vekt og kontroller?

isa80

Betatt av forumet
Blir alle dere veid på kontrollene dere går på?
Jeg ble veid til første undersøkelsen hos legen, men ellers har ingen veid meg.
Jordmødrene her jeg går til mener man ikke trenger å ha så mye fokus på vekta. Skulle det være store endringer underveis i svangerskapet, med f.eks store sprang i symfysemålene, vil de da blant anna veie for å sjekke.
Var hos lege nå denne uken (egentlig den jeg skulle hatt i uke 36) og hun veide meg ikke. Skal ikke flere ganger til henne nå heller.
Har ikke vekt hjemme heller, så synes egentlig det er deilig å slippe å ha fokus på hvor mye jeg eventuelt går opp i svangerskapet.

Jeg går til fastlegen min. Har vært hos jordmor også, men bare en gang. Hun hadde ikke tid til meg[8|]
Jeg har blitt veid alle gangene jeg har vært til kontroll.

Her veier legen hver gang, og jordmor aldri.. Tror det er sunt at det blir litt mindre fokus på vekt jeg, man merker det jo hvis en går opp 30 kg liksom[8D]

veies hver gang ja. syns det bare er bra jeg da. første 20 ukene kasta jeg opp mye, og var lurt å følge med da. og siden jeg vet at vekta kan øke voldsomt når man får sf er det betryggende å vite at vekta blir fulgt med på. er veldig glad jeg ble veid hver gang sist også, det gjør at jeg kan se på skjemaet fra sist når vekten min plutselig økte masse pga begynnende sf som etterhvert utviklet seg til kraftigere sf.

Jeg går til JM og hun veier meg hver gang...

Men jeg må bare si at veiingen kan gå andre veien også, for å passe på AT man har gått opp... det tok lang tid før jeg gikk opp noe i vekt, og det er ikke bare-bare det heller.

Jeg går bare til fastlegen min..og har blitt veid hver gang![:D]

Veier meg hjemme og skriver selv på helsekortet, etter avtale med jm. De eneste som vil veie meg hele tiden er legesekritärene [8|] jm synes vi bare skal fölge med litt, så man oppdager store vektökninger (vann). 

Legen min veier meg aldri, mens de gangene jeg skal til jordmor så veier jeg meg hjemme, så får hun skrive på helsekortet når jeg er der hos henne [8D] liker ikke å veie meg offentlig, hehe..

Går kun til fastlegen, og blir veid hver gang.[:)]

Både lege og jordmor veier meg ved hver kontroll.. Jeg har gått ned i vekt og er veldig glad for at de følger med! Tror nok at jeg ville satt pris på at de fulgte med om jeg hadde gått opp i vekt også..

Blir veid av JM og legen hver gang, enten på vekt hos de el jeg sier hvor mye jeg har gått opp. Vil bare gå til JM nå, føler hun har bedre tid og kan forberede oss bedre på det store som snart skal skje [:)]

"Blir dere veid?"  - ser for meg at vi blir slengt oppå en veiebenk som vetrinærer bruker hihihi[:D]

Men nei, jeg blir ikke veid hos JM eller lege, jeg veier meg hjemme slik at det ikke blir noen feilmarginer (tidspunkt, matinntak, klær).

her veier jeg meg på hver kontroll. Har egentlig ikke tenkt så mye over det, men syns egentlig det er greit å ha en viss oversikt over hvor mye jeg har gått opp. Men, hverken legen eller jm har brydd seg så mye om kg mine som har sneket seg på [8D]

blir veid hver gang hos jordmor, men når jeg sa at jeg syns det er så ille å gå opp i vekt, bare glisa hun og sa at det var jo det som var meningen. Hun bryr seg ikke hvor mye jeg veier, men at det ikke er stor vektoppgang for hver gang, for det tyder på SF. Hun har en veldig behagelig måte å være på i forhold til vekt.

...i tillegg jenter, så må dere tenke på at det er vår kropp og det er vårt problem å gå ned igjen etterpå...ikke jordmora som skal bry seg om det mener nå jeg. mange går opp 20-30 kg...det er like usunt å ikke gå opp noe...men klart det er bedre for oss mamsene så slipper vi i springe trapper ett halvt år etterpå..[:)]

Jeg blir spurt om jeg vil veie meg.
Syns det er veldig greit å gjøre det! Fokuserer ikke noe særlig på det men, greit å ha litt peiling.

Jeg går bare til lege, og hun veier meg på hver kontroll. Kan ikke si jeg egentlig liker det så godt, men er betryggende at hun følger med. Hun maser heller ikke om at jeg har gått opp mye selv om jeg har det, så er glad hun ikke er så opptatt av vekten. [:)] Man vet jo selv at man har gått opp mye eller ei. 

Her blir jeg veid alle gangene...

jeg veier meg hver gang, både hos jordmor og fastlege. det er blant annet i forhold til om man får mye vann i kroppen og svangerskapsforgiftning.

blir litt i stuss når det er så mange som blir veid og ikke jeg. Regner jo med at alt er både i orden, og blir oppdaget hvis det skulle være andre avvik, men rart at det likevel gjøres så ulikt i dette landet...

Jeg sa ifra til jordmor første gang at jeg ikke liker å bli veid, så jeg veier meg hjemme om morgenen. Veier meg faktisk hver morgen for å ha oversikt selv. Så sier jeg bare ifra til jordmor på kontrollene om hvor mye jeg har gått opp totalt. Legen ble helt sjokkert over denne praksisen, meeeen jeg liker ikke den legen og skal ikke gå mer til henne dette svangerskapet hvis alt går som det skal :) er bra å følge med på vekta syns jeg. Men er enig med mammaokt at det er mye bedre å gjøre det hjemme til et fast tid og i forh t klær og sånn..

Back
Topp