så er det da så mye som kroppen min har behov
for å legge på seg, å slik er det bare ;)

Den største befrielsen var egentlig å putte på seg ei mammabukse[;)] Er riiimelig stor fra før av, og var såå lei bukser som stramma!! Og det å få rulla mammabuksa over magen var så befriende at jeg nesten følte meg litt mindre etterpå!![8D]
Jeg tenker ikke mye over det, jeg bare håper jeg går ned endel etter svangerskapet![:)]

ORIGINAL: maltesers

Den største befrielsen var egentlig å putte på seg ei mammabukse[;)] Er riiimelig stor fra før av, og var såå lei bukser som stramma!! Og det å få rulla mammabuksa over magen var så befriende at jeg nesten følte meg litt mindre etterpå!![8D]
Jeg tenker ikke mye over det, jeg bare håper jeg går ned endel etter svangerskapet![:)]

Mammabukser er en gave sendt fra himmelen<3. De er fantastiske. Jeg elsker mammabuksene mine! Skal gifte meg med dem, sy dem fast i huden og aldri ta dem av. Greit, jeg overdriver! Men gud, så godt det er å ha de på seg! Og joggebukser<3

Jeg kan innrømme at jeg tenker litt på vekta, men ikke noe hysteri.. La ikke på meg så mye med de to andre, og tenker på at kiloene skal jo av igjen etterpå:) Så vil helst ikke opp så altfor mye...MEN.... d vil tiden vise om 6 mnd til [:D]

ORIGINAL: vilbli3

Tenker ikke såå mye på det,
tenker mest på at jeg ikke skal bruke graviditeten som unnskyldning
for å ete masse drit og godteri,
å det at man "spiser for to" osv,
er mere opptatt av å spise normalt å få i meg sunn mat og variert kost,
går jeg opp 15 kilo så er det da så mye som kroppen min har behov
for å legge på seg, å slik er det bare ;)

tenker litt på vekten, har ikke planer om å gå så mye opp i vekt...
sist gikk jeg opp 10 kg og syns det var perfekt for meg, men vet jo aldri hvor mye vann du får også videre...
Men er jeg heldig så går denne graviditeten like fint som sist[:)](graviditeten genellert sett, ikke bare vekten)

her er jeg litt mer bekymret over at jeg ser ut til å gå ner i vekt.... men det er ik rart, jeg klarer jo ik spise og spyr og herjer. skal til jordmor i mårra og høre om det er noe grunn til å bekymre seg (tror ikke det egentlig). jeg er nå bare ên kilo overvektig, og er veldig fornøyd med det. jeg begynner nok snart å gå opp igjen. veide meg i dag, og da var jeg 76 kilo. forrige svangerskap begynte jeg på 70 kilo og gikk bare oppover - på slutten (i uke 42) "greide jeg" å komme over 100 kilo!!!!! det forsvant raskt etter fødselen, og da sto jeg igjen på 80 kilo. har slitt i 2 år med de 10 kiloene, og de ville ikke forsvinne - like greit å bare få et barn til. *ler*

tenker ikke mye på vekta, men jeg kommer nok til å vær litt smartere med hva jeg putter i meg denne gangen. det blir tungt nok på slutten med diger mage, vann i kroppen og tykk vinterjakke [;)]. jeg kan rett og slett ikke veie for mye, for da har jeg ikke energi til å gjør en drit...

Jeg tenker på vekta mi, for det er min kropp. Men bryr meg ikke om at andre går opp mye, det er de som skal ta det av etterpå. Ikke mitt problem. Jeg synes det er viktig å ha vekta i bakhodet når man er gravid. Mener ikke at man skal være overhysterisk nei. Er lov å kose seg en gang i blant, sånn som ellers. [:D]

Back
Topp